خبرگزاری کار ایران

۱۵۰ ساله گلستان سعدی به زبان روسی در کتابخانه ملک

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۸۶۰

۱۵۰ کتاب به زبان روسی کتابخانه و موزه ملی ملک در دسترس پژوهشگران قرار گرفت.

سازمان‌دهی مجموعه کتاب‌های روسی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک پایان یافت. پژوهشگران و علاقه‌مندان به مطالعه کتاب‌های به زبان روسی از این پس می‌توانند از این مجموعه کتاب‌ها در حوزه‌های گوناگون علم بهره بگیرند.

به گزارش ایلنا؛ مجموعه کتاب‌های به زبان روسی کتابخانه و موزه ملی ملک، در حوزه‌های کلیات، روان‌شناسی و منطق، دین، علوم اجتماعی، زبان، علوم محض، علوم عملی، هنر، ادبیات، تاریخ و جغرافیا جای می‌گیرند. علوم محض، در میان کتاب‌های روسی کتابخانه و موزه ملی ملک بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند که کتاب‌های مربوط به ریاضیات در این میانه فراوانی بیشتری دارند. پس از آن، کتاب‌های رده زبان جای می‌گیرند که بیشتر، آموزش زبان روسی را شامل می‌شوند. تاریخ و جغرافیای ایران در سومین رده از فراوانی کتاب‌های به زبان روسی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک‌اند.

قدیم‌ترین کتاب این مجموعه با موضوع سیر وسیاحت در هند و ایران در سال ۱۸۰۳ میلادی منتشر شده است. در میان این کتاب‌ها نسخه‌ای از گلستان سعدی چاپ سال ۱۸۵۷ میلادی دیده می‌شود. جدید‌ترین کتاب نیز قانون اساسی جمهوری اسلامی مربوط به سال ۲۰۱۰ میلادی است.

«رضا فاضل همدانی» نیمی از کتاب‌های به زبان روسی کتابخانه و موزه ملی ملک را به این موقوفه اهدا کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز