خبرگزاری کار ایران

نشست علمی پژوهشی «نمایشگاه هزار و یک شب» در صبا برگزار می‌شود

کد خبر : ۱۶۸۶۷۳

در نشست علمی پژوهشی «نمایشگاه هزار و یک شب» ‌بهرام کلهر نیا؛ مهرناز کوکبی؛ حافظ میرآفتابی و حمیده صالحی و ‌امید ابراهیم پیرامون سخنرانی می‌کنند.

همزمان با برپایی نمایشگاه تصویرسازی «شهرزاد؛ شیفته شکست تقدیر» شامل آثار تصویرگران جوان که روایتگر افسانه‌های هزار و یک شب اسطوره‌ای از منظری امروزین است، نشست علمی و پژوهشی این نمایشگاه در موسسه صبا برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ وابسته به فرهنگستان هنر در این نشست که روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت در سینما تک این مجموعه برگزار می‌شود، شماری از صاحبنظران هنری به بحثو تحلیل در خصوص ابعاد و وجوه مفهومی، ساختاری و زیبایی‌شناختی «هزار و یک شب» می‌پردازند. این نمایشگاه که هم اکنون در موسسه صبا با ارائه آثار هنرمندان جوان و تصویرسازی‌هایشان از قصه‌های هزار و یک شب در حال برگزاری است به این میراثشرقی و کهن به مثابه متنی قابل بازخوانی و دارای قابلیت آفرینش ایده‌ها، نگاه‌ها و دریافت‌های متفاوت و جدید نگریسته است.

در این نشست به ترتیب ‌بهرام کلهر نیا با موضوع «پیوندهای اسطوره‌ای در هزار و یکشب»، مهرناز کوکبی در خصوص «‌بعد پنجم تصویرسازی»، حافظ می‌رآفتابی و حمیده صالحی تحت عنوان «شهرزاد؛ شیفته شکست تقدیر» و ‌امید ابراهیم پیرامون «علاءالدین و چراغ جادو» مباحثخود را به حاضران ارائه خواهند کرد.

این نشست از ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ با حضور عموم علاقه مندان مباحثتخصصی و تحلیلی هنر برگزار می‌شود. گفتنی است «شهرزاد شیفته شکست تقدیر» تا ۱۱ خرداد ماه پذیرای عموم بازدید کنندگان است.

سالن سینما تک موسسه فرهنگی هنری صبا به نشانی خیابان ولیعصر –خیابان طالقانی - خیابان شهید برادران مظفر - شماره ۱۲۵، میزبان شرکت کنندگان در این نشست علمی خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز