خبرگزاری کار ایران

با برگزاری مراسمی؛

بخشدار قلعه‌نو از تلاش خبرنگاران شهرستان ری تجلیل کرد

asdasd
کد خبر : ۴۰۰۳۲۳

طی مراسمی، بخشدار قلعه‌نو از تلاش خبرنگاران شهرستان‌ری تجلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، ایمان قربانی با گرامیداشت یاد وخاطره شهید صارمی، شغل خبرنگاری را یکی از مشاغل سخت و تاثیرگذار جامعه  عنوان کرد و گفت: تلاش‌های خبرنگاران در بیان و حل مشکلات مردم مهم و اساسی است.

بخشدار قلعه‌نو با تشریح برخی اقدامات دولت تدبیر و امید در این بخش گفت: بخش قلعه‌نو یکی از بخش‌های تازه تاسیس شهرستان‌ری است که در سال 1391 هجری شمسی با تصویب هیات وزیران از دهستان به بخش ارتقا یافت. این بخش در حال حاضر جمعیتی در حدود 50 هزار نفر را در  13 روستا با دهیاری و 6 روستا بدون سکنه در مساحتی به وسعت  340 هزار مترمربع تحت پوشش  قرارداده است.

وی افزود: بخش قلعه‌نو به دلیل توانمندی و ظرفیت‌های خاص، از بخش‌های مهم و استراتژیک شهرستان کهن و تاریخی ری به شمار می‌رود. این بخش زادگاه بزرگانی چون آیت‌الله فیروزآبادی بوده و با تقدیم 107  شهید  و دهها نفر جانباز و ایثارگر، نقش برجسته ای در پاسداری از کیان این مرزو بوم داشته است.

قربانی تاکید کرد: عکاسان و تصویر برداران و دوربین‌های مدرن و مجهز روز هم تا کنون نتوانسته‌اند مشارکت چشمگیر اهالی ولایتمدار بخش قلعه‌نو را به تصویر بکشانند و از ثبت این وقایع و رخدادها به شایسته آنچه که بوده و هست، عاجزند. مشارکتی که میتوان به نمونه اخیر آن در برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

نماینده عالی دولت در بخش قلعه‌نو افزود: موقعیت جغرافیایی قلعه‌نو به گونه‌ای است که بدلیل عبور محورها و راه‌های مهم مواصلاتی کشور از این بخش، مردم خونگرم آن روزانه میزبان تعداد بی‌شماری از هموطنانی هستند که به قصد زیارت، سیاحت و یا تجارت از این بخش تردد می‌کنند. شاهراه‌هایی که پذیرای زایران بارگاه منور حضرت ثامن‌الحجج(ع)، حضرت عبدالعظیم‌الحسنی(ع)، مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، گلزار شهدای بهشت زهرا(س) بوده و یا تجار و بازرگانان را در مسیر کریدور شرقی کشورمان به اقصی نقاط میهن اسلامی مان رهنمون می سازند.

قربانی با اشاره به برداشت میانگین 5200 تن گندم و 4800 تن جو  به عنوان محصولات اصلی در  بخش قلعه نو و 50 تن ذرت علوفه ای به عنوان کشت جایگزین در هر هکتار و همچنین 700 هکتار یونجه، 700 هکتار سبزی  و  37 هکتار کلزا در هر دوره زراعی در  کنار  صدها تن گوشت، مواد پروتئینی، شیرخام و باغات خرد و کوچک دیگر، این بخش را به عنوان قطب مهم شهرستان ری در راستای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی مبدل دانست.

وی تاکید کرد: کنار این ظرفیت‌های ناب اقتصادی، وجود آثار و ابنیه تاریخی و کهن در بخش قلعه‌نو هم باعث شده گردشگران داخلی و خارجی و باستان شناسان معروف دنیا، در سفر به کشورمان، فرصت مشاهده جاذبه‌های بکر تاریخی و گردشگری این منطقه را از دست نداده و ساعاتی را کنار این ابنیه به کاوش آثار تاریخی  بپردازند.

قربانی اظهار کرد: همجواری بخش قلعه‌نو با شهرهای مهمی چون ری،قرچک،کهریزک، خاورشهر و...موجب شده علاوه بر ساکنان این بخش، فرصت‌های شغلی دیگری نیز برای اهالی آن شهرها در روستاها و شهرک‌های صنفی این بخش بوجود آمده و  رشد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری جوانان  در این مناطق نیز رقم بخورد.

بخشدار قلعه‌نو همچنین با اشاره به استقرار مجموعه هواناجا، پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، خط راه‌آهن، مجتمع‌های دامداری و دامپروری سنتی و صنعتی، مزرعه پرورش شترمرغ گفت: واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنفی از دیگر ویژگی‌های برجسته بخش قلعه‌نو است که رغبت فعالان بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این بخش را بیش از پیش نمایان می سازد.

قربانی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با توجه به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری و پیگیری‌های فرماندار شهرستان ری با رویکرد کمک به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان، توانمندسازی و حرفه آموزی جوانان و فارغ‌التحصیلان مراکز دانشگاهی، اعطای حمایت‌های تشویقی، جذب گردشگر و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استفاده بهینه از ظرفیت‌های ناب گردشگری بخش، مبارزه پیگیر و موثر با پدیده خانمان سوز اعتیاد و جلوگیری از توسعه فقر و حاشیه‌نشینی، توسعه مراکز اداری و خدماتی و تقویت استعدادهای انسانی از جمله برنامه های مدیریت بخش قلعه نو است.

در این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از خبرنگاران شهرستان ری تجلیل شد.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز