خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی رباط کریم در نشست خبری:

کنترل مواد مخدر مشکل شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۵۲

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رباط کریم در نشست خبری با بیان اینکه بحثدولت تدبیر وامید است بایسی به مردم امید داد، گفت: پلیس شهرستان در مقایسه با جرایم شش ماهه سال ۹۱ در برخی از جرایم افزایش و برخی دیگر کاهش را شاهد بوده است.

ایلنا: فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رباط کریم در نشست خبری با بیان اینکه بحثدولت تدبیر وامید است باید به مردم امید داد، گفت: پلیس شهرستان در مقایسه با جرایم شش ماهه سال ۹۱ در برخی از جرایم افزایش وبرخی دیگرکاهش را شاهدبوده است. در حوزه تجاوز به عنف کلاهبرداری، سرقت منزل، اتومبیل، موتورسیکلت و محوله شاهد کاهش بودیم اما در بحثسرقت لوازم داخل خودرو، کیف قاپی، احشام، حریق عمدی و قتل افزایشی را شاهد بودیم.

به گزارش ایلنا از رباط کریم سرهنگ علیزاده افزود: رویکرد اجتماعی و فرهنگی در وقوع جرم دخیل است پلیس زحمت خود را می‌کشد سازمانهای دیگر هم باید همپای پلیس بیایند اما اینطور نسیت. گفته می‌شود معتاد مجرم نیست بلکه بیمار است اما بیمار جایش کجاست، کمپ‌ها تجهیز نشده است. شبکه بهداشت و اداره بهزیستی نیز وظایفی در قبال معتادان دارند.

وی اضافه کرد: این تنها بیماری است که داروی خود را از طریق مجرمانه بدست می‌آورد. مسئله دیگری که باید به آن توجه داشت اشتغال معتادان است.

وی در ادامه گفت: مهاجرت بی‌رویه از برخی شهرستان‌ها و سکونت آنان در شهرهای استان تهران مشکلاتی را به بار آورده است چرا که حرکت توده و سکونت در این شهر‌ها صورت پذیرفته اما زیر ساخت‌ها متناسب با رشد جمعیت نبوده، پزشک، نیروی انتظامی و دیگر موارد مورد لزوم نیز آیا با این توده همگام بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان رباط کریم به مواد مخدر هم اشاره کرد و گفت: در مبارزه با مواد مخدر توفیق چندانی نداریم چون مواد مخدر در چرخه اقتصادی قرار گرفته است از آن زمانیکه در این چرخه قرار گرفت کنترل آن نیز مشکل شد. این پدیده‌ای است که برخی از طریق آن امرار معاش می‌کنند پس طبیعی است که یکی از ابزارهایی که به انسجام خانواده لطمه می‌زند و خواهد زد همین مواد مخدر است بنابراین سازمانهای اجتماعی باید به وظایف خود به درستی عمل کنند.

سرهنگ علیزاده با بیان اینکه کار پلیس سلبی و برخوردی و کار رسانه ایجابی است، افزود: کار سلبی مقاومت ایجاد می‌کند ولی کار ایجابی هزینه بر و زمان بر اما نتیجه بخش است و تاثیرات خود را می‌گذارد. به عنوان مثال تبلیغاتی که رسانه‌ها انجام دادند باعثشد بتوانیم تا به معضلی که در برخی نقاط در محرم رخ می‌داد فائق آییم و شب چهارشنبه سوری یکی دیگر از مشکلات عمده پلیس بود که با کار زیبای رسانه‌ها آن شب اکنون برای خانواده‌ها مشکل ساز نیست حتی وقوع جرم در آن شب کمتر از زمانهای دیگر است.

وی به مسائل موجود در پرند اشاره و خاطر نشان کرد: مهاجرت بسوی شهر پرند از سوی دولت صورت گرفته و جمعیت شهر تهران به شهرستان کوچکی مثل رباط کریم تحمیل شده است البته مسکن مهر توانسته حاشیه نشینی را کنترل کند اما زیر ساخت‌ها بدرستی در پرند اجرا نشده است با گسیل جمعیت تهران بسوی پرند مشکل تهران حل می‌شود اما در مقابل با بودجه یک شهرستان نمی‌شود مشکلات آتی پرند را حل کرد.

وی ادامه داد: شرکت عمران پرند از پرداخت به موقع و اختصاص مبالغ به پیمانکاران پروژه‌های نیروی انتظامی شانه خالی می‌کند چنانچه شرکت عمران به وعده‌های خود عمل کند این پروژه‌ها در کمترین زمان به بهره برداری می‌رسند و ما می‌توانیم نسبت به اسقرار نیرو‌ها اقدام کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی رباط کریم در پایان گفت: انضباط اجتماعی تاثیر مستقیمی در امنیت اجتماعی می‌گذارد آلودگی بصری در جاده ساوه وجود دارد و هیچ زیبایی در آن دیده نمی‌شود و کلیه ادارات باید با ما همراه باشند تا در سازماندهی موفق باشیم واز سوی دیگر موانع کار در پلیس ۱۱۰ را بررسی کردیم حدود ۶۷ درصد تماس‌های پلیس ۱۱۰ تقاضای اورژانسی نبوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز