خبرگزاری کار ایران

افشین علا در افتتاحیه‌ی هشتمین جشنواره شعر فجر مطرح کرد:

از چندصدایی شدن جشنواره‌ی شعر فجر نترسیم

کد خبر : ۱۶۸۶۰۴

عصر امروز(۲۷ اردیبهشت) افتتاحیه‌ی هشتیمن جشنواره‌ی شعر فجر در فرهنگسرای ارسباران با حضور معاون وزیر ارشاد، سید عباس صالحی برگزار شد.

عصر امروز(۲۷ اردیبهشت) افتتاحیه‌ی هشتیمن جشنواره‌ی شعر فجر در فرهنگسرای ارسباران با حضور معاون وزیر ارشاد، سید عباس صالحی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این مراسم با اجرای گروه موسیقی محلی خراسانی شروع شد و پس از آن با شعر خوانی تعدادی از شاعران پیشکسوت ادامه یافت.

برخی از شعرا و از جمله موسوی گرمارودی پیش از خواندن شعر خود سخنانی ایراد کردند. موسوی گرمارودی در بخشی از سخنان خود گفت: شعر باید به سراغ شاعر بیاید. شعری که شاعر به سراغ آن برود شعر نیست.

وی ضمن اشاره به خاطرات پیش از انقلابش ادامه داد: شعر انقلاب بر دوشش باری سنگین از تاریخ حمل می‌کند وگرنه به قول نوای اصفهانی «شاعری چه گلی زد به سر مرا؟»

همچنین افشین علا در این مراسم سخنان کوتاهی ایراد کرد و گفت: جا دارد تشکر کنم از دوستان وزارت ارشاد و مخصوصا معاون محترم وزیر ارشاد جناب آقای صالحی. هرچند این جشنواره بسیار مظلوم واقع شد و مورد هجمه قرار گرفت اما زحمات دوستان جای تشکر و قدردانی دارد زیرا برای فراهم آوردن این فرصت خیلی زحمت کشیدند.

وی در ادامه ضمن اشاره به سخنان موسوی گرمارودی گفت: قبل از انقلاب تعداد شاعران مذهبی مثل آقای موسوی گرمارودی بسیار اندک بودند و مورد هجمه قرار می گرفتند. اکنون اگر ما هم بخواهیم مثل قبل از انقلاب صداهایی را که شبیه ما نیستند برنتابیم همان اشتباه گذشتگان را مرتکب شده‌ایم.

افشین علا در ادامه ضمن اشاره به شاعرانی مانند سیمین بهبهانی گفت: خانم سیمین بهبهانی اشعاری دارد که به سرود ملی ما پهلو می زند و هیچوقت هم از حضور در مراسم و جلسات شعر ابایی ندارد. ما چرا باید بزرگانی مثل او را برانیم فقط به این دلیل که شاعران انقلابی نیستند.

وی افزود: ما نباید از چندصدایی شدن جشنواره‌ی فجر بترسیم. چندصدایی شدن جشنواره‌ی فجر بزرگترین خدمتی است که می توان به ادبیات غنایی کرد. اگر برخی از این صداها مخالف هستند چه اشکالی دارد؟ مطرح شدن صداهای مخالف نه تنها به شعر انقلاب ضربه ای نمی‌زند بلکه به رونق و شکوفایی آن کمک هم می‌کند.

افشین علا در پایان گفت: من شاعر انقلاب هستم و به این مسئله افتخار می کنم. ما هرگز از اصول خود کوتاه نمی‌آییم و آرمانهای خود را رها نمی‌کنیم و هرگز اجازه نمی‌دهیم کسی به آرمانهای ما تعدی کند اما بیاییم این جشن را آنقدر وسیع ببینیم که حتی بچه‌هایی را که از روی ناچاری و فضای تنگ به جریان‌های مخالف روی آورده‌اند جذب کنیم.

در این مراسم شاعرانی همچون خسرو احتشامی، فاضل نظری، بهزاد زرین پور، محمد علی بهمنی، سعید یوسف نیا، حشمت منصوری و مشفق کاشانی حضور داشتند و به شعر خوانی پرداختند.

همچنین راتی ساکسینا، شاعری از هند نیز در این مراسم چند قطعه از اشعار خود را قرائت کرد.

شایان ذکر است هشتمین جشنواره‌ی شعر فجر از ۲۷ تا ۳۱ اردیبهشت در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز