خبرگزاری کار ایران

فرماندار خواستار شد:

تشکیل جلسه نهضت مطالعه مفید در ورامین

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۵۴۱

فرماندار شهرستان ورامین در جلسه شورای انجمن کتابخانه‌های عمومی، خواستار تشکیل جلسه نهضت مطالعه مفید در منطقه شد.

فرماندار شهرستان ورامین در جلسه شورای انجمن کتابخانه‌های عمومی، خواستار تشکیل جلسه نهضت مطالعه مفید در منطقه شد.
به گزارش ایلنا، محسن خوانساری در این نشست، گسترش نهضت مطالعه مفید در بین آحاد مردم را مهم‌ترین عامل در جهت بسط و گسترش فرهنگ کتابخانی دانست و گفت: با تشکیل جلسه نهضت مطالعه مفید می‌توان فرهنگ کتابخانی را در بین مردم نهادینه کرد.
وی افزود: باید تمامی نهاد‌ها و ارگان‌ها در این زمینه ورود پیدا کنند تا فرهنگ مطالعه و کتابخانی که از مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی فرمانداری خواهد بود هرچه زود‌تر تحقق یابد.
این مقام مسوول در ادامه اظهار داشت: شهرداری با پرداخت نیم درصد از درآمد سالیانه خود سهم بسزایی در پیشبرد اهداف خواهد داشت و این امر می‌تواند کمک شایان توجهی به ادامه روند امور کتابخانه‌ها در سطح منطقه باشد.
فرماندار ادامه داد: زنگ مطالعه در مدارس نیز باید در هر هفته و در ساعات خاص مصوب شود تا دانش آموزان از نعمت کتابخانی بهره‌مند شوند.
نماینده عالی دولت در شهرستان افزود: در صورت راه اندازی سایت کتابخانه ورامین، مشکل دست یابی افرادی که خواهان کتابهای مورد نظر می‌باشند رفع خواهد شد و این امر باید هرچه زود‌تر در دستور کار قرار گیرد.
مسوول کتابخانه‌های ورامین نیز در ادامه با اشاره به مشکلات مالی این نهاد گفت: نهاد کتابخانه‌های ورامین متاسفانه با مشکل مالی مواجه است، که در این خصوص شهرداری می‌تواند طبق مصوبات با کمک به این نهاد راه را برای گسترش فرهنگ کتابخانی هموار نماید.
محمدرضا کریمی ادامه داد: طبق مصوبات، شهرداری ورامین مکلف است ماهیانه ۱۰ میلیون تومان کمک نقدی نماید که این مبلغ تنها هزینه‌های جاری مارا شامل می‌گردد و برای ادامه حیات هنوز با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم.
وی اظهار داشت: شهرستان ورامین دارای چند کتابخانه می‌باشد که همگی دارای مشکلات خاص خود همچون، نبود گاز، تلفن، اینترنت و دیگر موارد می‌باشد که امیدواریم با پیگیریهای مسوولان این مشکل هرچه زود‌تر رفع شود.
معاون مدیرکل امور کتابخانهای استان تهران در این نشست با ارایه آماری از سرانه مطاله کتاب و وجود نسخه‌های موجود در استان گفت: در حال حاضر ۵۶ هزارو ۷۵۷ نسخه کتاب در استان تهران موجود می‌باشد که باید این سرانه به ۱۳۷ هزارو ۵۱۱ کتاب برسد و سرانه مطالعه کتاب نیز در استان متاسفانه کمتر از حد مطلوب می‌باشد که امیدواریم با فرهنگ سازی این سرانه تا افق ۱۴۰۴ به استاندار نزدیک شود.
نعمتی افزود: هم اکنون ۳ هزارو ۱۶۲ نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که این حد نصاب باید به ۱۰ هزارو ۳۷۷ نفر ارتقا یابد.
وی در پایان خاطرنشان ساخت: در بحثسخت افزاری؛ افزایش تعداد کتابخانه‌ها در کنار عضو پذیری از مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی نهاد امور کتابخانه‌های استان تهران در آینده خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز