خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راهور شرق استان تهران عنوان داشت:

کمک ۱۰ میلیاردی پلیس راهور به شهرداری‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۹۰۱

رییس پلیس راهور شرق استان تهران در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه، از واریز ۱۰ میلیارد تومانی به حساب شهرداری‌های مناطق هفت گانه خبر داد.

رییس پلیس راهور شرق استان تهران در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه، از واریز ۱۰ میلیارد تومانی به حساب شهرداری‌های مناطق هفت گانه خبر داد.
به گزارش ایلنا، علیرضا همیانی در این خصوص اظهار داشت: پلیس راهور شرق استان تهران سالیانه ۶۰ درصد از درآمد خود را به حساب شهرداری‌ها واریز می‌نماید تا این نهاد بودجه فوق را در راستای اهداف راهنمایی و رانندگی و امور ترافیک هزینه نماید.
وی افزود: مبلغ ۱۰ میلیارد ریال سالیانه به صورت میانگین بین شهرداریهای ورامین، قرچک، پاکدشت، پیشوا، دماوند، فیروزکوه و شهر قدس تقسیم می‌شود ولی متاسفانه بیشتر این هزینه کرد صرف موارد دیگر می‌شود.
رییس پلیس راهور شرق استان ادامه داد: امیدواریم شهرداریهای مناطق مختلف، پلیس راهور را در راستای خدمت رسانی مطلوب به شهروندان یاری نماید تا هرساله شاهد کاهش تلفات جانی و مالی در بحثتصادفات و دیگر موارد باشیم.
همیانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح نوروزی گفت: طبق سنوات گذشته پلیس راهور شرق استان تهران با محوریت سه عامل اقدام به تدوین سند چشم انداز طرح نوروزی در پایان سال جاری نموده که امیدواریم با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در جهت تسهیل در رفت و آمد هموطنان گام برداریم.
این مقام مسوول اظهار داشت: فرهنگ سازی رعایت مقررات برای رانندگان وسایل نقلیه با ایجاد کانکس در مناطق مختلف، استقرار ماموران پلیس راهور در نقاط حادثه خیز و پر تردد به صورت مفید و منظم جهت پیشگیری از حوادثو اجرای مقررات به جهت ایمنی سفر و رفاه حال مردم از جمله برنامه‌های در دستور کار این ارگان قرار گرفته است.
رییس پلیس راهور شرق استان تهران افزود: هرساله این طرح در دو مرحله انجام می‌شود که قبل و بعد از نوروز به مرحله اجرا در می‌آید که با آماده باش کلیه پرسنل در سه شیفت جهت خدمت رسانی به مردم تدوین می‌شود.
او سپس به آماری از کاهش تصادفات با ایجاد طرح‌های نوروزی اشاره داشت و گفت: در سال گذشته با همکاری عوامل راهنمایی و رانندگی توفیقات خوبی در کاهش تصادفات نصیبمان شده که امیدواریم این روند در سال پیش رو ادامه یابد.
همیانی افزود: ۷۳ درصد این تصادفات درون شهری و ۲۷ درصد دیگر برون شهری بوده است که خودرو پراید با ۲۳ درصد، پژو با ۲۱ و پیکان با ۱۰ درصد از بیشترین سهم در عامل تصادفات برخوردار بوده‌اند.
وی به بخش دیگری از آمارهای تصادفات پرداخته و اظهار داشت: ۵۴ درصد تصادفات فوتی اعلام شده از سوی پزشکی قانونی مربوط به خودرو با عابر پیاده بوده و ۲۱ درصد نیز برخورد موتور سیکلت با خودرو، ۹ درصد خودرو به خودرو و ۱۶ درصد واژگونی اعلام شده است.
رییس پلیس راهور شرق استان تهران ادامه داد: بیشترین عوامل تصادفات عدم توجه به جلو در حین رانندگی، توجه نکردن به رعایت حق تقدم، عدم کنترل وسیله نقلیه و تغییر مسیر است.
این مسوول گفت: تمرکز در حین رانندگی و داشتن آرامش در کنار رعایت قوانین مهم‌ترین عامل در کنترل و کاهش تصادفات است.
همیانی ادامه داد: ساعت ۶ بعد از ظهر تا ۸ شب بیشترین آمار تصادفات اعلام شده است که امیدواریم با فرهنگ سازی و کمک اصحاب رسانه حوادثرانندگی به کمترین حد ممکن برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز