خبرگزاری کار ایران

محجوب و ملایی در المپیک قربانی شدند؛

اکبری: جودو به خانه تکانی اساسی نیاز دارد/ به زودی به تیم ملی جوجیتسو بازمی‌گردم

asdasd
کد خبر : ۴۰۰۸۴۵

نایب قهرمان پیشین جودوی آسیا گفت: چند سال است در جودوی ما آدم های تکراری با حرف های تکراری می بینیم به همین دلیل در رویدادی بزرگ مثل المپیک نتیجه نمی‌گیریم.

به گزارش ایلنا، «مجتبی اکبری» در مورد عملکرد دو نماینده جودوی ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو اظهار داشت:  سعید مولایی و جواد محجوب می توانستند نتیجه خوبی بگیرند اما عملکردشان قابل قبول نبود.

وی افزود: برای بررسی کارنامه المپیکی‌های جودوی کشورمان٬ بایستی به گذشته برگردیم. در چند سال اخیر تنها کسی که در تمامی مسابقات برون مرزی به کسب مدال نزدیک بود، جواد محجوب بود. حالا باید بررسی شود که چه بلایی بر سر او آمده که مقابل حریف بلژیکی می بازد.

قهرمان سابق جودوی ایران ادامه داد: جواد در المپیک از نظر جسمی٬ تکنیکی و تاکتیکی هیچ برنامه ای نداشت. او آن جودوکار سرحال و همیشگی نبود و فقط آمده بود مسابقه بدهد.

اکبری به وضعیت مربی ازبکستانی تیم ملی در بازی های المپیک ریو نیز اشاره کرد و یادآور شد: حضور «نصرت خان» در فاصله دو ماه و اندی تا آغاز المپیک، جای سئوال و حتی شبهه دارد. او چرا آمد و چرا به المپیک رفت؟ آن هم در حالی که «حامد ملک محمدی» و «مسعود خسروی‌نژاد» به عنوان مربیان اختصاصی ملایی و محجوب باید در المپیک شرکت می کردند.

اکبری: جودو به خانه تکانی اساسی نیاز دارد/ به زودی به تیم ملی جوجیتسو بازمی‌گردم

نایب قهرمان جودوی آسیا در سال ۲۰۰۳ در پاسخ به این سئوال که برای موفقیت در المپیک ۲۰۲۰ توکیو چه باید کرد، گفت: اولین و اصلی ترین عامل برای کسب موفقیت در المپیک آینده، ثبات مدیریت و روی کار آمدن مدیری باتجربه و مدبر برای فدراسیون جودو است.

وی تصریح کرد: متاسفانه چند سال است آدم های تکراری با حرف های تکراری در جودو  می بینیم که ثمره آن٬ کسب نتایج ضعیف در مسابقات مهمی همچون بازی های المپیک و رویدادهای جهانی است.

نفر دوم مسابقات گزینشی المپیک در سال ۲۰۰۶ ادامه داد: نباید به جودو به شکل یک دکان نگاه کرد و از آن در راه دیده شدن خود و رسیدن به اهداف دیگر بهره جست. جودوی ما به یک خانه تکانی اساسی نیاز دارد.

دارنده ۴ مدال جهانی در رشته جوجیتسو در ادامه٬ در خصوص وضعیت فعلی خود خاطر نشان کرد: من در حال حاضر به تمریناتم هم در جودو و هم در جوجیتسو ادامه می دهم تا خود را برای حضور مجدد در تیم ملی جوجیتسو آماده کنم.

اکبری با بیان اینکه با تمام قوا در مسابقات پیش‌رو جوجیتسو به خصوص‌انتخابی‌ها شرکت خواهد کرد، اظهار داشت: تمامی کسانی که مرا می‌شناسند به خوبی می‌دانند که من تاکنون در تمامی انتخابی‌ها شرکت کرده ام و هیچ گاه بدون انتخابی به عضویت تیم ملی درنیامده ام. اکنون نیز آماده‌ام تا بازگشتی موفق به تیم ملی جوجیتسو داشته باشم.

قهرمان جوجیتسوی مسابقات ورلد گیمز در پایان درباره بازگشت آرامش به جوجیتسوی ایران یادآور شد: خوشبختانه تعامل خوبی بین انجمن جوجیتسو و فدراسیون ورزش های رزمی ایجاد شده تا پس از مدت ها٬ اردوها و اعزام‌های برون مرزی تیم ملی از سر گرفته شود. متاسفانه در این حدودا ۲ سال فرصت های زیادی را از دست دادیم که منجر به از دست رفتن جایگاه خوب بچه ها از جمله خود من در رنکینگ جهانی شد. اما اکنون با آرامش و تعامل خوبی که به وجود آمده، در صدد جبران فرصت های از دست رفته هستیم تا همچنان جوجیتسو برای کشور عزیزمان افتخارآفرینی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز