خبرگزاری کار ایران

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی عنوان کرد:

هشدار در مورد انجام بوتاکس در آرایشگاه‌ها/ فقدان آمار دقیق در جراحی پلاستیک

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۵۸۸

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی ضمن هشدار در مورد انجام بوتاکس در آرایشگاه‌ها و مراکز نامعتبر گفت: کج شدن دهن، ریزش اشک و افتادن پلک از جمله عوارض ناشی از انجام بوتاکس توسط افراد غیر حاذق است.

به گزارش ایلنا، دکتر سید نجات حسینی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت : جراحان پلاستیک و زیبایی در بخش‌های عمده جراحی‌های بازسازی، جراحی مشکلات مادرزادی همچون شکاف کام و لب، جراحی حوادث، سوختگی، تصادفات و بازسازی جای برداشت تومور فعالیت دارند.

 وی افزود: بخش عمده دیگر فعالیت جراحان پلاستیک موضوع زیبایی بوده که امروز با اقبال و گرایش مردم مواجه شده است که بخشی از آن به دلیل چشم و هم چشمی‌هایی است که مردم در محیط‌های کاری، تحصیلی و جامعه گرفتار آن می‌شوند و انجام آنها برای همه افراد ضرورت ندارد.

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی با اشاره به اینکه آمار دقیقی در مورد جراحی پلاستیک در کشور وجود ندارد، گفت: جراحی‌های پلاستیک مرتبط به تصادفات و حوادث بخشی از آن تحت پوشش بیمه است ولی جراحی‌های صرفا زیبایی تحت پوشش بیمه نیست.

 وی در مورد انجام بوتاکس اظهار داشت: در گذشته استفاده از بوتاکس تنها برای درمان استفاده می‌شد و جهت ارائه بیمارانی که دچار اسپاسم عضلانی بودند ولی امروزه بیشتر این اقدام جنبه زیبایی پیدا کرده و مثلا برای افرادی که دچار سقوط ابرو و چروک پیشانی هستند، استفاده می‌شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: در صورتی که بوتاکس توسط غیر پزشک و فرد حاذق انجام شود عوارض زیادی می‌تواند برای فرد به همراه داشته باشد که کج شدن دهن، ریزش اشک و افتادن پلک از جمله این عوارض به شمار می‌رود.

 وی در مورد انجام بوتاکس توسط افرادی همچون آرایشگرها و پرستاران هشدار داد و گفت: هموطنان می‌توانند جهت شناسایی پزشکان جراح پلاستیک و زیبایی به سایت انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز