خبرگزاری کار ایران

۲ نایب قهرمانی و ۷ مدال انفرادی حاصل کار تهرانی ها؛

تهرانA قهرمان مسابقات سراسری شطرنج نظام مهندسی کشور شد

پنجمین دوره مسابقات قهرمانی شطرنج بانوان و آقایان سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، با قهرمانی تیم تهرانA (گروه تک لاد Taklad-Group) در بخش استاندارد و اصلی به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، در این دوره از بازی ها که طی پنج روز با حضور 15 تیم از سراسر کشور در هتل گراند جزیره کیش برگزار شد، در قسمت استاندارد و بعد از انجام 7 دور رقابت تیمی به روش سوئیسی، تیم تهران A با حمایت مالی گروه تک لاد با شش پیروزی و یک تساوی و کسب 13 امتیاز موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و تیم های گیلان و مازندران به ترتیب با 12 و 10 امتیاز دوم و سوم شدند.

در بخش انفرادی بازی های استاندارد، بر روی میز یک، مهندسان پویان دوستکام (سپانو سازه کیش) و سید جواد علوی مقدم(گروه تک لاد) هر دو از تهران به ترتیب نشان طلا و نقره گرفتند و شاهین ساده از گیلان صاحب نشان برنز شد.

بر روی میز 2 مهدی مهدوی راد از تهران A (گروه تک لاد) به نشان طلا رسید و کامران اسدیاز از کردستان و هوشنگ مشی از فارس A دوم و سوم شدند.

بر روی میز 3 عرفان آوخ از گیلان، حسین باباپور از مازندران و هیمن فتحی از کردستان به عناوین اول تا سوم دست یافتند.

بر روی میز 4 جواد صفریان از آذربایجان شرقی طلا گرفت و حمیدرضا امینی از اصفهان و سید امین طیبی از خراسان شمالی مدال نقره و برنز گرفتند.

بر روی میز 5 امیر میراب و منصور بخشی از فارس A و B مدال های طلا و نقره به دست آوردند و محسن توکلیان از تهرانA(گروه تک لاد) مدال برنز را برای تهرانی ها به ارمغان آورد. بر روی میز 6 سیده مهرنوش زوار موسوی از تهرانA(گروه تک لاد) صاحب طلا شد و مرجان اکبری از مازندران و آرینا صادق وزیری از کردستان در رده های بعدی ایستادند.

بر روی میز 7 مهندسان محبوبه روحی از آذربایجان شرقی، سیده فاطمه جعفری نایینی از خراسان رضوی و نیلوفر رمضان پور از اصفهان اول تا سوم شدند. ضمن اینکه محسن قربان اوغلی بازیکن تیم استان هرمزگان بازیکن پیشکسوت برتر بازی های فکری لقب گرفت.

در مسابقات برق آسا (Blitz)، پس از 9 دور رقابت نزدیک به روش سوئیسی، تیم گیلان با 5/31 امتیاز بر سکوی قهرمانی قرار گرفت، تیم تهرانC (سپانو سازه کیش) با 5/27 امتیاز نایب قهرمان شد و مازندران با همین امتیاز و پوئن شکنی کمتر نسبت به تهران به عنوان سومی بسنده کرد.

در قسمت انفرادی، شاهین ساده از گیلان، حسین باباپور از مازندران و ارسلان زرین فام دیگر بازیکن گیلانی به ترتیب اول تا سوم و آرمان شاه زمانی از فارسA و میلاد مظفر از تیم تهرانC(سپانو سازه کیش) چهارم و پنجم شدند.

مهندسان مرجان اکبری از مازندران و بهناز صادق دقیقی و سیده اله حسینی هر دو از گیلان نیز نفرات برتر بانوان شدند. ضمن اینکه مهندس رامین روغنی از کردستان به عنوان پیشکسوت برتر بازی های بلیتس معرفی شد.

در رقابت های سریع(Rapid)، پس از 7 دور رقابت به روش سوئیسی، تیم گیلان قهرمان شد و تیم تهرانC (سپانو سازه کیش) عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد. نمایندگان اصفهان نیز بر سکوی سوم ایستادند.

در قسمت انفرادی سریع، مهندس مهدی مهدوی راد از تهرانA(گروه تک لاد) با کسب 7 پیروزی پی در پی نشان طلا را از آن خود کرد، ارسلان زرین فام و محمدصادق مزروقی هر دو از گیلان دوم و سوم و پویان دوستکام و محمدرضا گارس فروش هر دو از تیم تهرانC (سپانو سازه کیش) چهارم و پنجم شدند.

همچنین مهندسان مرجان اکبری از مازندران و شبنم کاظمی از تهرانC )سپانو سازه کیش) و فرناز شاکری از مازندران نفرات برتر بانوان شناخته شدند. ضمن اینکه مهندس علیرضا معرب از تهرانB(شرکت شوفاژکار) به عنوان پیشکسوت برتر بخش سریع مسابقات انتخاب شد.

در این دوره از مسابقات و در سه بخش فکری(Standard)- سریع(Rapid) و برق آسا (Blitz) و در دو قسمت تیمی و انفرادی(RATED) بر اساس آخرین قوانین و مقررات فدراسیون بین المللی شطرنج (Fide) برگزار شد و 93 مهندس ورزشکار و قهرمانان بنام و سرشناس نظام مهندسی ساختمان در قالب 15 تیم از استانهای: آذربایجان شرقی- اصفهان- خراسان رضوی- خراسان شمالی- گیلان- مازندران- فارسA وB- کردستان- کهکیلویه و بویراحمد- هرمزگان- یزد و تیم های تهرانA (گروه تک لاد)- تهرانB (شرکت شوفاژکار) و تهرانC (سپانو سازه کیش) شرکت داشتند. همچنین تیم کهکیلویه و بویراحمد به عنوان تیم اخلاق و خانم ندا نوحی از اصفهان به عنوان ورزشکار اخلاق این دوره از پیکارها معرفی شدند.

گفتنی است امیر افتخاری رئیس کمیته مسابقات فدراسیون شطرنج به عنوان سرداور و ناظر فدراسیون، سعید جمادی باهر به عنوان جانشین سرداور، محسن توکلیان به عنوان سرپرست کل مسابقات، امید خداوردیان به عنوان مدیر داخلی و حسن ابارشی رئیس هیات شطرنج جزیره کیش به عنوان مسئول امور تبلیغات حضور داشتند.

در مراسم اختتامیه این مسابقات که در سالن همایش های هتل گراند و با حضور اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، معاونت ورزش و تفریحات سالم منطقه آزاد کیش و تمامی شرکت کنندگان برگزار شد، از برترین ها ی این دوره از رقابت‌ها با اهدا حکم،  نشان قهرمانی و جوایز ارزنده تجلیل به عمل آمد.

کد خبر : ۴۴۵۱۹۵