خبرگزاری کار ایران

همایش آموزشی سفیران پیشتاز خط سفید برگزار شد؛

اجرای طرح خط سفید و نهادینه کردن رفتارهای صحیح ترافیکی در بین شهروندان

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۰۵۳

به منظور توجیه تاکسیرانان به‌عنوان قشر تاثیرگذار در اجرای طرح خط سفید و نهادینه کردن رفتارهای صحیح ترافیکی در بین شهروندان همایش آموزشی سفیران پیشتاز خط سفید برگزار شد.

برومند نامداری با اشاره به اجرای کمپین آسمان آبی و زمین پاک در منطقه ۲۰ گفت: به‌منظور توجیه تاکسیرانان به‌عنوان قشر تاثیرگذار در اجرای طرح خط سفید و نهادینه کردن رفتارهای صحیح ترافیکی در بین شهروندان؛ همایش آموزشی سفیران پیشتاز خط سفید با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از تاکسیرانان این منطقه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا شهرستان ری، نامداری؛ نهادینه کردن رفتارهای صحیح ترافیکی برای رانندگان، راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده را از مهمترین اهداف طرح خط سفید برشمرد و افزود: طرح خط سفید به عنوان زبان هدایت ترافیکی است که به منظور کاهش ترافیک و آلودگی هوا مجموعه اقداماتی برای ارتقاء فرهنگ نظم و انضباط و قانون گرایی اجرا می‌کند.

در این همایش، حجت الاسلام مرتضی جعفرپور(مشاور و رئیس شورای فرهنگی اجتماعی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران) به نوع رانندگی شهروندان تهرانی اشاره و براساس آمار؛ ۳۰ درصد تصادفات رانندگی را ناشی از تغییر مسیر ناگهانی اعلام کرد.

او اجرای طرح خط سفید را عاملی برای تغییر رفتار رانندگان و کاهش تصادفات و افزایش ایمنی شهر دانست.

جعفرپور؛ نقش تاکسیرانان را در اجرای طرح خط سفید بسیار پراهمیت عنوان کرد و گفت: به دلیل خدمات‌رسانی گسترده ناوگان تاکسیرانی در سطح شهر تهران و مهمتر از آن اعتماد شهروندان به این قشر زحمتکش در حفظ امنیت و اطلاع و آشنایی با معابر و مراکز شهر؛ اجرای این طرح از سوی تاکسیرانان موجب تسری آن در بین سایر شهروندان می‌شود و امید است به کمک آنان این طرح عملیاتی شود تا شهری ایمن‌تر و با ترافیک روان داشته باشیم.

وی با اشاره به اجرای طرح تردد خودروها در بین خطوط سفید در مناطق ۶ و ۸ و اقدامات فرهنگی صورت گرفته گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا ۲۹ اسفند ماه این طرح به‌صورت ارشادی در سطح شهر تهران اجرا و پس از آن از ۱۵ فروردین همراه با جریمه خواهد بود.

در ادامه این همایش؛ سرهنگ عین‌الله جهانی(معاون آموزشی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ) با اشاره به اینکه خط سفید؛ خط هدایت و حریم آرامش است اظهار داشت: فرهنگسازی؛ آموزش و کنترل و نظارت باعثاجرای بسیاری از طرح‌های خوب ترافیکی می‌شود و چنانچه خودروها بین خطوط حرکت کنند و از تغییر مسیر ناگهانی بپرهیزند؛ ضمن برخوداری از ترافیک روان؛ شاهد نظم؛ امنیت و کاهش تصادفات در کلیه معابر شهر خواهیم بود.

وی با تاکید بر نقش انضباط ترافیکی با محوریت خط سفید در تردد خودروها و کاهش ترافیک و تصادفات گفت: حضور پلیس راهنمایی رانندگی و دوربین‌های نظارتی در ایجاد نظم و امنیت شهر مهم است و امید است به زودی رانندگان تاکسی به عنوان افرادی که مدت زمان طولانی در سطح شهر تردد دارند؛ به جایگاهی برسند که نیازی به نظارت دوربینها و پلیس راهنمایی نداشته باشند.

سرهنگ جهانی ضمن تشریح انواع خطوط راهنمایی رانندگی و مفهوم هریک گفت: با آگاهی و شناخت هریک از خطوط و رعایت قوانین تردد از آنها؛ رانندگان وسایل نقلیه عمومی و شخصی می‌توانند نقش مهمی در ایجاد نظم و انظباط ترافیکی و جلوگیری از تصادفات ایفا کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه رانندگان تاکسی نقش بسیار مهمی در اشاعه طرح خط سفید دارند؛ افزود: قطعاً با کمک شما و پلیس راهور این طرح به خوبی اجرا خواهد شد و منفعت آن نیز برای کلیه شهروندان خواهد بود و امید است آمار ۱۰درصدی تصادفات در اثر تغییر مسیر ناگهانی با اجرای این طرح کاهش یابد.

همایش آموزشی سفیران پیشتاز خط سفید با مشارکت اداره آموزش شهروندی معاونت اجتماعی و معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۲۰ و با حضور مشاور و رئیس شورای فرهنگی اجتماعی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران؛ معاون حمل ونقل وترافیک منطقه ۲۰؛ قائم مقام معاونت اجتماعی فرهنگی؛ رئیس اداره آموزش شهروندی معاونت اجتماعی و مدیران اجتماعی نواحی در سالن فرهنگسرای ولاء برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز