خبرگزاری کار ایران

از سوی گروه‌های خط امام(ره) صورت گرفت؛

برپایی مراسم سوگواری سالار شهیدان در شهرری

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۱۱۷

مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان به میزبانی شورای هماهنگی تشکل ها و فعالان خط امام(ره) شهرستان ری در کانون فرهنگی تربیتی سمیه برپا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این مراسم که با مرثیه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت همراه بود، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد رضوی یزدی، عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در سخنانی با اشاره به حوادث عاشورا گفت: بسیاری از افراد در این حادثه دارای سابقه های مثبتی در گذشته بودند اما بخاطر اشتباه در تشخیص عاقبت خوبی نداشته و گرفتار غضب الهی شدند.

وی با بیان اینکه قاتلان امام حسین(ع) و اصحاب ایشان سه گروه بودند افزود: عده ای حضور در کربلا و جنگ با امام حسین(ع) را وظیفه و تکلیف شرعی خود می دانستند و به این امر باور جدی و قلبی داشتند.

عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: آنان بر این باور احمقانه بودند که با کشتن امام و یارانشان بهشتی شده و از مقربان درگاه خدا می شوند..

رضوی یزدی گفت: جلوه پست و مقام های دنیوی بسیار فریبنده است و ممکن است در پست ها و مناصب عالی هم جلوه گر نباشد بلکه یک پست معمولی و ساده هم ممکن است انسان را به ورطه هلاکت بکشاند.

وی کاسبان و طعمکاران پاداش و پول را سومین گروه از دشمنان امام حسین(ع) در کربلا ذکر کرد و افزود: قیمت هر شخصی در لشگر یزید فرق می کرد و افراد به طمع ده سکه تا هزاران سکه در این جنایت تاریخی مشارکت کردند

رضوی یزدی گفت: برخی افراد بدبخت و شقی با کمترین قیمت دین و آبروی خود را می فروشند و در نهایت نیز نصیبی نداشته و ناکام دنیا و آخرت می شوند.

وی گفت: تاریخ نشان داد که هیچکدام از این سه گروه که با تلاش مشترک فاجعه کربلا را خلق کردند به مطامع دنیوی و محبوب خود نرسیده و به نحوی ناکام و در آخر نیز به غضب و انتقام مختار گرفتار شدند.

در این مراسم، علیرضا محجوب و  محسن علیجانی زمانی، نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، هدایت الله جمالی پور، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، بخشداران مرکزی، فشافویه و خاوران، روسای برخی ادارات و فعالان سیاسی شهرستان ری حضور داشتند

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز