خبرگزاری کار ایران

در دیدار شهردار سارایوو با شهردار منطقه ۲۰ تهران مطرح شد:

آمادگی سارایوو برای خواهرخواندگی با تهران

asdasd
کد خبر : ۳۵۶۳۲۳

شهردار شهر قدیم سارایوو در دیدار صمیمانه با شهردار منطقه 20 ضمن ابراز خرسندی از رشد و توسعه شهر تهران گفت: آمادگی خواهرخواندگی و تبادل تجربه و اطلاعات با شهرداری تهران را داریم.

به گزارش  خبرنگار ایلنا در جنوب استان تهران، در این دیدار که سفیر بوسنی در تهران و معاون شهردار سارایوو در امور آموزش و پرورش و تربیت بدنی نیز حضور داشتند ، سید احمد صفوی ، شهردار منطقه 20  ضمن خوشامدگویی به هیات سارایوو، از حضور شهردار سارایوو در این منطقه ابراز  خرسندی کرد.

صفوی با اشاره به اینکه منطقه 20 در محدوده شهرری به عنوان یک شهری با قدمت بیش از 6 هزار ساله واقع شده‌است،گفت: وجود بارگاه مقدس حضرت عبدالعظیم‌حسنی(ع) و امامزادگان‌مجاور از ویژگی‌های مهم این منطقه محسوب می شود .

وی همچنین به آثار باستانی ری اشاره کرد و افزود: شهر ری به لحاظ وجود حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به عنوان قبله تهران شناخته می شود و هر روز جمع کثیری از شهروندان از اقصی نقاط کشور برای زیارت این امامزادگان به این منطقه مشرف می شوند.

صفوی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص مشخصات و بافت منطقه 20 اظهار داشت: با تدبیر شهردار تهران شهرداری از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل شده است و با اجرای محله محوری ، مدیریت محله و شورایاری‌ها در اداره محلات و شهر سهیم هستند.

در این دیدار همچنین  بهنام ابوالقاسم پور ، رئیس اداره تربیت بدنی منطقه 20 و فغانی کارشناس امور ورزش و داور بین المللی فوتبال  با توضیحاتی در خصوص اقدامات ورزشی انجام شده و کسب مدال توسط قهرمانان ورزشی شهرری بیان کردند.

در ادامه ابراهیم حاجی بایریچ شهردار سارایوو از حضور در منطقه 20 ابراز خرسندی کرد و توضیحاتی در خصوص ساختار و امکانات شهر قدیم سارایوو بیان کرد.

در پایان این دیدار صمیمانه که با حضور مشاور و مدیر دفتر شهردار، معاونان امور اجتماعی،فرهنگی و برنامه ریزی و توسعه شهری، مدیر روابط عمومی، رئیس اداره تربیت بدنی و مشاور امور بانوان در دفتر شهردار منطقه 20 برگزار شد ، از سوی شهردار منطقه  هدایایی به رسم یادبود به شهردار سارایوو و هیئت همراه اهدا شد.

پس از این دیدار هئیت سارایوو به همراه نمایندگان مرکز ارتباطات و امور بین الملل از مرکز ری شناسی، برج تاریخی طغرل، تپه چشمه علی و بازار قدیم ری بازدید کرده و ضمن زیارت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)  و امامزادگان مجاور نماز مغرب و عشاء را به جماعت اقامه کردند.

در این بازدید معاون اجتماعی فرهنگی، مشاور امور بانوان، مدیر روابط عمومی ، شهرداران نواحی یک و 5 منطقه 20 هیات سارایوو را همراهی کردند.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز