خبرگزاری کار ایران

دو کتاب از افق و ققنوس روی ویترین کتابفروشی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۷۷۷

دو کتاب " ایوان منحصر به فرد " نوشته‌ی کاترین اپلگیت و " امر سیاسی " نوشته‌ی کارل اشمیت توسط نشر افق و ققنوس منتشر شدده‌اند.

کتاب امر سیاسی کارل اشمیت با ترجمه‌ی یاشار جیرانی و رسول نمازی توسط انشارات ققنوس روانه بازار شد.

مفهوم امر سیاسی؛ عصر خنثی‌سازی و سیاست‌زدایی‌ها؛ یادداشت‌هایی درباره‌ی باب کارل اشمیت؛ کارل اشمیت در جستجوی امر سیاسی: الیهات تصمیم‌گرایی و مفهوم دشمن و الهیات سیاسی چیست؛ عناوین مقالات مختلف این کتاب است.

به اعتقاد اشمیت؛ تعریف امر سیاسی تنها با تعریف مقولات سیاسی ممکن است از همین رو امر سیاسی باید به تمایزات نهایی خودش تکیه کند.

در پشت جلد کتاب می‌خوانیم: بدون شک از میان تعابیری که در دنیا مدرن برای مفهوم امر سیاسی ارایه شده تعریف کارل اشمیت؛ فیلسوف تاثیرگذار آلمانی درخشان‌ترین و مناقشه برانگیرترین آنهاست. صداقت و وضوح او در شناسایی هسته؛ مبنا و مرزهای امر سیاست براساس تمایز دوست و دشمن برای مخاطب امروزین آثار او روشنگر و درعین حال هراس‌برانگیز است. البته این اثر صرفا تلاش خشک؛ آکادمیک برای فهم مبنا و هسته‌ی امر سیاسی نیست بلکه می‌توان آن را به عنوان نقدی جدی بر تلاش‌های آرمان‌گرایانه و حتی فریب‌کارانه برای ازمیان برداشتن امر سیاسی و دشمن تلقی کرد.

کتاب امر سیاسی کارل اشمیت در ۳۰۵ صفحه؛ به قیمت ۹۵۰۰ تومان دربازار در دسترس علاقمندان به کتاب است.

رمان " ایوان منحصر به فرد "

رمان " ایوان منحصر به فرد " کاترین اپلگیت با ترجمه کیوان عبیدی آشتیانی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ " ایوان منحصر به فرد " رمانی برای برای نوجوانان است که توسط انتشارات افق منتشر شده. این رمان درباره‌ی گوریل آرامی است که به ندرت از چیزی ناراحت می‌شود. گوریل در بچگی از کنگو به آمریکا آورده شده و کودکی خود را میان آدم‌ها ‌گذرانده اما زمانی که بزرگ می‌شود؛ به موجودی کنترل نشدنی تبدیل و به جایی شبیه سیرک منتقل می‌شود.
اپلگیت که آثارش در زمینه‌ی کودک و نوجوان بارها مورد تقدیر واقع شده؛ می‌گوید؛ داستان رمان را براساس زندگی واقعی یک میمون نوشته است.

" ایوان منحصر به فرد " در ۲۴۸صفحه به قیمت ۱۰ هزار تومان در بازار کتاب عرضه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز