خبرگزاری کار ایران

هشدار بخشدار جوادآباد به ورود آلاینده‌های زیانبار

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۴۲۶

هر ساله و با فرارسیدن فصل بهار و تابستان، بادهایی از غرب به سوی شهرستان ورامین و به خصوص بخش جوادآباد در حال وزیدن است که این باد آلاینده‌هایی را با خود به این منطقه همراه می‌سازد.

بخشدار جوادآباد نسبت به ورود آلاینده‌های زیانبار به این منطقه هشدار داد.

به گزارش ایلنا، سید همایون عباسی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: هر چند بخش جوادآباد را به عنوان یکی از شهرهای پاک در استان تهران معرفی کرده‌اند ولی باید اشاره داشت ورود بادهای موسوم به شهریاری در این منطقه، شرایط را برای مردم در پاره‌ای از سال بحرانی کرده است.

وی گفت: هر ساله و با فرارسیدن فصل بهار و تابستان، بادهایی از غرب به سوی شهرستان ورامین و به خصوص بخش جوادآباد در حال وزیدن است که این باد آلاینده‌هایی را با خود به این منطقه همراه می‌سازد.

این مسوول اشاره داشت: در کنار این معضل، ورود آبهای رودخانه‌ای از شمال شرقی استان تهران به شهرستان ورامین و در بر داشتن دیگر آلاینده‌هایی که همراه با آن است، این منطقه را با تهدید جدی مواجه ساخته است.

بخشدار اظهار کرد: باید با تمهیدات خاص و بهره‌مندی از کار‌شناسان خبره و تخصیص بودجه‌ای مناسب، برنامه‌ای مدون جهت برون رفت از این بحران در دستور کار قرار داد.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات موجود بخش اشاره کرد و گفت: این بخش با مشکلات عدیده دیگری روبرو می‌باشد که مهم‌ترین آن راه‌های مواصلاتی و بهداشتی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با حضور وزیر راه در هفته گذشته، بودجه‌ای در این زمینه تخصیص داده شده که شهروندان را به اتمام برخی پروژه‌ها امیدوار کرده است.

این مقام مسوول اظهار کرد: جاده آبباریک در کنار اتمام جاده قم، ورامین و گرمسار از مهم‌ترین برنامه‌هایی خواهد بود که در صورت پایان می‌توان به برون رفت این بخش از بحران امیدوار شد.

بخشدار افزود: تعریض جاده آبباریک که ۶ متر عرض و ۲۳ کیلومتر طول دارد هم اکنون در دست اقدام است که به سه فاز تقسیم کار شده و درحال حاضر فاز اول به طول ۷ کیلومتر درحال پیگیری و اقدام است.

او گفت: از جمله مهم‌ترین مشکلات موجود این پروژه معارضان و به خصوص بخش دولتی است که امیدواریم با حمایت مسوولان این امر به نتیجه منتج شود تا شهروندان از این اقدام سود برده باشند.

عباسی ادامه داد: هم اکنون نفع مردم شهرستان ورامین و جوادآباد در اتمام پروژه راه قم، ورامین و گرمسار است که این امید می‌رود با حمایت وزیر راه و دیگر متولیان این پروژه چند ساله به سرانجام برسد.

او یادآور شد: امور درمانی و بهداشتی نیز از دیگر شاخصه‌های راهبردی خواهد بود که برنامه‌های پیش بینی شده هم اکنون در دستور کار است.

بخشدار گفت: از مسوولان و همچنین خیرین تقاضامندم با پیش قدم شدن در این راه هم خیر دنیا و هم آخرت را برای خود به ارمغان آورده و مردم را از داشتن مرکز بهداشتی و درمانی بهره‌مند سازند.

عباسی اظهار داشت: هرچند یک شبکه بهداشت با افراد قلیل اما توانمند در این بخش وجود دارد ولی با توجه به افزایش مشکلات درمانی، قطع به یقین این منطقه نیازمند مرکز درمانی با امکانات کامل خواهد بود.

وی خاطرنشان ساخت: بسیاری از خانواده‌ها برای درمان‌هایی که امکاناتش در جوادآباد موجود نیست مجبور به حضور در بیمارستانهای شهرهای همجوار می‌باشند که این امر خطرهای جانی در صورت صرف وقت برای درمان و هم صرف هزینه بالایی رااز لحاظ مالی به همراه خواهد داشت.

بخشدار جوادآباد در پایان گفت‌و‌گوی خود اظهار داشت: امیدواریم در کنار مشکلات بیان شده، خواسته‌های به حق مردم این بخش همچون ساختار‌های ورزشی، فرهنگی و آموزشی از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری در منطقه گسترش یافته تا آینده‌ای روشن نصیب مردم و جوانان شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز