خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل تعاونی ناشران و کتابفروشان در گفت و گو با ایلنا:

کلاهی به بزرگی تاریخ نشر سر ما گذاشته‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۵۲۹

پرونده‌ی قضایی شکایت تعاونی ناشران و کتابفروشان از یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی سازمان شهرداری تهران هنوز نتیجه‌‌ای دربرنداشته / مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران می‌گوید: کلاه بدی سر ما رفته و کار تعاونی دچار اخلال جدی شده‌است.

بعداز گذشت مدتی طولانی از تشکیل پرونده‌ی قضایی برای شکایت تعاونی ناشران و کتابفروشان از یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی سازمان شهرداری استان تهران؛ هنوز نتیجه‌ی کارشناسی‌های دادگستری در این رابطه مشخص نشده است. این درحالی است که به گفته‌ی محمد مهدی داوودی‌پور(مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان) کار این تعاونی دچار اخلال جدی شده‌است.

محمدمهدی داوودی‌پور در پاسخ به این پرسش که قرار بود در بهمن ماه سال گذشته تکلیف این پرونده مشخص شود؛ چرا هنوز نتیجه‌ی آن اعلام نشده است؟ به خبرنگار ایلنا گفت: پرونده هنوز در جریان است. هفته‌ی قبل هم دنبال کردیم ولی هنوز نتیجه‌ای اعلام نشده و گفته شد طی چند روز آینده نتیجه‌ی کارشناسی‌ها مشخص می‌شود. به هرحال ما خیلی به مسائل حقوقی وارد نیستیم و اصطلاحا پایه‌ریزی یک پرونده مقتضایات خودش را دارد که مسلما قوه‌ی قضاییه با تعهد بالا آن را پیگیری می‌کند. آنچه مسلم است این است که اتفاق بدی رخ داده و کلاه بدی به سر ما رفته است اما ما تعیین نمی‌کنیم که از میان این گروهی که مقابل ما هستند چه کسی مسئول این اقدام غیراخلاقی است این برعهده‌ی مسئولین قضایی است.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان؛ توضیح کوتاهی درباره‌ی این پرونده داد و گفت: کلاهی به بزرگی تاریخ نشر بر سر ما گذاشته‌اند. یک شرکت به ما یک بانک گارانتی خارجی پیشنهاد داد و خودش هم تاییدیه‌های لازم را ارائه کرد و ما هم به اعتبار این تاییدیه‌ها پول و چک ها را دادیم ولی اکنون با گذشت بیش از یک سال و نیم هنوز هیچ کاغذی تحویل نگرفتیم. به عبارتی کار تعاونی ناشران و کتابفروشان را با این اقدام قفل کرده‌اند.

مدیرعامل تعاونی ناشران و کتابفروشان درباره‌ی تاثیر طولانی شدن این پرونده بر کار کل صنف و اعضای آن گفت: بدون شک تعاونی‌ها به دلیل مقررات و قوانین خاصی که دنبال می‌کنند هدف اصلی‌شان کمک و ارئه‌ی خدمات به اعضای صنف است. به طور طبیعی وقتی که عملا فعالیت این مرکز متوقف می‌شود آن هم حدود دو سال، در کار اعضای صنف و بازار تاثیر منفی می‌گذارد.

وی افزود: از طرفی هم بخشی از این پول‌ها را سهام داران پرداخت کرده بودند و بخشی را هم اعضایی که سفارش شخصی داشتند و این در کار اعضای صنف به صورت مستقیم تاثیرگذار است چون بخش مهمی از سرمایه‌ی این صنف ناگهان حذف شده‌است. قرار بوده با این پول حدود ۳۰هزار تن کاغذ به بازار کاغذ وارد شود. این مقدار نشان می‌دهد که چه میزان ضرر و زیان به کل صنف مرتبط با کاغذ وارد شده است.

داوودی‌پور در پایان در پاسخ به این سوال که آیا این اتفاق به اعتماد اعضای صنف به تعاونی ناشران و کتابفروشان لطمه‌ای زده است؟ گفت: طبیعی است که آن دست از اعضای صنف که از پرونده اطلاع کافی ندارند ما را مقصر می‌دانند. ما به همه‌ی آنها حق می‌دهیم. عده‌ای مراجعه می‌کنند و بسیار مودبانه اعتراض می‌کنند و عده‌ای هم با عصبانیت. ما هر دو گروه را درک می‌کنیم ولی این دوستان باید بدانند هرکسی هم جای ما قرار می‌گرفت همین اتفاق برایش می‌افتاد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز