خبرگزاری کار ایران

همایش انقلاب کارآفرینی چهارم شهریور ماه برگزار می شود

موسسه راز زندگی با حمایت معنوی انجمن زنان بازرگان ایران همایش انقلاب کارآفرینی یک را پنجشنبه 4 شهریور در محل مرکز همایش‌های بین المللی کتابخانه ملی برگزار می‌کند.

نشست خبری این همایش با حضورسیده فاطمه مقیمی، رییس هیئت مدیره کانون ملی زنان بازرگان ایران، مریم دل افکن مشاور کارآفرینی و  ارزیابی کانون نخبگان و دبیر همایش، امیرمهدی سادات اعلایی بنیانگذار راز زندگی و مربی تغییر و تحول فردی، مهندس حامد عباسپور،مدیرعامل موسسه راز زندگی و جمعی از خبرنگاران در هتل اسپیناس برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این جلسه امیر مهدی سادات اعلایی گفت: در طی دوسال گذشته موسسه راز زندگی  همایش های مختلفی در رابطه با مدیریت تغییر و تحول فردی  برای افراد و سازمان های مختلف  داخل وخارج از کشور برگزار کرده است و درادامه این فعالیت ها در نظر دارد که اولین همایش انقلاب کارآفرینی را  با کار آفرینان برتر ایران برگزار نماید که اولین همایش ما با حضور و کمک خانم مقیمی برگزار می شود.

سیده فاطمه مقیمی، رییس هیئت مدیره کانون ملی زنان بازرگان ایران در این نشست خبری گفت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار به یک سرمایه‌ نیاز دارند که ایده و تفکر می‌تواند به عنوان بهترین سرمایه عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه نه رکود اقتصادی و نه تورم دغدغه واقعی کشور نیست، افزود: اگر کار و اشتغال اتفاق بیفتد، یقینا گذر از این تنگناها امکان‌پذیر خواهد بود اما زمانی که بازار کار سیر منفی را طی کند، تبعات این امر در جامعه نمایان خواهد شد.

مقیمی با بیان اینکه نگاه امروز به کلمه کارآفرینی در دنیا به جایگاه علم و اجرا نزدیک نیست، تاکید کرد: امروز هرگونه اشتغال، کارآفرینی تلقی می‌شود در حالی که واقعیت امر این‌گونه نیست.

این عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران ابراز کرد: برخی افراد تصور می‌کنند که کارآفرینی ژنی است و برخی دیگر آن را اکتسابی تلقی می‌کنند، اما باید گفت هردوی این عوامل در کارآفرین شدن یک شخص موثر است.

مقیمی اضافه کرد: اگر ارزش‌گذاری برای کارآفرینی را تعریف کنیم، می‌توانیم فرهنگ جامعه و شخص را تغییر دهیم و جامعه رشد نخواهد کرد مگر اینکه فرهنگ در آن نهادینه شود.

وی درباره ورود زنان به بازار کار گفت: یک‌صدم مالکیت‌های دنیا به زنان تعلق دارد و در زمان ورود به اشتغال، زنان باید با حداقل سرمایه‌ها اقدام کنند که به همین دلیل این قشر در گروه کارآفرینان فعال‌تر هستند.

مقیمی تاکید کرد: امروز دیگر پول نفت و اقتصاد درآمدزا به عنوان سرمایه اولیه جوابگو نخواهد بود، بلکه فکر و برنامه باید جایگزین آن شود.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی با تاکید بر اینکه باید بدون تبلیغ جنسیتی فضا برای اشتغال جوانان فراهم شود، از برگزاری اولین همایش بین المللی کوچینگ و توانمند سازی مدیران  در ایران از دوم تا ششم نوامبر با همکاری اتاق‌های بازرگانی و کانون ملی زنان بازرگان ایران و موسسه راز زندگی  خبر داد.

کد خبر : ۴۰۳۷۵۵