خبرگزاری کار ایران

راهنمای شیوه‌های نقد ادبی منتشر شد

کد خبر : ۱۸۶۲۳۵

کتاب «راهنمای شیوه‌های نقد ادبی» نوشته معصومه انصاریان توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

در کتاب «راهنمای شیوه‌های نقد ادبی» مبانی نظری و رویکردهای نقد ادبی از ضرورت روش‌مند بودن نقد گرفته تا اصول و مبانی، زبان نقد، تغییرات مهم در پنجاه سال اخیر و راهنمایی شیوه‌های گوناگون نقد برای علاقه‌مندان به ادبیات کودک و نوجوان معرفی شده است.

به گزارش ایلنا؛ هم‌چنین در این کتاب خوانندگان علاوه بر شیوه‌های نقد با انواع نقد ادبی شامل: نقد سنتی، تاریخی - زندگی‌نامه‌ای، اخلاقی - فلسفی، روان‌شناختی، ساختارگرایانه، جامعه‌شناختی، زن‌مدارانه، تحلیلی - تطبیقی و نقد عملی نیز آشنا می‌شوند.

نویسنده در بخشی از مقدمه کتاب آورده آشنایی با شیوه‌های نقد ضرورتی انکارناپذیر است، چرا که منتقد هر اثر ادبی باید شیوه‌ای مناسب و درخور آن اثر را برگزیند. باعلم به این که ادبیات کودک و نوجوان امروز از انواع(ژانرهای) متنوعی برخوردار است، پر واضح است که نمی‌توان داستان‌های واقع‌گرا، فانتزی، علمی‌تخیلی، تاریخی و دینی را بایک شیوه نقد کرد.

کتاب راهنمای شیوه‌های نقد ادبی از مجموعه کتاب‌های ادبیات کودک و نوجوان برای گروه سنی اولیاء و مربیان در ۶۴ صفحه با شمارگان ۳‌هزار نسخه و قیمت ۳ هزار و ۴۰۰ تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز