خبرگزاری کار ایران

بیمه کوثر با سهم 6.4 درصدی، سومین شرکت برتر در صنعت بیمه ایران شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۸۱۷

مدیرعامل بیمه کوثر، در مجمع عمومی سالیانه شرکت در سال مالی 1401، اعلام کرد: سود خالص حسابرسی شده شرکت در سال 1401 بیش از 1600 میلیارد تومان بوده و با سهم 6.4 درصدی در صنعت بیمه ایران در بین 3 شرکت برتر از لحاظ سودآوری قرار گرفته است.

 به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی بیمه کوثر، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بیمه کوثر منتهی به سال مالی 29 اسفند 140 که با حضور 78 درصدی صاحبان سهام برگزار شد، پس از ارائه گزارش عملکرد توسط مدیرعامل شرکت و گزارش حسابرسی و بازرس قانونی به ازای هر سهم، 427 ریال سود تقسیم کرد.

ابوالفضل آقادادی، مدیرعامل شرکت با ارایه گزارش عملکرد در 2 بخش عملیات بیمه‌گری و مالی و سرمایه‌گذاری در سال 1401، تصریح کرد: بیمه کوثر با فروش 8382 میلیارد تومانی در سال مالی 1401، سهم 4/6 درصدی در صنعت بیمه داشته که حدود 2000 میلیارد تومان از فروش به‌صورت مستقیم و مابقی آن از طریق شبکه فروش صورت پذیرفته و سطح یک توانگری مالی با عدد ۱۸۵ درصد محقق شده است.

آقادادی افزود: سود خالص حسابرسی شده شرکت در سال 1401 بیش از 1600 میلیارد تومان بوده که موجب قرار گرفتن بیمه کوثر در بین 3 شرکت برتر صنعت بیمه از لحاظ سودآوری شده است و بخش عمده سود محقق شده از محل خرید و فروش‌های حوزه سهام بوده است.

وی به مهم‌ترین اقدامات شرکت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: افزایش دو و نیم برابری سود خالص سال 1401 نسبت به 1400، افزایش سرمایه شرکت به 25,000 میلیارد ریال در جهت توسعه پایدار شرکت، قرار گرفتن در بین 100 شرکت برتر کشور، تکمیل ساخت ساختمان مرکزی شرکت، سرمایه‌گذاری‌های مناسب بورسی و غیر بورسی، تایید سطح یک توانگری، افزایش قابلیت‌های سامانه کوثر من با هدف ارائه خدمات بیمه ای و سامانه فروش بر خط و غیر حضوری، خرید ساختمان جدید سرپرستی اصفهان، بهینه‌سازی ترکیب پرتفو با کاهش سهم بیمه نامه درمان و ثالث، تمدید مجوز قبولی اتکایی از داخل و اخذ مجوز قبولی اتکایی از خارج، دریافت گواهینامه‌های ایزو و انواع تندیس‌ها و لوح‌های سپاس از جشنواره‌ها مهم‌ترین اقدامات و دستاوردهای شرکت در سال 1401 بوده است.

آقادادی به برنامه‌های بیمه کوثر در سال 1402 نیز و اظهار کرد: حضور در میان 3 شرکت برتر صنعت از لحاظ سودآوری، توسعه بازارهای بین‌المللی به ویژه کشورهای همسایه، کاهش مدت زمان پرداخت خسارت، بازسازی و خرید ساختمان‌های جدید برخی از سرپرستی‌های استانی، داده‌کاوی، هوشمندسازی کسب و کار و تحول دیجیتال در سامانه‌های بیمه‌گری، توسعه خدمات آنلاین در حوزه‌های صدور و خسارت در اپلیکیشن کوثرمن ازجمله برنامه‌های اجرایی تا پایان سال خواهد بود.

در انتهای مجمع پس از به تصویب رسیدن صورت های مالی منتهی به 1401/12/29 بیمه کوثر، تخصیص سود 720 میلیارد تومانی مصوب و 427 ریال سود به ازای هر سهم تقسیم شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز