خبرگزاری کار ایران

نشست هماهنگی بزرگداشت روز خبرنگار در بهارستان برگزار شد

کد خبر : ۱۹۲۰۸۹

به علت عدم وجود نشریات مستقل محلی، ویژه نامه‌ها در شهرستان های مختلف شروع به فعالیت کردند اما به خاطر نبود بسترها و قواعد مورد لزوم، ناقص به بار آمدند.

با حضور صادق زاده، مشاور امور فرهنگی و رسانه ای فرماندار، حجت الاسلام قلی زاده، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن زاده، مسئول روابط عمومی فرمانداری، خبرنگاران، اعضای هیئت رئیسه روابط عمومی ادارات، نشست هماهنگی بزرگداشت روز خبرنگار در شهرستان بهارستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست صادق زاده با اشاره به رشد نشریات و ویژه نامه ها گفت: به علت عدم وجود نشریات مستقل محلی، ویژه نامه ها در شهرستان های مختلف شروع به فعالیت کردند اما به خاطر نبود بسترها و قواعد مورد لزوم، ناقص به بار آمدند.

صادق زاده خاطرنشان کرد: بیشتر خبرنگاران بصورت تجربی این حرفه را فرا گرفته‌اند و در مسیر فراگیری چنانچه ایراد های کاری بیان شده باشد نسبت به رفع آن اقدام کرده اند. ولی نقص های موجود چون از سوی کسی گوشزد نشده، همچنان باقی است. بنابراین این، وظیفه خبرنگاران و فعالان فرهنگی در این عرصه است تا با تعامل و برگزاری گارگاه‌های آموزشی نسبت به رفع آن و ارتقای سطح بازدهی نشریات و اخبار اقدام کنند.

مشاو رسانه‌ای فرماندار بهارستان از نحوه فعالیت برخی از رسانه ها انتقاد کرد و افزود: مخاطب رسانه ها نباید فرد، مسئول و یا ارگان و سازمان خاصی باشد. خبر بایستی در همه ابعاد علاوه بر اینکه سودمند باشد باید برای عموم مردم باشد. توزیع نشریات فقط در ادارات پذیرفتنی نیست. تیراژ بالا و توزیع در کیوسک های مطبوعاتی برای دسترسی عموم یکی از عوامل جلوگیری از مخاطب خاص است.

وی سیاست دولت تدبیر و امید را واگذاری امور به مردم و بخش خصوصی دانست و گفت: خبرنگاران باید در این مسیر پیش قدم باشند، تعامل با یکدیگر داشته و انتقادها را پذیرا باشند تا فضای موجود آزاد وصمیمی شود. البته در این راستا تشکیل انجمن صنفی یا خانه و سرای مطبوعات می تواند مفید واقع شود و این نزدیکی ها برای انسجام صنفی و پشتیبانی و حمایت ازهمدیگر و جلوگیری از فاصله ها ضروری است.

در ادامه سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهارستان با تقدیر از ارائه مطالب ارزشمند مشاور امور فرهنگی و رسانه ای فرماندار و با اشاره به سخنان امیرمؤمنان علی(ع) گفت: یکی از ویژگی های خبرنگار، حق گویی و سودمندی خبر است تا عموم مردم بتوانند از آن بهره مند شوند.

قلی زاده افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه دوم خبرنگاران است و خبرنگاران می بایست در برنامه هاحضور فعال داشته باشند و پوشش خبری لازم را به نحو احسن انجام دهند تا اطلاع رسانی مناسبی انجام گیرد. بهانه های مختلف برای عدم حضور قابل پذیرش نیست. ضمن اینکه زندگینامه و نحوه فعالیت نخبگان فعال در زمینه های ورزشی، فرهنگی، هنری و سایر زمینه ها باید توسط خبرنگاران انتشار یابد چرا که این جوانان ونخبگان افتخار شهرستان هستند.

در ادامه محمد جواد محسن زاده، مسئول روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهارستان، گفت: از آنجا که شایستگی، استعدادها و ظرفیت های رسانه ای خبرنگاران فعال در شهرستان بهارستان حائز اهمیت است بنا داریم انتخاب خبرنگار برتر شهرستان را با توجه به توانایی‌ها، عملکرد سالانه، شایستگی وبا اعمال نظرات خبرنگاران و دیگر فعالین عرصه خبر انتخاب کنیم تا حقی از کسی ضایع نشود و تلاش‌ها برای سال‌های آینده جهت پوشش خبری مناسب دو چندان شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز