خبرگزاری کار ایران

نایب‌رئیس ایرانی‌فدراسیون‌جهانی‌کیک‌بوکسینگ واکو:

اتفاقات روسیه فاجعه‌ملی بود/قبلا درباره وقوع این قبیل‌حوادث هشدار داده بودم

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۳۳۷

نایب‌رئیس ایرانی‌فدراسیون‌جهانی کیک بوکسینگ واکو گفت: اتفاقاتی که اخیرا در جام جهانی روسیه رخ داد، یک فاجعه ملی بود.

به گزارش ایلنا، دکتر "ناصر نصیری" که ریاست کنفدراسیون آسیایی واکو و همچنین ریاست انجمن واکو ایران را نیز برعهده دارد، در گفت وگویی در مورد وضعیت کنونی انجمن واکو ایران، مشکلات و همچنین برنامه‌های‌ این ورزش‌ رزمی به سئوالات مطرح‌ شده پاسخ‌ داد که مشروح این گفت‌ و گو را در زیر می‌خوانید.‎

وضعیت فعلی انجمن واکو ایران و ریاست آن چگونه است؟
‎سازمان واکو ایران به ریاست ناصر نصیری تنها نماینده رسمی کنفدراسیون آسیایی و سازمان جهانی واکو در ایران است.همچنین سازمان واکو ایران پیرو انصراف از هرگونه فعالیت با عنوان فدراسیون ورزشی در سال ١٣٨۷ تاکنون هیچگونه فعالیتی با فدراسیون ورزش‌های رزمی و اعضای آن نداشته و نخواهد داشت و سال‌هاست که تحت عنوان انجمن واکو ایران فعالیت های خود را به طور فعال و منظم انجام و با احترام به قوانین داخلی کشور پیگیری می‌کند.واکو ایران هیچ ارتباط و فعالیتی با فدراسیون ورزش‌های رزمی ندارد و فعالیت آن فدراسیون را در ورزش کیک بوکسینگ به رسمیت نمی شنا‎سد.

نظر شما در مورد اعزام‌های ورزشکاران کیک بوکسینگ به مسابقات برون‌مرزی نظیر اعزام اخیر به ایتالیا چیست؟

‎ نظر خاصی ندارم، ولی برایم جای تعجب است! شما مایل هستید اسمش را اعزام بگذارید! این بار اول نیست که برای چنین مسابقاتی‌تیم فرستاده‌اند و همه ورزشکاران رزمى نیز می‌دانند که اینگونه مسابقات ارزشی برای ورزش کشور ندارد. البته تشکیلات کیک بوکسینگ تحت عنوان فدراسیون، مورد تأیید مراجع قانونی و بین‌المللی صلاحیت‌داری همچون شورای المپیک آسیا و... نیست و ادامه فعالیت آن در کشور نیز جای سئوال دارد.

‎مورد مهمی که به نظرم می‌رسد این است که طبق قوانین بین‌المللی در ورزش، فدراسیونی که خودش را در کشورش فدراسیون ملی ورزشی اعلام می‌کند اگر عضو فدراسیون بین‌المللی و جهانی رسمی آن ورزش نباشد، نمی‌تواند تیمی در کشور تشکیل دهد و تیم ملی از آن رشته معرفی کند. از شما درخواست دارم این موضوع را از کارشناسان وزارت ورزش و جوانان سئوال کنید.

موضع فدراسیون جهانی واکو در مورد کیک بوکسینگ ایران و فدراسیون ورزش‌های رزمی چیست؟ آیا امکان تغییر در مواضع فدراسیون جهانی وجود دارد؟
موضع کنفدراسیون آسیایی واکو که به حکم شورای المپیک آسیا مسئول و متولی ورزش کیک بوکسینگ در آسیاست و همین‌طور سازمان جهانی واکو، در این مورد کاملا"روشن است و توسط نامه‌های رسمی به مراجع رسمی ورزش کشور و کمیته ملی المپیک کشور اعلام شده است که سازمان کیک بوکسینگ واکو ایران به ریاست ناصر نصیری‌ تنها نماینده کنفدراسیون‌آسیایی‌واکو و سازمان‌جهانی واکو در ایران است و تشکیلات کیک بوکسینگ فدراسیون ورزش‌های رزمی مورد تأیید کنفدراسیون آسیایی واکو و سازمان جهانی واکو نیست.

‎یادآوری می‌کنم سازمان واکو ایران از سال ۱۳۷۱ افتتاح شده و تاکنون فعالیت‌های خود را در کشور با موفقیت ادامه داده است.پیام من به ورزشکاران ورزش کیک‌بوکسینگ این است که خودتان دیگر متوجه شده‌اید تنها تیم سازمان واکو ایران می‌تواند در مسابقات رسمی و مورد اعتبار شرکت کند اما متاسفانه بعضی اشخاص خودشان را فریب می‌دهند و با اینگونه اعزام‌ها قصد ضربه زدن به سازمان واکو ایران و اعضای آن را دارند ولی غافلند که با اینگونه اقدامات به جوانان و ورزشکاران کشور در این ورزش ضربه می‌زنند.

‎اینجانب اعلام می‌کنم که در سازمان واکو ایران به روی همه جوانان، علاقمندان و ورزشکاران کشور باز است و از همه‌ورزشکاران‌عزیز جهت عضویت در سازمان‌واکو ایران، به شرط رعایت قوانین کنفدراسیون آسیایی واکو، سازمان جهانی واکو و سازمان واکو ایران دعوت‌می‌کند که یکی از این قوانین عدم هرگونه فعالیت با فدراسیون ورزش‌های رزمی است.

‎البته ما با ورزش‌های دیگر مشکلى نداشتیم ولی متاسفانه اطلاع پیدا کردیم که اخیرا" توسط مدیریت فدراسیون رزمی تخلفاتی در روسیه شده که من شخصا" بعنوان یک مسلمان شیعه نمی‌توانم بی‌تقاوت بنشینم و چیزی نگویم. صحبت از واکو، واکو ایران و کیک بوکسینگ نیست بلکه از دفاع از خط نظام و جمهوری اسلامی است.

‎به همین دلیل اعلام کردیم که اگر کسی با فدراسیون رزمی همکاری داشته باشه ما با آن کاری نداریم.

‎البته مسئولان مراجع ذی صلاح و وزارت ورزش باید اطلاع داشته باشند که این برای اولین بار نیست آقایان مرتکب چنین تخلفاتی می شوند.

‎اینجانب شخصا" سال گذشته به مدیر حراست  وزارت ورزش و جوانان آقای حسنی‌خو و معاونت ایشان نامه دادم و آنها را در جریان نامه نگاری فدراسیون ورزش‌های رزمی و انتقال مدارک رسمی کشور به رژیم صهیونیستی در جهت تخریب یک مدیر مسلمان شیعه قرار دادم.

اگر توجه بیشتر از طرف مدیران محترم وقت شده بود امکان کمتری داشت یا اصلا" امکان نداشت که این مساٴئل الان پیش بیاید.

‎این معنی ندارد زمانی که ما در کشور فدراسیون، سازمان‌ها و انجمن‌های ملی مختلف برای ورزش‌های رزمی رسمی مانند جودو، تکواندو، بوکس، کاراته، ووشو، کیک بوکسینگ واکو، ساواته و غیره.... داریم، فدراسیون ورزش‌های رزمی فعالیت داشته باشد . این فدراسیون باید منحل شود و این را بدانید که تا وقتی‌که این فدراسیون فعالیت داشته باشد این مشکلات در کشور و خارج کشور ادامه خواهد داشت.

آیا امکان دارد نشستی با وزیر ورزش و جوانان در مورد وضعیت واکو ایران داشته باشید؟
منتظر هستیم در حضور وزیر محترم به امید خدا این مسائل و مشکلات مورد بررسی قرار گیرد و ما در خدمت ایشان هستیم که در این زمینه شفاف سازی کنیم. در حال حاضر و با تخلف فدراسیون رزمى در مسابقات جهانى روسیه همانطوری که خدمت شما گفتم مسئله دیگر از سطح واکو گذشته و الان صحبت از دفاع از وظایف شرعی است.

‎نزدیک ۴۰ سال در کشور و خارج کشور همه ورزش‌ها و فدراسیون‌ها در سطح قاره‌ای، جهانی و المپیک فعالیت داشتند و تاکنون چنین اتفاقی (مسابقات روسیه) پیش نیامده بود. واقعا این یک فاجعه ملی بود.

برنامه های آتی واکو ایران چیست؟ مسابقات آسیایی یا جهانی در پیش دارید؟‌‌  
ما برنامه‌های مختلفی در سال جاری در پیش داریم که امیدواریم با اجرای آنها بتوانیم در رشد و توسعه این ورزش در سطح ملی و بین المللی گام برداریم. از جمله این برنامه‌ها عبارتند از: اجرای دوره‌های فنی و داوری با استانداردهای بین المللی در سراسر کشور، اجرای آزمون های متفاوت بخصوص در مورد آنتی دوپینگ در کشور،تشکیل تیم‌های منتخب در سازمان واکو برای رشته های مختلف کیک بوکسینگ، شرکت در مسابقات آسیایی واکو در رشته های فول کنتاکت، لوکیک، کیک لایت، لایت کنتاکت ،پوینت فایت و موزیکال فرم در آپریل ۲۰۱۷، شرکت در مسابقات نوجوانان وجوانان آسیا در ۲۰۱۷، شرکت در ورلدگیمز ۲۰۱۷ در لهستان، شرکت در بازی‌های آسیای داخل سالن و فنون رزمی ۲۰۱۷ عشق آباد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز