خبرگزاری کار ایران

سطح مسابقات بلژیک در کلاس جهانی بود؛

قدیمی: به نماد ورزش پاک در دنیا تبدیل شده‌ایم/ به دنبال برگزاری رشته‌های انفرادی هستیم

رئیس‌فدراسیون بین‌المللی‌ورزش‌های بین‌دانشگاهی جهان گفت: با توجه به تلاش‌ها و عملکرد چند ساله ما در این فدراسیون٬ اکنون به نماد ورزش پاک و بازی منصفانه در جهان تبدیل شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هجدهمین دوره مسابقات ورزش‌های بین دانشگاهی جهان اوایل اردیبهشت سال جاری در شهر آنتورپ بلژیک برگزار شد که با موفقیت نمایندگان کشورمان  و کسب 2 مدال طلا و یک نقره همراه بود.

پس از این رویداد بین المللی گفت وگویی با دکتر «بهرام قدیمی»رئیس ایرانی فدراسیون بین المللی ورزش‌های بین دانشگاهی جهان انجام دادیم که گزیده آن را در زیر می خوانید:

عملکرد کاروان کیفی ایران عالی بود

رقابت های امسال در رشته های والیبال مردان و زنان٬ بسکتبال مردان٬ فوتبال مردان و زنان و فوتسال مردان و زنان برگزار شد که تیم‌های فوتسال و بسکتبال کشورمان قهرمان شدند. ضمن این که تیم والیبال بانوان ایران هم به عنوان نایب قهرمانی رسید.

کمیت و کیفیت مسابقات بلژیک در سطح بالایی بود

امسال‌تعداد تیم‌های شرکت کننده با افزایش چشمگیری همراه بود و از تمامی قاره‌های جهان ورزشکاران در شهر آنتورپ حضور داشتند. از نظر کیفی نیز سطح رقابت‌های امسال بسیار بالا بود و واقعا کلاسی جهانی داشت.

ورزش پاک و بازی منصفانه تنها هدف ماست

در مسابقات بلژیک تمامی ورزشکاران که دانشجو هم بودند، رقابت‌هایی سراسر پاک، زیبا و بدون مسائل و مشکلات ورزش حرفه ای را به نمایش گذاشتند که این دستاورد نشان می‌دهد ما در فدراسیون به اهداف و چشم اندازهای‌مان در ترویج روح واقعی ورزش دست یافته ایم.

به دنبال میزبانی مسابقات بین دانشگاهی جهان در ایران هستیم

ما این آمادگی را داریم که مسابقات بین دانشگاهی جهان را به میزبانی کشورمان برگزار کنیم. البته در این راه به حمایت و مساعدت مسئولان نیاز داریم تا تمامی کشورهای دنیا از نزدیک توانمندی ایران در برگزاری مسابقات بین المللی را ببینند.

حمایت‌های مدیران بیمه رازی دلگرم‌ کننده بود

برای حضور در مسابقات اخیر در بلژیک مدیران بیمه رازی حمایت‌های بی شائبه و خالصانه ای در اعزام تیم ها و ورزشکاران داشتند که جای تشکر دارد. مدیران بیمه رازی یک بار دیگر نشان دادند چقدر به ورزش و حضور ورزشکاران دانشجوی ایرانی در عرصه های بین المللی اهمیت می دهند.

به فکر برگزاری رشته‌های انفرادی نیز هستیم

در طول سال‌های اخیر مسابقات بین دانشگاهی جهان در رشته های گروهی برگزار می شدند. اما در نظر داریم برای دوره های بعد ورزش‌های انفرادی را نیز در تقویم مسابقات بگنجانیم.

فدراسیون بین دانشگاهی زیر نظر کمیته بین المللی المپیک قرار گرفته است

به دلیل فعالیت ها و عملکرد فدراسیون بین دانشگاهی در اشاعه ورزش پاک و بازی منصفانه که مورد توجه کمیته بین المللی المپیک نیز هست، این تشکیلات دو سال قبل زیر نظر I.O.C قرار گرفت که افتخاری ارزشمند برای ما به حساب می آید.

کد خبر : ۳۷۵۵۸۳