خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۲۰ از آغاز انتخابات شورا‌یاران محلات خبر داد:

شهر در دست شورایاران محله

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۶۹۹

شهردار منطقه ۲۰ از آغاز فعالیت ستاد چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها در منطقه ۲۰ خبر داد.

منصور کتانباف، شهردار منطقه ۲۰ و رئیس ستاد پشتیبانی و حمایت از اجرای انتخابات شورایاری‌ها، با بیان اینکه تاکید نظام جمهوری اسلامی ایران به سپردن کار‌ها به مردم است و بنا به فرمایشات امام راحل(ره) «هرکاری که به مردم سپرده شود خیر و برکات بیشتری به مردم خواهد رسید»، گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که در این دوره از انتخابات شورایاری‌ها باید رعایت شود دوری جستن از سیاسی کاری و اعتماد سازی و گزینش افراد شایسته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شهرستان ری، منصور کتانباف در جلسه معارفه ستاد اجرایی انتخابات شورایاری‌ها با اشاره به حجم گسترده فعالیت‌های خدماتی و فرهنگی در سطح شهر و مشارکت شهروندان در انجام فعالیت‌های اجتماعی بر انتخاب افرادی شایسته که همگام با شهرداری فعالیت کنند، تاکید کرد و گفت: نقش شهرداران نواحی با توجه به شناخت افراد محلی در این زمینه بسیار مهم است و آنان باید با تشکیل جلسات محلی افرادی شایسته و اصلح از میان معتمدین، هیئت امنا، خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، سرداران و رزمندگان دفاع مقدس، ورزشکاران را شناسایی کرده تا کسانی‌که مردم به آن‌ها اقبال دارند در انتخابات حضور یابند.

وی با اشاره به اینکه در این دوره، اختیارات بیشتری برای شورایاران در نظر گرفته شده است، گفت: باید افراد تحصیلکرده، متخصص، کارآمد و نخبه در انتخابات حضور یابند تا با توجه به وجود ظرفیت‌های علمی و تجربی آنان، ظرفیت محلات ارتقاء یابد.

شهردار منطقه ۲۰ با بیان اینکه تاکنون جلساتی با اقشار مختلف مردمی در راستای حضور افرادی شایسته و متعهد در انتخابات شورایاری تشکیل شده است، برگزاری جلسات مستمر در سطح محلات و همچنین گردهمایی گسترده در سطح منطقه به ویژه مساجد را برای حضور حداکثری شهروندان در انتخابات و گزینش افراد اصلح ضروری دانست.

وی با اشاره به اهمیت حضور بانوان در این انتخابات گفت: جلساتی با بانوان نخبه محلات به منظور مشارکت این قشر جامعه و بهره‌مندی از ظرفیتهای آنان برگزار شده است.

کتانباف با بیان اینکه شورایاران به عنوان نمایندگان محلات، نقش مهمی در تعامل با مدیریت شهری و همچنین ایجاد آرامش و انسجام محلی ایفا می‌کنند، اظهار داشت: در این منطقه سعی کرده‌ایم درخواست‌های شهروندان را اجابت کنیم و اقدامات عمرانی و خدماتی بر اساس نیاز آنان اجرا شود.

دکتر طالبی‌نژاد در این جلسه، ضمن معرفی شهردار منطقه ۲۰ به عنوان رئیس ستاد پشتیبانی و حمایت از اجرای انتخابات این منطقه، گفت: اقدامات اجرایی این ستاد، شامل آماده سازی فعالیت‌های مقدماتی، مراحل ثبت نام و انجام کلیه امور انتخابات با مسئولیت مشاور فرماندار شهرری و فعالیت‌های حمایتی و پشتیبانی شامل اطلاع رسانی، انجام تبلیغات محیطی و برگزاری همایش‌ها و گردهمایی‌های محلی و منطقه‌ای به عهده شهرداری منطقه است.

دکتر طالبی‌نژاد به رویکرد کنونی شهرداری تهران و تمرکز بر فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: با توجه به شناخت شهرداران نواحی و تعامل با افراد محلی، اقدامات مقدماتی از سوی آنان برای معرفی و گزینش افراد نخبه، صالح، ولایتمدار، متعهد و… انجام شود.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه ۲۰ یکی از مناطق پیشگام در اجرای آئین نامه دوره گذار است، اجرای کامل، قانونمند، به موقع و به دور از تنش و حاشیه را چهار شاخص این آئین نامه بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه انتخابات شورایاری‌ها به دلیل ساز و کارهای محلی و تعدد کاندید‌ها از سایر انتخابات پیچیده‌تر است، گفت: با توجه به پایان دوره چهارساله شورایاری‌ها و لزوم استمرار حضور و مشارکت شهروندان تهرانی در ساماندهی مسائل شهری و انجام بهینه امور محوله؛ حساسیت‌های این دوره بیشتر شده و هماهنگی و تعامل مسئولین شهری برای انجام انتخابات رقابتی، مشارکتی و سالم در محلات ضروری است.

رئیس دبیرخانه ستاد راهبری مدیریت محله با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم برای برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌ها از سوی شورای اسلامی شهر تهران انجام شده و ثبت‌نام از داوطلبان از دوم بهمن ماه آغاز شده است، تاکید کرد: تا زمان انتخابات جلسات هماهنگی مسئولین شهرداری منطقه به صورت مستمر برگزار و گزارش کلیه اقدامات و فعالیت‌ها به این دبیرخانه ارسال شود.

در ادامه این جلسه سرهنگ طباطبائی، مشاور فرماندار شهرری و دبیر ستاد اجرایی انتخابات شورایاری محلات منطقه ۲۰، با بیان اینکه شهرری به عنوان قطب فرهنگی و مذهبی تهران دارای ظرفیت‌های خوبی است، گفت: سرمایه ملی ما مردم هستند و رسیدگی به آن‌ها از اهداف کلان کشوری است و شورایاران به عنوان نمایندگان مردم باید دغدغه‌های محلی را شناسایی و با هدف خدمت رسانی در این عرصه شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد خدمات ویژه شهرداری‌ها در سطح شهر تهران هستیم و در شهرری نیز تمامی ادارات و ارگان‌ها برای رضایت و خدمات رسانی به شهروندان در تلاش هستند، اظهار داشت: امید است در این دوره از انتخابات شورایاری‌ها همچون دوره‌های گذشته با همکاری و تعامل تمامی سازمانهای مربوطه شاهد انتخاباتی پرشور و حضور حداکثری باشیم.

این جلسه با حضور رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی در محلات شهر تهران، شهردار و قائم منطقه ۲۰، مشاور فرماندار شهرری، معاون، قائم مقام و مدیران ادارات حوزه اجتماعی، معاون مالی و اقتصاد شهری، رئیس حراست، شهرداران و مسئولین اجتماعی نواحی در سالن تهرانی مقدم برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز