خبرگزاری کار ایران

معرفی ۹۰ درصد از ناشران خارجی برای دریافت مطالبات به بانک عامل

کد خبر : ۱۷۷۷۹۸

از نظر معاونت امور فرهنگی مطالبات ناشران خارجی در نمایشگاه کتاب ۲۴ و ۲۵ تعیین تکلیف شده است.

مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت امور فرهنگی از معرفی ناشران خارجی برای دریافت مطالبات مربوط به نمایشگاه ۲۴ و ۲۵ به بانک عامل خبر داد و گفت: معرفی ناشران خارجی به بانک عامل جهت پرداخت مطالبات معوقه آغاز شده است و بیش از ۹۰ درصد از ناشران برای دریافت مطالبات نمایشگاه‌های ۲۴ و ۲۵ معرفی شده‌اند.

به گزارش ایلنا؛ همایون امیرزاده با تایید خبر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر پرداخت مطالبات ناشران خارجی گفت: از نظر معاونت امور فرهنگی مطالبات ناشران خارجی در نمایشگاه کتاب ۲۴ و ۲۵ تعیین تکلیف شده است.

وی با اشاره به تلاش ۳ ساله برای حل این مشکل گفت: پس از پیگیری‌های ۳ ساله با اقدامات و رایزنی‌های صورت گرفته از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور فرهنگی و رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که شخصا پیگیر حل این مشکل بودند، نسبت به آزادسازی منابع ارزی متعلق به موسسه مجری نزد بانک ملت(مبلغ ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو) اقدام شد.

امیرزاده ادامه داد: پس از این اقدام، بلافاصله مراتب از طریق موسسه مجری نمایشگاه‌های ۲۴ و ۲۵ به ناشران ذی نفع ابلاغ شد و از آن زمان تاکنون مراحل قانونی جهت معرفی برای پرداخت مطالبات مسیر عادی خود را طی می‌کند. به حمدالله از ۲۴ خرداد سال جاری، معرفی ناشران به بانک ملت آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت امور فرهنگی درباره روند معرفی ناشران جهت دریافت مطالبات به ناشران گفت: بر اساس آخرین گزارش دریافتی مربوط به صبح امروز(۲۷ خرداد ماه) مبلغ ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو از مبلغ کل بدهی‌ها جهت دریافت به بانک عامل معرفی شده است. این ناشران شامل شرکت خدمات کتاب، شرکت نگارستان کتاب آبی، ویژه نشر، بدر قشم، آمه، سپ لای، آوند دانش و ای تی ای هستند. مابقی مطالبات پس از کسر بدهی‌های مربوط به اجاره غرفه‌ها به مبلغ ۱۰۷ هزار یورو می‌باشد که پس از بررسی‌های لازم به بانک معرفی خواهند شد.

وی افزود: برخی از موانع موجود پس از آزادسازی منابع ارزی مربوط به تعیین تکلیف بدهی ناشران بابت اجاره غرفه و برخی دیگر نیز درخصوص اعلام شماره حساب ناشران بوده است و مشکل دیگری از نظر معرفی به بانک وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز