خبرگزاری کار ایران

مدیر ارشد برندهای «شارین»، «شیلتون» و «مارین» پیشنهاد کرد:

سپردنِ وظایف نظارت بر آبزیان از سازمان دامپزشکی به خود سازمان شیلات

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۱۹۲

سازمان دامپزشکی کشور امکانات و نیروهای متعدد متخصص جهت رسیدگی کارشناسی به امور شیلات را ندارد.

به گزارش ایلنا، «سعید محمدی»، مدیر ارشد شرکت «سروش سلامت نیکان» - که محصولات با برندهای «شارین»، «شیلتون» و «مارین» از جمله محصولات این هلدینگ بزرگ است اظهار کرد: در حال حاضر دولت به صورت خودسرانه و بدون مشورت با فعالان صنعت شیلات تصمیم‌گیری می‌کند و اغلب تصمیمات تاثیرگذار دولت بر کسب و کار تولیدکنندگان دستکم در رابطه با شیلات بدون حضور کارشناسان و تولیدکنندگان و فعالان این بخش اتخاذ شده و می‌شود.

وی در خصوص صادرات گفت: یکی از مشکلات اصلی صنعت شیلات در مورد خریداران خارجی، عدم تامین مستمر از طرف صیادان داخلی عنوان کرد که موجب خرید آبزیان صادراتی ایران با قیمت کمتر نسبت به محصولات سایر کشورهای شده است!

به گفته محمدی، ممنوعیت صید کشتی‌های ترال باعث افزایش قیمت انواع ماهی‌ها شده و برای تعدیل قیمت، باید واردات را تعدیل کرد.

مدیر ارشد شرکت «سروش سلامت نیکان» یکی دیگر از مشکلات صنعت شیلات را قرار گرفتن سازمان دامپزشکی کشور در راس امور شیلات ایران عنوان کرد و افزود: به طور نمونه بر اساس گفته آقای دکتر صالحی مدیرکل دفتر قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور، بیش از 50 درصد زمان این دفتر صرف رسیدگی به امور صادرات و واردات آبزیان می‌شود، این در حالی است که سازمان دامپزشکی کشور امکانات و نیروهای متعدد متخصص به امور شیلات ندارد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل همین ضعف در امکانات سخت‌افزاری و نیروی متخصص شیلاتی در سازمان دامپزشکی کشور و برای کنترل کیفیت و سلامت آبزیان شخصا با سرمایه هنگفت مبادرت به احداث آزمایشگاه کرده تا از سلامت محصولات شیلاتی اطمینان‌خاطر یابد و از مرجوع شدن محصول صادراتی صادراتی جلوگیری شود، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در این حوزه اقدام جدی انجام دهیم؛ نیاز است که نظام تصمیم‌گیری در این حوزه یکسان شود آن‌گاه تا 5 سال آینده به جایگاهی خواهیم رسید که در جهان حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

محمدی با احترام به زحمات آن دسته از همکاران سازمان دامپزشکی کشور نیز که از هیچگونه مساعدت و تالاشی فروگذار نمی‌کنند، اما به دلیل محدودیت‌ امکانات فنی و نبود نیروی انسانی متخصص شیلاتی نمی توانند منویات و مطالبات ضروری تولید کنندگان را جوابگو باشند، پیشنهاد کرد تا اختیارات تفویض شده بخش شیلات از سازمان دامپزشکی کشور گرفته و به خود سازمان شیلات ایران سپرده شود.

مدیر ارشد شرکت تولیدکننده محصولات برندهای «شیلتون» و «مارین» با بیان اینکه دنیا به سمت تولیدات منطبق بر سلیقه و خواست مشتریان تمرکز دارد، افزود: برخی از ماهی‌های پرورشی به هیچ عنوان با سلیقه و ذائقه ایرانیان هم‌خوانی ندارد؛ بنابراین باید سیاستگذاری‌های درستی صورت گیرد تا محصولات تولیدی را در راستای محصولاتی هدایت کنیم که بازار فروش داشته باشد، زیرا مصرف‌کننده تولید را مشخص می‌کند و دنیا امروز به سمت تولید منطبق بر سلیقه و خواست مشتریان تمرکز دارد.

وی اظهار کرد: طی دوسال گذشته، از سویی واردات و صید ماهی ممنوع شده و از سوی دیگر قیمت ماهی نیز به شدت افزایش یافته است. در واقع ممنوعیت واردات، موجب برهم زدن تعادل بین میزان تقاضا و تولید و کمبود ماهی در بازار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز