خبرگزاری کار ایران

با بکارگیری روش‌های نوین ساختمان‌سازی؛

سالانه 10 میلیارد دلار یارانه صرف انرژی خانه‌ها می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۶۶۰۲

رئیس تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: دولت سالانه بیش از 10 میلیارد دلار یارانه برای انرژی که در ساختمان ها مصرف می شود، هزینه می کند.

به گزارش ایلنا، محمد شکرچی‌زاده در حاشیه کنفرانس صنعت ساخت، افزود: با بکارگیری روش های نوین ساختمان سازی،​­ می توان 30 تا 40 درصد انرژی که در ساختمان ها هدر می رود، جلوگیری کرد.

وی گفت: به دنبال بازیابی صنعت ساختمان هستیم که ببینیم چگونه می توانیم این جایگاه را ارتقاء ببخشیم با توجه به اینکه کشوری هستیم که به دنبال ارتقاء این جایگاه هستیم.

شکرچی زاده با اشاره به اینکه صنعت ساخت در توسعه کشور باید جایگاه اساسی داشته باشد، افزود: این صنعت می تواند در رشد صنعت اقتصادی کشور و اشتغالزایی تأثیرگذار باشد که باید با این مهم با همکاری بخش خصوصی انجام شود.

وی گفت: در کنفرانس صنعت ساختمان احیاء بافت های فرسوده یک موضوع ساخت است که با توجه به بحث های مالی آن باید بخش خصوصی وارد شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: به دنبال آن هستیم که مقاوم سازی در برابر زلزله و ساخت شهرهای هوشمند را پیگیری کنیم و ظرفیت هوشمند سازی را در ساختمان سازی بالا ببریم.

شکرچی زاده گفت: براساس قانون دستگاه های دولتی باید ظرف دو سال مصرف انرژی در ساختمان ها را کاهش دهند که بودجه آن را نداریم و در بودجه سال 97 نمایندگان مجلس باید این کار را بکنند.

وی افزود: این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق رأی نیاورد و اگر نتوانیم در صحن مجلس آن را مطرح کنیم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

شکرچی زاده با بیان اینکه ​ برای اجرای طرح کاهش مصرف انرژی،​ همه باید تلاش کنند گفت:­­ ظرفیت خوبی در بخش خصوصی وجود دارد که بتوان­­ مصرف انرژی را کاهش داد­و باید از فناوری های نو و سازگار با محیط زیست استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز