خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت دکتر اصغر مهدوی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۰۶۷

بزرگداشت دکتر اصغر مهدوی با سخنرانی سیدعبدالله انوار روز سه شنبه(۲۷ خرداد) ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود.

نشست یادبود دکتر اصغر مهدوی(مصحح و نسخه‌شناس) در کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ این نشست با سخنرانی سیدعبدالله انوار(تهران‌شناس و سندپژوه) روز سه شنبه(۲۷ خرداد) ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود.

اصغر مهدوی فرزند حسین امین الضرب مهدوی بود. امین الضرب از بازرگانان متنفذ و از مروجین اصول مشروطیت بود. مهدوی دبیرستان خود را در دارلفنون سپری کرد و سپس وارد دانشسرای عالی شد. وی برای ادامه تحصیل به فرانسه رفت و در آن‌جا درجه دکتری اقتصاد را با پایان نامه(دیوان محاسبات ایرانی) کسب کرد. در سال ۱۳۲۷ به ایران بازگشت و در دانشگاه تهران در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران به تدریس اقتصاد سیاسی پرداخت.

او در طول مدت خدمت، ‏حقوق دانشگاهى خود را از زمان عضویت در دانشگاه به پیروى از برادر نامدارش(دکتر یحیى مهدوى) صرف چاپ مجموعه کتاب‌هایى‏کرد از قبیل ترجمه قدیم فارسى از النهایه شیخ طوسى(شماره سوم در سه مجلد) به کوشش محمدتقى دانش‏پژوه و رجال برقى به‏کوشش جلال‌الدین محدثو تحقیق عباس اقبال در سرگذشت میرزا تقى خان امیرکبیر و «مجموعه اسناد و مدارک چاپ نشده درباره‏ سیدجمال مشهور به افغانى»(شماره ۲) که با همکاری ایرج افشار گردآوری کرد.

دکتر اصغر مهدوی در ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۳ در ۸۹ سالگی درگذشت.

علاقه‌مندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند به بزرگراه شهیدحقانی، بعد از مترو حقانی، خروجی کتابخانه ملی مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز