خبرگزاری کار ایران

در راهپیمایی اربعین در تهران انجام می‌شود؛

برپایی 50 ایستگاه صلواتی و 2 موکب ویژه زائران حرم حضرت عبدالعظیم

asdasd
کد خبر : ۴۲۵۲۵۲

50 ایستگاه صلواتی و 2 موکب ویژه زائران حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در منطقه 20 بر پا می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین مسلمی به خبرنگار ایلنا گفت: همزمان با سومین سال پیاده‌روی اربعین حسینی شهر تهران، 3 جایگاه ویژه مدیحه‌سرایی و روضه‌خوانی در سه راه ورامین، ضلع شرقی و جنوبی حرم  و 50 ایستگاه صلواتی در کل مسیر راهپیمایی اربعین حسینی(ع)، 2 موکب در مدرسه امام علی(ع) و کانون فرهنگی تربیتی سمیه مستقر می‌شوند تا به زائران پیاده‌رو و شهروندان عزادار حسینی خدمات رسانی کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 به تشکیل کمیته‌فرهنگی توسط شهرداری منطقه 20 اشاره کرد و از جمله وظایف این کمیته را توزیع آثار فرهنگی با محتوای آموزشی آداب زیارت ویژه اربعین، ساماندهی حضور طلاب و مبلغان در مراسم و حضور در موکب‌ها، ترویج فرهنگ عاشورایی، هماهنگی با روحانیون مساجد درباره سخنرانی فضیلت زیارت اربعین با محوریت مساجد و هیئت‌های مذهبی و ... برشمرد.

مسلمی به شناسایی اماکن مسکونی و تجاری در مسیر راهپیمایی اشاره کرد و افزود: برای تأمین رفاه حال زائران، شهروندان داوطلبی که قادر به ارائه خدمات به جاماندگان کربلا هستند، توسط نواحی هفتگانه منطقه 20 شناسایی شدند و آن روز به زائران پیاده خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وی به دیگر ویژه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مدیریت‌شهری به مناسبت اربعین حسینی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: برپایی مراسم سوگواری، زیارت اربعین، سخنرانی‌های مذهبی، برپایی ایستگاه ارائه خدمات سلامت‌محور و ... در ضلع شرقی و جنوبی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز برگزار خواهد شد.

به گفته وی مسیر راهپیمایی اربعین حسینی(ع) از میدان امام حسین رأس ساعت 7:30 صبح روز اربعین(30آبان) آغاز و به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ختم می‌شود.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز