خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

۱۰ کتابخانه استاندارد در تبریز احداثمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۵۷۸

نیازهای کتابخانه مرکزی تبریز با حمایت شهرداری تبریز رفع می‌شود.

شهردار تبریز گفت: این نهاد عزم جدی برای توسعه اساسی زیرساخت‌های کتابخانه‌ها در سال آینده دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صادق نجفی که در جلسه هیئت امنای کتابخانه مرکزی تبریز سخن می‌گفت، افزود: بر این اساس، هر یک از مناطق شهری موظف خواهند بود تا یک باب کتابخانه استاندارد تیپ ۲ هزار و ۲۰۰ متری منطبق با مدل طراحی شده نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور احداثکنند.

وی خاطرنشان کرد: با احداثو بهره برداری از ۱۰ کتابخانه در هر یک از مناطق شهری، تبریز ۱۷ کتابخانه استاندارد خواهد داشت.

شهردار تبریز کتابخانه مرکزی را از نمادهای فرهنگی فاخر تبریز عنوان کرد و با اشاره به تاریخ غنی فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی تصریح کرد: غیورمردان و دانشمندان ایرانی همیشه و در همه مقاطع افتخارآفرین بوده‌اند و جوانان امروز نیز ادامه دهنده راستین بزرگمردان این مرز و بوم هستند.

نجفی لزوم هویت دهی به جوانان و اتکا به داشته‌ها و ارزشهای والای خود را از جمله مسائل قابل توجه دانست و افزود: کتاب‌ها و نسخ خطی ارزشمندی که در گنجینه کتابخانه‌هایی همچون کتابخانه مرکزی تبریز نگهداری می‌شوند سرمایه عظیم هویتی ماست و باید در شناساندن این هویت به مردم خصوصاً جوانان بیش از پیش تلاش کنیم.

وی در خصوص نیازهای کتابخانه مرکزی تبریز در خصوص فضاسازی مناسب داخلی و محوطه، انجام تعمیرات مورد نیاز کتابخانه، انجام برنامه‌های مشترک فرهنگی با کتابخانه و دیگر مسائل قول مساعد همکاری داد.

شهردار تبریز از اجرای برنامه‌ای از سری برنامه‌های هفته نکوداشت تبریز در کتابخانه مرکزی این شهر نیز خبر داد و از مسئولین ذیربط خواست برای سال آتی نیز برنامه‌های ماندگار را طراحی، تدوین و جهت اجرای مشترک به شهرداری ارائه دهند.

نجفی ضمن تاکید بر لزوم معرفی قوی‌تر کتابخانه مرکزی تبریز از طریق رسانه ملی و استانی، برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی شهرداری را از جمله این پتانسیل‌ها خوانده و از کتابخانه خواست برای حضور اساتید و مسئولین در این برنامه جهت معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های کتابخانه مرکزی برنامه ریزی و پیگیری کند و حداقل ماهانه یک برنامه شهریمیز به کتابخانه مرکزی تبریز اختصاص یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز