خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

ساخت مسکن اجتماعی در صورت تصویب دولت و مجلس

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۷۸۰

مسکن حمایتی با حمایت ارگانها جهت اقشار مستضعف ساخته می‌شود / ما شیوه‌ها و نوع ساخت مشارکتی و حمایتی و مسکن اجتماعی را تعریف کرده‌‎ایم که امیدواریم شیوه نامه‌های آنها در دولت و مجلس تصویب شود مجری این طرح بنیاد مسکن خواهد بود که بنیاد مسکن در بازسازی‌ها، نماد بارزی داشته است و در مسکن حمایتی اگر بنیادمسکن مجری شود و دیگر ارگانها نظیر بهزیستی، شهرداری‌ها، کمیته امداد، هلال احمر و خیرین مسکن ساز یاری نمایند و دولت هم کمک نماید ما میتوانیم جامعه هدفمان که اقشار مستضعف هستند را خانه دار نمائیم.

ایلنا: معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: شیوه‌ها و نوع ساخت مشارکتی و حمایتی و مسکن اجتماعی را تعریف کرده ایم که امیدواریم شیوه نامه‌های آنها در دولت و مجلس تصویب شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شمال شرق استان تهران، محسن نریمان در بازدید از شهر جدید اوانکی که با حضور هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی، معاون استاندار سمنان، مدیر عامل شرکت عمران پردیس و جمعی از مسئولین استان تهران و سمنان صورت گرفت اظهار داشت: ۱۸ شهر جدید فعال داریم و در این شهر های جدید در حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر داریم و نوزدهمین شهر جدید که در آینده نزدیک فعال و دارای سکنه می‌شود شهر جدید ایوانکی در استان سمنان است.

محسن نریمان گفت: شهر جدید ایوانکی زیر مجموعه شرکت عمران شهر جدید پردیس می باشد و برای اسکان ۵۰ هزار نفر طراحی شده است. در بخش مسکن مهر این شهر هم با توجه به اینکه متقاضیان نسبت به تکمیل نمودن آورده‌های خودشان کوتاهی کرده‌اند یک مقدار کار با کندی پیش می‌رود و قرار شده که شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کمک نماید تا ظرف سه ماه آینده ۲۰۰ خانوار را در این شهر اسکان یابند.

معاون وزیر راه وشهرسازی در رابطه با مشکلات شهرهای جدید و بخصوص مسکن مهر این شهرها بیان داشت: ما در کل کشور در رابطه با مسکن مهر یک سری چالش‌هایی با وزارت نیرو داریم بعلت اینکه طبق گفته‌های خودشان منابع و نیرو ندارند در صورتیکه این عزیزان تعهد کرده‌اند در ازای تعرفه‌هایی که از مسکن مهر میگیرند مسئله تأمین آب و برق را انجام دهند متأسفانه این ما را در تحویل مسکن مهر به متقاضیان دچار مشکل مینماید.

این مقام مسئول افزود: ما ۱۰۰ هزار مسکن را آماده تحویل داریم که نمیتوانیم تحویل دهیم وتصمیم گرفته‌ایم اگر وزارت نیرو تعهداتش را انجام ندهد با تعهد محضری که متقاضیان داه‌اند و بر ما جهت تحویل واحدهاشان فشار می‌آورند واحدها را تحویلشان نماییم و خودشان مسئولیت پیگیری از وزارت نیرو جهت تأمین آب و برق را داشته باشند در صورتیکه پول انشعاب برق را قبلاً شهرهای جدید پرداخت کرده‌اند.

نریمان سپس به ایجاد و آماده سازی فضاهای مورد نیاز مسکن اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه دولت جدید در حدود یکسال است مستقر شده است یکی از برنامه ریزی های مهم در باب مسکن اینست که ما خانه دار شدن را فقط در چهار دیواری ندانیم و تحویل مسکن را با فضای سبز و مدرسه، مسجد، ورزشگاه‌ها، امنیت و امکانات زیر بنایی و رو بنایی تعریف نموده‌ایم و کسی که وارد یک واحد مسکونی می‌شود دارای یک حقوق شهروندی است و باید نیازهایشان برطرف شود و این در دولت محترم تدبیر و امید و بخصوص شخص رئیس جمهور محترم آقای دکتر روحانی و مقام وزارت راه و شهرسازی آقای دکتر آخوندی تعریف شده و ما این مسائل را باید ببینیم و حل نمائیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: متأسفانه طرح‌های زیر بنایی قبلاً کمتر مورد توجه بوده‌است اخیراً ما تصمیم گرفتیم مثلاً در شهر جدید پردیس بیش از چهل مجموعه آموزشی را کلنگ بزنیم و با استفاده از تهاتر زمین‌هایی که در اختیار داریم با پیمانکاران قرارداد ببندیم و ما بدون استفاده از این شیوه نمیتوانیم جمعیتی در حدود ۴۰۰ هزار نفر را در پردیس سرویس دهیم و وقتی منابع مالی ما کم است ما باید از روشهای دیگری در حذب منابع مالی استفاده کنیم تا مشکلات شهروندان ما را حل نمائیم و این یک نمودی از اجرای اقتصاد مقاومتی است.
ایشان در پاسخ به سوال ما در بحثمسکن اجتماعی و ویژه چنین گفت: اولویت ساخت و ساز ما در بخش مسکن تکمیل طرح بزرگ مسکن مهر است ولی این بدان معنا نیست که ما در بخشهای دیگر نسبت به ساخت وساز اقدام نکنیم ما شیوه‌ها و نوع ساخت مشارکتی، حمایتی و مسکن اجتماعی را تعریف کرده‌‎ایم که امیدواریم شیوه نامه‌های آنها در دولت و مجلس تصویب شود.
محسن نریمان در پایان بیان داشت: در بخش مسکن اجتماعی آقای دکتر آخوندی اعلام کردند که مجری این طرح بنیاد مسکن خواهد بود که بنیاد مسکن در بازسازی‌ها سطح کشور، نماد بارزی داشته است و در مسکن حمایتی اگر بنیاد مسکن مجری شود و دیگر ارگانها نظیر بهزیستی، شهرداری‌ها، کمیته امداد، هلال احمر و خیرین مسکن ساز یاری نمایند و دولت هم کمک نماید ما میتوانیم در این بخش وارد شویم و جامعه هدفمان که اقشار مستضعف هستند را خانه دار نمائیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز