خبرگزاری کار ایران

پاسخ انتشارات سلمان فارسی به سخنان اخیر " معاون فرهنگی سپاه " درباره کتاب «هاشمی در سال ۸۸»

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۵۷۳

کتاب «هاشمی در سال ۸۸» برخلاف برخی آثار ژورنالیستی منتشر شده در سال‌های گذشته با شیوه‌ا‌ی کاملاً علمی به روایت و دسته‌بندی موضوعی مواضع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال ۸۸ پرداخته است.

در پی انتشار کتاب «هاشمی در سال ۸۸»، چند خبرگزاری به انتشار سخنان حمید مقدم(معاون فرهنگی سپاه) علیه این کتاب پرداختند که علی‌رغم ارسال جوابیه انتشارات سلمان فارسی، این رسانه‌ها از انتشار آن خودداری ورزیدند.

به گزارش ایلنا، در متن خبر یکی از رسانه درباره کتاب مذکور آمده است: «مقدم‌فر[معاونت فرهنگی سپاه] با اشاره به انتشار کتاب اخیر هاشمی رفسنجانی گفت: کتاب هاشمی نقش وی را در سال ۸۸ نشان داده که البته برخی‌ها به دنبال تطهیر ایشان در آن وقایع و رخدادها بودند که اگر غافل شویم با کتاب‌های قطور و با هنجاریی که خلق می‌شود تاریخ را به گونه‌ای دیگر ترسیم می‌کنند. وی ادامه داد: دیگران باید شجاعت کنند و با انتشار کتاب‌هایی به معرفی ناگفته‌ها و اصل تاریخ بپردازند.»

پاسخ انتشارات سلمان فارسی به سخنان اخیر " معاون فرهنگی سپاه " درباره کتاب «هاشمی در سال ۸۸» به شرح زیر است:

۱. باتوجه به وصیت‌نامه امام خمینی(ره) و نیز تأکید اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان سپاه بر این‌که «لزومی ندارد که سپاه در عرصه‌ی سیاسی پاسداری کند»، بعید به نظر می‌رسد که «معاونت فرهنگی سپاه» با این ادبیات علیه شخصیتی که هم‌اکنون با حکم مقام معظم رهبری ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده دارد، چنین موضعی گرفته باشد.

۲. انتساب کتاب مذکور به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در متن خبر مذکور، خلاف واقع است. این کتاب به قلم حجت‌الاسلام رضا صنعتی و ازسوی انتشارات سلمان فارسی عرضه شده است. پیش از این نیز خبرگزاری… کتاب مذکور را به عنوان «خاطرات هاشمی» معرفی کرده بود!

۳. کتاب «هاشمی در سال ۸۸» برخلاف برخی آثار ژورنالیستی منتشر شده در سال‌های گذشته با شیوه‌ا‌ی کاملاً علمی به روایت و دسته‌بندی موضوعی مواضع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال ۸۸ پرداخته است. از دیگر ویژگی‌های این کتاب خودداری از تکیه بر شایعات و منابع غیرقابل اعتماد در گزارش مواضع و نیز ارائه‌ منابع مورد استفاده به‌صورت دقیق و مستند است. به‌ گونه‌ای که زمینه‌ی مراجعه آسان هر پژوهش‌گر تاریخ به منابع و مستندات ارائه شده و بررسی صحت و سقم آنها را فراهم می‌آورد.

۴. از شخصیت عزیزی که مسئولیت مهمی چون «معاونت فرهنگی سپاه» را برعهده دارد، توقع می‌رود که در مواجهه با هر اثر علمی به‌جای موضع‌گیری «سیاسی»، اتهام‌زنی یا اشاره به امور بی‌اهمیتی چون «قطر کتاب» به برخورد «فرهنگی» و نقد علمی روی آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز