خبرگزاری کار ایران

محسن هاشمی تشریح کرد؛

ماجرای رادیوی کفترنشان امام خمینی(ره) و آیت الله هاشمی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۹۴

زمان ازدواج و خواندن خطبه عقد خود، در ایران نبودم و پدرمان می خواست برای ما زن بگیرد؛ پدرمان، عیال بنده را خدمت امام خمینی(ره) بردند و…

ایلنا: فرزند آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، خاطره خریدن رادیو کفتر نشان توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی که به دستور امام خمینی(ره) خریداری شده بود را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه مجازی آستان(وابسته به حرم امام خمینی(ره))، محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی، ظهر امروز با حضور در تحریریه شبکه مجازی آستان و بازدید از بخش های مختلف این شبکه، به ذکر خاطراتی از حضرت امام خمینی(ره) پرداخت و خاطرنشان کرد: زمان ازدواج و خواندن خطبه عقد خود، در ایران نبودم و پدرمان می خواست برای ما زن بگیرد؛ پدرمان، عیال بنده را خدمت امام خمینی(ره) بردند و پدرم از جانب من و حضرت امام(رض) از جانب عیال بنده وکیل شده و خطبه عقد ما را جاری کردند؛ امام خمینی(ره) جمله بسیار خوبی که چند نصیحت درون آن نهفته بود را روی قرآنی که به ما هدیه کرده بودند نوشتند و یکی از فرازهای آن چنین مزمونی داشت: " گذشت بین زن و شوهر، ازبین بردن کینه ها. " و البته صحبتی هم در آن جا داشتند که نوار آن موجود است.

فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه در بیان خاطره دیگری از حضرت امام خمینی(ره)، گفت: همانطور که می دانید مرحوم حضرت امام و آیت الله هاشمی رفسنجانی، رابطه خیلی عمیق و طولانی با یکدیگر داشتند؛ در شهر قم با هم همسایه بودند و ارتباط شان به سال ۳۹ و ۴۰ باز می گردد.

محسن هاشمی رفسنجانی افزود: اولین مأموریتی که به امام خمینی(ره) به آیت الله هاشمی رفسنجانی دادند پیرو قانون کاپیتولاسیون و اتفاقاتی بود که در تهران می افتاد؛ حضرت امام(ره) پولی را به آیت الله هاشمی رفسنجانی دادند که ایشان یک رادیو بخرند؛ البته آن زمان رادیو خیلی مرسوم نبود و اصلا خیلی از علما استفاده از آن را حرام می دانستند؛ حضرت امام(س) دستور خرید رادیو را به آیت الله هاشمی دادند تا ایشان مطالب رادیو را در خصوص مسائل مختلف به ویژه قانون کاپیتولاسیون و اخبار مرتبط به آن گوش داده و اخبار آن را به خدمت امام(س) منتقل کنند.

فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: پدرمان همیشه می گویند که امام خمینی(ره) هیچ گاه بدون اطلاع کامل از یک موضوع خاص، تصمیم گیری نمی کردند و تا روی موضوعی مطمئن نمی شدند، حرف نمی زدند؛ دستور خرید رادیو برای اطلاع از اخبار مربوط به کاپیتولاسیون نیز با همین انگیزه از سوی امام خمینی(ره) انجام شد.

محسن هاشمی خاطرنشان کرد: به این رادیویی که پدرمان به دستور حضرت امام(ره) خریدند، رادیو کفترنشان می گفتند که ما آن را در موزه رفسنجان گذاشتیم و البته ۵۰ درصد آن رادیو متعلق به امام خمینی(ره) است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز