خبرگزاری کار ایران

نخستین کنگره ملی امامزاده جعفر(ع) شهرستان پیشوا برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۷۱۸

نخستین کنگره ملی امامزاده جعفر‌بن موسی الکاظم(ع) شهرستان پیشوا در راستای آشنایی و معرفی شخصیت علمی و سیاسی این امامزاده به محبان اهل بیت همزمان با میلاد پیامبر اسلام(ص) در شهرستان پیشوا برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، عباس ملکوتی خواه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره برگزاری کنگره ملی امامزاده جعفر بن موسی الکاظم(ع) شهرستان پیشوا اظهار داشت: امامزاده جعفر(ع) از فرزندان بلافصل حضرت موسی بن جعفر(ع) هستند که به قصد دیدار با حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به همراه جمعی از یاران خود عازم ایران شدند که در نزدیکی ناحیه ساوجبلاغ در جنگ با ماموران مأمون پس از جراحت در مکان فعلی که آرمگاه ایشان قرار دارد به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به نقش مردم شهرستان پیشوا در ۱۵ خرداد سال ۴۲ گفت: حضور بارگاه ملکوتی این امامزاده جلیل القدر در شهرستان پیشوا موجب تجمع عاشقان اهل بیت و شیعیان در این منطقه شده که شهرستان پیشوا را در طول تاریخ به عنوان یکی از مراکز شیعیان معرفی کرد و مردم این دیار در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع از حریم ولایت و انقلاب نقش اساسی ایفا کردند.

فرماندار پیشوا تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرستان پیشوا در استان تهران و نزدیکی پایتخت قرار دارد متاسفانه محبان اهل بیت، مردم استان تهران و دیگر هموطنان ما در کشور اطلاعات کمی نسبت به ابعاد شخصیتی امامزاده جعفر(ع) دارند.

وی افزود: از همین رو با حمایت اداره کل اوقات و امور خیریه استان تهران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، اداره کل میراثفرهنگی استان، فرمانداری پیشوا، آستانه مقدس امامزاده جعفر بن موسی الکاظم(ع) و سایر ادارات شهرستان پیشوا برای نخستین بار کنگره ملی امامزاده جعفر شهرستان پیشوا برگزار می‌شود.

ملکوتی خواه با اشاره به اهداف این گنگره گفت: این گنگره با هدف آشنایی بیشتر با ابعاد شخصیتی و سیره این امامزاده جلیل القدر و شناخت بیشتر زوایای پنهان شخصیتی ایشان، حیات فکری سیاسی و معرفی این امامزاده به محبان اهل بیت در استان تهران، ایران و سایر کشورهای جهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری باشکوه این کنگره، تاکید کرد: در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر این کنگره ستادی به ریاست فرماندار پیشوا به همراه کمیته های فرعی و با حضور روسای اداره اوقاف و امور خیریه، اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی، سپاه پاسداران، سازمان تبلیغات اسلامی شهرداری پیشوا و سایر نهادها و ادارت مربوطه شهرستان پیشوا تشکیل شده است.

فرماندار شهرستان پیشوا عنوان کرد: این کنگره در چهار بخش اصلی ادبی، هنری، علمی و مجازی برگزار می‌شود و فراخوان آن در تاریخ ۲۵ مهرماه اعلام شده و تا کنون نیز ۳۰اثر در بخش علمی، ۱۵۰ اثر در بخش ادبی، ۲۵۰ اثر در بخش هنری و ۱۰۰ اثر در فضای مجازی به دبیرخانه جشنواره ارائه شده است.

وی با اعلام محورهای بخش‌های این کنگره گفت: علاقه‌مندان به شرکت در بخش ادبی می‌تواند آثار خود را در قالب‌های داستان کوتاه، شعر، خاطره، دلنوشته و متن ادبی ارسال کنند همچنین در بخش هنری نیز محورهای اصلی شامل بخش عکس، گرافیگ، پوستر، طراحی لوگو و نقاشی بوده و در بخش رسانه های مجازی نیزآثار خود را در قالب سایت و وبلاگ ارائه کنند.

ملکوتی خواه بیان کرد: در بخش علمی نیزمعرفی شخصیت امامزاده جعفر بن موسی(ع)، جلوه‌های بصری امامزاده، بقعه متبرکه، توسعه فرهنگی بقعه متبرکه و تأثیر آن بر توسعه اجتماعی، بقاع متبرکه و تأثیر آن بر جنبش‌های سیاسی است که علاقه مندان تا تاریخ ۲۵ آذر ماه برای ارسال اثار خود فرصت دارند.

وی افزود: بعد از بررسی آثار ارسالی توسط داوران، نتیجه نهایی در تاریخ ۱۰ دی ماه اعلام و به برگزیدگان جوایز نفیسی شامل کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و مشهد مقدس اهدا می‌شود.

فرماندار پیشوا تاکید کرد: اختتامیه کنگره ملی امامزاده جعفر همزمان با میلاد پیامبر اسلام در تاریخ ۱۸ دی ماه با حضور برگزیدگان بخش‌های مسابقه و شخصیتهای مذهبی و کشوری در بارگاه ملکوتی این امامزاده برگزار می‌شود.

وی ضمن تشکر از اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران که ۵۰ درصد هزینه های این کنگره را پرداخت کرده است، افزود: برگزاری این کنگره برای نخستین بار در شهرستان پیشوا می‌تواند نقش مهمی در معرفی جاذبه‌های توریستی و قابلیت‌های گردشگری و مذهبی شهرستان پیشوا در کنار معرفی این امامزاده عالیقدر ایفا کند.

ملکوتی خواه در پایان خاطرنشان کرد: علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاع بیشتر درباره موضوعات و محورهای پیشنهادی کنگره و همچنین جهت ارسال آثار به آدرس سایت www. jafarebnemusa. ir مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز