خبرگزاری کار ایران

فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) تشریح کرد:

اقدامات موثر بسیج در حوزه صنعت،کشاورزی و محرومیت‌زدایی در تهران

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۴۵۸

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران از آغاز طرح محرومیت زدایی در این استان خبر داد و گفت: بسیج اقدامات موثری در حوزه صنعت، کشاورزی و محرومیت زدایی در استان تهران انجام داده است.

به گزارش ایلنا، سردار علی نصیری که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، با بیان این مطلب افزود: قرارگاه محرومیت زدایی استان تهران با هماهنگی استانداری تهران و فرمانداری های شهرستان های این استان کار خود را در سه دهستان با ضریب محرومیت 6 ، در اختر آباد ملارد، فیروزکوه و پیشوا با هدف رفع محرومیت، ایجاد زیرساخت مناسب و اشتغال زایی آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه بسیج نقاط آسیب دیده استان تهران را احصا کرده و وارد عمل شده است، اظهار داشت: منطقه سیمون اسلامشهر یکی از این مناطق بود که بسیج وارد شده و در حال ساخت منازل روستای شهید جعفری است.

وی با بیان اینکه بسیج در مدت کوتاهی توانسته 49 باب خانه در این روستا احداث کند، افزود: 30 باب از خانه‌های این روستا 60 درصد پیشرفت فیزیکی و 19 باب خانه 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و طی برنامه ریزی‌های انجام شده باید در 9 دی تمام واحدهای مسکونی به اهالی تحویل شود.

نصیری به فعالیت های محرومیت زدایی گروه‌های جهادی بسیج در خارج از استان تهران اشاره کرد و عنوان داشت: امسال 108 طرح محرومیت زدایی، 305 مرمت منازل در خارج از استان و 180 مدرسه در داخل استان توسط گروه های جهادی مرمت و بهسازی شده اند و 4 هزار و 200 سبد کالا توسط بسیجیان به فقرا و محرومان استان داده شده است.

وی در ادامه به فعالیت های بسیج در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: بسیج در جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی 9 هزار و 500 نفر را آموزش داده و 150 میلیارد ریال به این حوزه اعتبار تزریق کرده است و توانسته 2 هزار و 500 نفر را به صورت مستقیم وارد چرخه کار نماید و 108 کارگاه را از حالت رکود خارج کند.

نصیری به راه اندازی کلینیک صنعت در شهرک های صنعتی اشاره کرد و ابراز داشت: بسیج در راستای این سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید 'دانشگاه و صنعت با هم پیوند بخورند' دو سال است که وارد این عرصه شده است و توانسته با ایجاد دفاتر و استفاده از نخبگان به صاحبان صنایع در جهت چگونگی تبدیل کارهای صنعتی به سود و ارائه راهکارهای عملی و علمی در قالب مشاوره و هدایت کمک کند.

وی به موفقیت های اقتصادی و بهره وری طرح 'همگام با کشاورز' در شهرستان پیشوا اشاره کرد و بیان داشت: طرح همگام با کشاورز با استفاده از کارشناسان کشاورزی به صورت پایلوت در پایگاه های بسیج پیشوا اجرا شده است و هدف از آن تغییر الگوی کشت و آموزش کشاورزان به صورت مجازی است.

نصیری افزود: افزایش سه و نیم تنی برداشت گندم در هر هکتار، افزایش ذرت و علوفه تا 40 تن در هر هکتار و افزایش 90 تنی در برداشت محصولات صیفی و گلخانه ای در هر هکتار از نتایج اجرای این طرح بوده است.

وی در ادامه به اجرای برنامه های بومی و محلی در مناطق آسیب پذیر شهری از لحاظ اجتماعی اشاره کرد و گفت: بسیج این مناطق را در شهرستان های مختلف شناسایی و آسیب های هر کدام را مانند اعتیاد، فقر و سایر امور بررسی کرده است.

 فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران همچنین در این نشست به ویژه برنامه های هفته بسیج اشاره کرد و گفت: 320 برنامه فرهنگی با محوریت انقلابی گری، ظلم ستیزی و بازگشت به آرمان های امام خمینی(ره) در هفته بسیج در استان تهران اجرا می شود.

 به گفته سردار نصیری، مشارکت در برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی، خطبه خوانی حضرت زینب(س)، تجدید میثاق با آرمانهای امام(ره)، حضور نخبگان در مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه برای تبیین گفتمان انقلابی گری برای نسل جوان، برگزاری جشنواره های علمی در دانشگاه ها و حوزه های علمیه از جمله برنامه های فرهنگی در این هفته است.

وی برگزاری نمایشگاه قطب های صنایع تبدیلی و اقتصاد مقاومتی با حضور کارآفرینان و برترین طرح های اقتصاد مقاومتی هر شهر برای مشاوره جوانان، برگزاری یادواره های شهدا، برنامه آبروی محله و غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا و تجمع پر شور و سازمان یافته بسیجیان در میعادگاه نماز جمعه در قالب 'اجتماع عظیم مدافعان حرم ' را از دیگر برنامه های هفته بسیج ذکر کرد.

نصیری به برگزاری نمایشگاه و همایش مبارزه با اشرافی گری و فساد در هفته بسیج اشاره کرد و افزود: این همایش با موضوع مطالبه گری و برخورد با متخلفان اقتصادی از سوی مردم برگزار می شود.

وی افزود: 10 طرح سوله های صالحین و 16 حوزه بسیج برادران و خواهران در استان تهران در این هفته به بهره برداری می رسند.

نصیری خاطر نشان کرد: بسیج با ایجاد مشاوره به وسیله کارشناسان امر و انجام کارهای فرهنگی متناسب در این محلات مانند برگزاری تورهای راهیان نور و یادواره های شهدا در جهت رفع آسیب های اجتماعی در این محلات برآمده است.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز