خبرگزاری کار ایران

" از فردوسی تا شاملو " به حکایت ماکان

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۳۶۵

انتشارات اقبال و رسانش دو کتاب " ازفردوسی تا شاملو " و " تاملات ایرانی " را چاپ خواهند کرد.

محمد بقایی ماکان از انتشار دو کتابش خبر داد.

ماکان در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: کتاب " از فردوسی تا شاملو " قرار است توسط انتشارات اقبال منتشر شود.

وی درباره اثر جدیدش گفت: این کتاب نگاهی متفاوت به پانزده شاعر از فردوسی تا شاملو است که به جز این دو شامل شاعرانی چون ثنایی، عطار و خیام و.. می شود.

وی افزود: در نگارش این کتاب سعی شده تا از مطالب تکراری که موجب اتلاف وقت نویسنده و خواننده می‌شود پرهیز شود و به سمت نگاهی جدید حرکت شود که تابه اکنون از هیچ قلمی نطراویده باشد. برای مثال درکتاب درباره عطار آمده است که وی برجسته‌ترین فردی است که چیزی به نام غرب زدگی را در منطق‌الطیر مطرح کرده‌است.

کتاب دیگر بقایی درباب اندیشه‌هایی است که از ایران برآمده و مشابه‌اش در دستگاه‌های دیگر دیده می‌شود.

وی گفت: کتاب " تاملات ایرانی " که انتشارات رسانش آن را چاپ خواهد کرد؛ از اندیشه‌هایی صحبت می‌کند که ریشه در فرهنگ ایرانی دارند.

محمد بقایی ماکان، مترجم و پژوهشگر حوزه ادبیات، فلسفه و اقبال‌شناس است. از آثار او می‌توان به مجموعه مقالات " خدا در تصور اقبال " و کتاب " از منوچهری تا سپهری " اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز