خبرگزاری کار ایران

احمد جواهری در گفتگو با ایلنا:

تهدید بازار کتاب با اینترنت و کتاب‌های الکترونیکی؛ توهم است

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۹۸۰

هرچند با نوعی بی‌علاقگی و نبود انرژی لازم در کتابخوانی و مطالعه مواجه هستیم، اما با تحولاتی که در کشور درحال اتفاق است فضا درحال تغییر به سمتی است که به جایگاه نشر و کتاب دیدی مثبت دارد.

مدیر انشارات ابوعطا گفت: تحولاتی که در تمام عرصه‌ها طی یکسال گذشته در کشور اتفاق افتاده، در حوزه نشر باعثایجاد نوعی نگرش مثبت به کتاب و مطالعه شده است.

سید رفیع احمد جواهری در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در باره وضعیت نشر و کتاب گفت: هرچند وضعیت نشر و کتاب مطلوب نیست ولی نگاه من به وضعیت کنونی مثبت است و فکر می‌کنم وارد فضایی شده‌ایم که با فضای قبل متفاوت است.

وی اضافه کرد: هرچند در کشور، ما با نوعی بی‌علاقگی و نبود انرژی لازم در کتابخوانی و مطالعه مواجه هستیم، اما با تحولاتی که در کشور درحال اتفاق است فضا در حال تکوین به سمتی است که به جایگاه نشر و کتاب دیدی مثبت دارد.

مدیر انتشارات ابوعطا درباره این موضوع که بعضی از افراد وضعیت نشر و کتاب را خوب ارزیابی نمی‌کنند؛ گفت: در کشور ما دچار نوعی توهم شدید شده‌ایم که با ورود اینترنت، کتاب‌های الکترونیکی و… کتاب جایگاه خودش را از دست داده است؛ ولی در تمام دنیا کشورها این مرحله را طی کرده‌اند و تجربه نشان داده کتاب و نشر جایگاه خودش را دارد.

جواهری با بیان اینکه نباید همیشه از دولت و سیستم دولتی انتظار حل مشکلات را داشته باشیم؛ گفت: بروکراسی و سیستم دولتی در ایران کلا این کاره نیست.

وی با اشاره به اینکه مردم در کشور ما از وجود کتاب مطلع نیستند؛ عنوان کرد: بهترین راه حل برای بهبود اوضاع نشر و رفع مشکلات آن اطلاع رسانی دقیق در حوزه کتاب است؛ و راهکار عملی آن ایجاد یک پایگاه جامع با هماهنگی و همکاری ناشران، اتحادیه و وزارت ارشاد؛ در جهت اطلاع رسانی و معرفی کتاب است.

این ناشر با اشاره به روش‌های جدید فروش کتاب(اینترنتی و پیامکی..) و مشکلات آن گفت: این روش‌ها توانستند تا حدودی در فرهنگ مطالعه و کتابخوانی موثر باشند هرچند مشکلاتی جانبی ازجمله هزینه‌های پست و.. در این روشها وجود دارد که ما در حال رایزنی برای حل آنها هستیم.

جواهری در پایان گفت: تلاش‌های خوبی برای حل مشکلات نشر در حال انجام است ولی متأسفانه روال و روند اداری در کشور ما طولانی و خسته کننده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز