خبرگزاری کار ایران

مهرعلیزاده در نشست خبری مطرح کرد:

اندونزی میزبان رقابت‌های زورخانه‌ای قهرمانی جهان/ بودجه‌ای از وزارت ورزش نمی‌گیریم

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۱۵۰

رئیس ایرانی فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای‌گفت: دومین دوره مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی قهرمانی سال 2016 جهان از 15 تا 21 مهر ماه در شهر جاکارتای اندونزی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، «محسن مهرعلیزاده» امروز (دوشنبه) در نشست خبری برگزاری مسابقات جهانی ورزش زورخانه ای در کشور اندونزی گفت: دومین دوره مسابقات ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی قهرمانی سال 2016 جهان از 15 تا 21 مهر ماه با حضور 46 کشور جهان در شهر جاکارتای اندونزی برگزار می شود و همچنین مجمع عمومی این فدراسیون نیز 7 مهر ماه با حضور 259 نفر از نمایندگان کشورهای مختلف جهان برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره رقابت های قهرمانی جهان در هشت سال گذشته با حضور 18 کشور در پوسان کره جنوبی گفت: به لحاظ صرفه جویی و همچنین هزینه های بالای رفت و آمد سعی کردیم تیم های منتخبی را از سراسر جهان برای حضور در این رقابت ها دعوت کنیم.

مهرعلیزاده ادامه داد: در آسیا 10 تیم کامل زورخانه ای و هفت تیم کامل کشتی پهلوانی از کشورهای ایران، هند، عراق، بنگلادش، افغانستان، پاکستان، کره جنوبی، تاجیکستان، اندونزی، فیلیپین، تایلند، نپال، ازبکستان، مغولستان، قرقیزستان، ترکمنستان و قزاقستان حضور دارند و از قاره آفریقا سه تیم کامل زورخانه ای از کنیا، بنین و اوگاندا و سه تیم کشتی پهلوانی از ساحل عاج، تانزانیا، موریتانی و به احتمال فراوان الجزایر دراین رقابت ها حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: از قاره اروپا نیز چهار تیم زورخانه ای شامل جمهوری آذربایجان، بلاروس، گرجستان و اوکراین و هفت تیم کشتی پهلوانی از لیتوانی، استونی، گرجستان، مقدونیه، روسیه، صربستان، پرتقال و احتمالا فرانسه و از پان آمریکن نیز فقط کشور آمریکا حضور دارد و از آمریکای جنوبی نیز هفت تیم شامل آرژانتین، گواتمالا، اروگوئه، کوبا، کلمبیا، اکوادور و نیکاراگوئه در رقابت های قهرمانی جهان حضور خواهند داشت.

رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای  با اشاره به تشکیل کنفدراسیون های چهار قاره آمریکا، آسیا، آفریقا و اروپا گفت: کنفدراسیون قاره آسیا از افغانستان به کره جنوبی و قاره آفریقا از بنین به اتیوپی منتقل شدند و قاره اروپا همچنان در کشور بلاروس فعالیت می‌کند، ضمن آنکه قصد داریم کنفدراسیون قاره آمریکا را در یکی از ایالت های کشور آمریکا راه اندازی کنیم.

مهرعلیزاده درخصوص تامین بودجه مورد نیاز این فدراسیون بین المللی نیز گفت: هنوز نتوانستیم درآمد پایداری را خارج از کمک های دولت برای خود ایجاد کنیم چرا که حامیان مالی معمولا در رشته ای سرمایه گذاری می کنند که دیده شوند اما در سال های اخیر بیش از 70 درصد هزینه های این فدراسیون از طریق کمک های مردمی بوده و کمتر از 30 درصد آنرا دولت و براساس قانون بودجه پرداخت کرده است و از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک نیز به صورت رسمی یا غیر رسمی هیچ کمکی دریافت نکرده ایم.

وی همچنین از برگزاری نخستین دوره رقابت های ورزش های زورخانه پان آمریکن در سال 2016 با حضور 18 کشور در شهر لیما پایتخت پرو خبر داد و گفت: برای برگزاری این رویداد توانستیم حامی مالی از خارج از کشور پیدا کنیم و این در حالی است که متاسفانه برای مسابقات قهرمانی جهان در اندونزی و برای جبران کسری بودجه طی چهار ماه نتوانستیم حامی مالی در داخل از کشور داشته باشیم.

به گفته وی، تا پایان سال جاری میلادی نیز قرار است سالن اختصاصی کشتی پهلوانی در تاجیکستان که با کمک فدراسیون بین المللی و دولت تاجیکستان ساخته شده است، افتتاح شود.

وی ادامه داد: در اکتبر سال 2017 نیز ششمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا در هند و با کمک های مالی یک هندی برگزار می شود و پنجمین دوره رقابت های اروپایی این رشته نیز در پرتغال برگزار می شود و ضمن آنکه در ماه مه سال 2017 نیز رشته زورخانه ای و کشتی پهلوانی در بازی های کشورهای اسلامی در باکو جمهوری آذربایجان حضور خواهد داشت و نخستین دوره مسابقات زورخانه ای و کشتی پهلوانی مختص کشورهای آسیای جنوب شرقی نیز برگزار می شود که میزبان آن به زودی مشخص می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز