خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی جشنواره رستوران محبوب:

رستوران و رستوران‌داری در ایران تبدیل به صنعت شده است

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۶۳۲

دبیر اجرایی‌جشنواره رستوران محبوب گفت: با همراهی افراد علاقه مند و تحصیل کرده و همچنین پیاده سازی استانداردهای بین المللی رستوران و رستوران داری به یکی از صنایع پر بازده و جذاب در ایران تبدیل شده است.

به‌گزارش ایلنا، امینی دبیر اجرایی جشنواره رستوران محبوب گفت: ایرانیان از دیرباز به غذاخوری نه به عنوان صرف غذا و سیرکردن شکم بلکه به عنوان یک گردهمایی نگاه کرده‌اند و همواره تلاش کرده‌اند که بهترین رستوران ها را برای این منظور انتخاب کنند. به همین منظور استارت جشنواره محبوب در سال 94 زده شد و بعد از گذشت اولین و دومین دوره در مرکز همایش های صدا و سیما و برج میلاد ، یک مراسم استانی در مازندران داشتیم و امسال نیز سومین دوره را در برج میلاد برگزار کردیم.

وی تصریح کرد: حدود هزار مجموعه رستورانی در این دوره شرکت داشتند و علاوه بر مجموعه‌های رستورانی، شرکت‌های تولید کننده موادغذایی و تجهیزات رستورانی و صنایع وابسته در کنار رستوران‌ها، فضای نمایشگاهی دارند که بتوانند ارتباط مستقیم بین صنعت و تولید و رستوران‌ها ایجاد شود.

وی عنوان کرد: در سال های گذشته افرادی غیرحرفه ای و فقط صرف داشتن تمکن مالی به این صنعت وارد شدند، که طبق کارشناسی های انجام شده بیش از ۷۰٪ آنها معمولا پس از یکی دو سال به علت عدم آشنایی و هزینه های زیاد با ضررهای هنگفت مجبور به جمع آوری رستوران خود شده اند.

امینی تصریح کرد: اما در این میان برخی مجموعه های قدیمی و جدید که به صورت حرفه ای و با خلاقیت فعالیت می‌کنند، توانسته‌اند خود را به عنوان برند در این صنعت معرفی کنند. این برند سازی سبب اعتمادسازی در میان مردم شده این مجموعه های رستورانی چه در ایران، چه در سایر کشورها علاوه بر حفظ برندینگ خود توانسته اند برای خود محبوبیتی ایجاد کنند .

دبیر اجرایی این جشنواره افزود: علاوه بر این مواردبحث رونق گردشگری و افزایش سهم ایران در مهمان‌نوازی و توریسم در این جشنواره است که بتوانیم دوره های بعدی را باشکوه تر برگزار کنیم.

امینی تاکید کرد: در این همایش و جشنواره هزار مجموعه رستورانی حضور دارند که از 100 نفر آنها تجلیل شد و ملاک این تجلیل میزان رضایتمندی و اهمیتی است که برای مشتریان قائل هستند. همچنین امیدواریم که بتوانیم در سالهای بعدی با گسترش فضای همایش و جشنواره از رستوران‌های برتر بیشتری تقدیر کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز