خبرگزاری کار ایران

فرماندار قرچک تاکید کرد:

تقویت و آماده به‌کار بودن تجهیزات و امکانات امدادی برای جلوگیری از بحران

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۳۴۶

فرماندار شهرستان قرچک، تقویت و آماده به‌کار بودن تجهیزات و امکانات امدادی و شناسایی و تعیین نقاط پر حادثه شهری و روستایی و نظارت بر وضعیت و پیشگیری آنها توسط ادارات مربوط برای جلوگیری از بحران در سطح شهرستان خواستار شد.

اولین جلسه شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان قرچک با حضور علی صادقی، فرماندار شهرستان قرچک، علیرضا کارگر، مدیرعامل آبفای جنوب شرق استان تهران، علی عبدی، سرپرست معاونت عمران فرمانداری، حجت اله موسوی، شهردار، سرهنگ حسین حیدری، فرمانده پانزده خرداد، مسئولان و روسای ۱۴ گانه کارگروههای تخصصی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش ایلنا، علی صادقی در این جلسه اظهار داشت: از آنجایی که شرایط آب و هوایی در فصول مختلف در شهرستان قرچک احتمال بروز حوادثمختلف را دارا است. بر لزوم پیشگیری، کنترل و مدیریت بموقع وقایع احتمالی در تمام مناطق حادثه خیز سطح شهرستان تاکید کرد.

وی تاکید کرد: کلیه دستگاه های عضو شورای مدیریت بحران با برنامه ریزی و اقدام موثر نسبت به بررسی و انجام موارد پیشگیرانه سطح شهرستان در مواقع ایجاد مشکلات بحرانی تمهیدات لازم را جهت آمادگی ارتقای سطح توان نیروهای عملیاتی داشته باشند.

وی تقویت و آماده بکار بودن تجهیزات و امکانات امدادی و شناسایی و تعیین نقاط پر حادثه شهری و روستایی و نظارت بر وضعیت و پیشگیری آنها توسط ادارات مربوط برای جلوگیری از بحران در سطح شهرستان خواستار شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک با بیان اینکه برای جلو گیری از بحران ها می توان با نهادینه کردن آموزش میان مردم از خیلی از خطرات جلوگیری کرد ابراز داشت: در مقابل حوادثغیر مترقبه وهمچنین با انجام آموزش ها و برگزاری گارگاهها و همایش های توجیهی برای مسئولان و اطلاع رسانی در میان مردم را مورد توجه و آنرا از ضروریات جامعه امروزه برشمرد.

فرماندار شهرستان قرچک با اشاره به اهمیت بررسی مسائل به صورت کارشناسی در کارگروه اظهار داشت: باید کارگروه‌هایی که تشکیل می شود، کاربردی و کارشناسی باشند و کارگروها باید مسائل حوزه کاری شان را بررسی کارشناسی کنند و نتایج را برای تصمیم گیری به جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ارجاع دهند.

وی در پایان گفت: کارگروها باید حتما موضوعات و خطرات احتمالی مربوط به حوزها یشان را مطالعه، بررسی و دسته بندی کنند تا قبل از هر اتفاقی برای آنها اتخاذ تصمیم شود.

در ادامه سرهنگ حسین حیدری فرمانده سپاه پانزده خرداد شهرستان قرچک با اشاره به اهمیت بررسی مسائل به صورت کارشناسی در کارگروه اظهار داشت: در زمان بحران مدیریت لازم است تادر حوادثکمترین خسارت را داشته باشیم.

وی افزود: باید کارگروهایی که تشکیل می شود کاربردی و کارشناسی، مسائل و حوزه کاری شان را بررسی و کارشناسی کنند و نتایج را برای تصمیم گیری به شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ارجاع دهند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پانزده خرداد شهرستان قرچک نقش معتمدین و نیروهای انسانی را جهت جلوگیری از بروز حوادثعمدی و جلب مشارکت مردمی در مقابله با افزایش خسارات مهم برشمرد، و با بیان غیرمترقبه بودن برخی حوادثاز ادارات عضو ستاد بحران خواست با ارائه آموزشهای لازم وهمچنین برگزاری مانورهای نمادین وتمرینات، شهروندان را برای رویارویی با شرایط نامطلوب آماده کرده و زمینه کاهش ومیزان آسیب پذیری را فراهم و تمهیداتی را در افزایش امکانات کمک رسانی و امدادی اتخاذ کنند.

وی با تأکید براینکه کلیه ادارات و نهادها ضمن عدم دخالت درحوزه کاری یک دیگر با تعامل و همفکری نسبت به حضور فعال و با تجهیزات لازم در موقع بروز حادثه اقدام نمایندخاطر نشان کرد: باید در بخش‌هایی که مشکل و آسیبی وجود دارد از همین الان شناسایی و اقدام شود و نگذاریم وقتی مشکل وارد مرحله بحران شد آن را بررسی کنیم چون خطر این کار می تواند جبران ناپذیر باشد.

در پایان جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان قرچک، علی عبدی، به عنوان سرپرست معاونت عمرانی فرمانداری شهرستان قرچک معارفه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز