خبرگزاری کار ایران

تشریح اقدام شهرداری منطقه 20 درباره رفع خطر از گونه‌های گیاهی

شهردار منطقه 20 بر مراقبت‌های ویژه از بوستان‌ها و فضای سبز شهری این منطقه جنوبی در برابر گرمای تابستان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، سید احمد صفوی گفت: همزمان با اوج فصل گرما و احتمال آسیب پوشش‌های گیاهی بوستان‌ها و فضاهای سبز، مجموعه اقدامات لازم در خصوص رفع خطر از گونه‌های گیاهی در این منطقه جنوبی آغاز شده است.

صفوی اهمیت نگهداشت فضاهای سبز موجود را به اندازه ایجاد فضاهای جدید برشمرد و گفت: با محلول‌پاشی‌های تقویتی و دفع به موقع آفات و بیماری‌های احتمالی نیز مقاومت درختان و فضاهای سبز پوششی افزایش یافته است تا این گیاهان که اکثرا سازگار با آب وهوای معتدل هستند، بتوانند بدون هیچ‌گونه آسیبی فصل گرم تابستان را سپری کنند.

وی به تغییر ساعات آبیاری نیز اشاره کرد و افزود: همزمان با اوج فصل گرما اجرای مراقبت‌های ویژه برای 635 هکتار فضای سبز در داخل محدوده و 1639هکتار خارج از محدوده شهری شامل عرصه‌های جنگل کاری از اولویت‌های مدیریت شهری است.

صفوی ادامه داد: منطقه 20 دارای 167 بوستان شهری است که تمامی این فضاها از لحاظ المان‌های شهری، فضاهای بازی، ورزشی و امکانات رفاهی و بهداشتی برای شهروندان آماده‌سازی شده‌اند.

شهردار منطقه 20 به مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره گل و گیاه شهرداری منطقه 20 نیز اشاره کرد و افزود: این مرکز آموزشی علاوه بر فعالیت‌های آموزشی، آمادگی ارائه خدمات علمی و مشاوره‌ای به شهروندان علاقه‌مند است.

مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره گل و گیاه شهرداری منطقه 20 در بزرگراه شهید کریمی، بوستان فجر واقع شده است و علاقه‌مندان برای استفاده از خدمات مشاوره‌ای و آموزشی می‌توانند با شماره 33394939 تماس بگیرند.

کد خبر : ۳۹۴۹۲۷