خبرگزاری کار ایران

اشتغالزایی و ارائه خدمات بهینه برای نیروی کار در کروز

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۹۰۴

کروز از بزرگ‌ترین قطعه‌سازی‌های کشور است که طی چندماه گذشته بیش از 2 هزارنفر نیروی کار استخدام کرده و بیشتر کارمندان ان‌را بانوان تشکیل می‌دهند.

شرکت کروز طی ماه‌های اخیر بیش از 2 هزار نفر نیروی انسانی استخدام کرده است. این شرکت اکنون بیش از 14 هزارنفر پرسنل دارد که بیش از 9 هزارنفر از آن‌ها بانوان هستند. امکانات کروز به نیروی انسانی به حدی متنوع و خاص است که رویای هرکارمندی کارکردن در چنین شرایطی است. حتی یک ماه هم حقوق پرسنل به تعوریق نیفتاده است، باشگاه‌های ورزشی تخصصی برای بانوان و آقایان، خدمات پزشکی و البته در آینده‌ای نزدیک دندانپزشکی.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، بسته‌های ارزاق و انواع خدمات رفاهی، فعالیت در این شرکت را برای کارمندان ایده‌آل کرده است. کروز یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده قطعات خودرو در آسیا است اما تحریم‌ها مانع از صادرات قطعات تولیدشده توسط این شرکت به شرکت‌های بین‌المللی شده است. 30درصد از قطعات خودروهای تولیدشده در کشورمان را کروز تولید می‌کند. اگر مشکل تحریم‌ها رفع شود و امکان صادرات قطعات این قطعه‌سازی فراهم شود، کروز قابلیت رقابت با بزرگ‌ترین قطعه‌سازی‌های دنیا را دارد.

کروز در سال 1361 با حداقل امکانات آغاز به کار کرد اما اکنون به یکی از بزرگترین کارخانجات قطعه سازی در کشور و آسیا تبدیل شده است.

14 هزار نفر نیروی انسانی

حدود 14 هزار نفر نیروی انسانی در کروز فعالیت می‌کنند که بیش از 2 هزار نفر از آن‌ها طی چندماه اخیر استخدام شده‌اند.

مژگان گنجی، کارشناس جذب و استخدام به «ایلنا» گفت: شرکت کروز در حدود 14 هزار پرسنل دارد که طی چندماه اخیر از 11 هزار و 500 نفر به 14 هزار نفر رسیده است. بیشتر کارمندان کروز بانوان هستند، به ویژه در حوزه اپراتوری بیشتر نیروها را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. بیش از 9 هزار نفر خانم در شرکت ما مشغول به فعالیتند که بیشترشان در حوزه اپراتوری فعالیت می‌کنند.

او افزود: آموزش‌های بدو استخدام، بیمه پرسنل از روز نخست استخدام، تهیه لباس فرم برای کار و کلیه امکانات مورد نیاز از جمله خدماتی است که به نیروهایمان ارائه می‌کنیم. همواره تلاش می‌کنیم تا در اشتغال‌زایی نقش موثری داشته باشیم و باوجود تحریم‌ها هیچ اخراجی نداشتیم و از پرسنل خانم به ویژه حمایت می‌کنیم.

گنجی با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم تا امکانات مورد نیاز پرسنل را فراهم کنیم، بیان کرد: پرداخت حقوق به موقع نیروها، فراهم کردن خدمات رفاهی، بسته‌های ارزاق که هرچندماه یکبار به کارمندان تعلق می‌گیرد، دو باشگاه ورزشی مجهز مختص آقایان و بانوان در سایت دو، قسمت پزشکی از عمده خدماتی است که به کارکنان ارائه می‌کنیم. در حال راه اندازی قسمت دندانپزشکی هستیم.

بزرگترین قطعه ساز غرب آسیا

به گفته مدیر ارتباطات و روابط عمومی شرکت کروز،  کروز بزرگترین قطعه ساز غرب آسیاست و حتی طراحی قطعات نیز در داخل این شرکت انجام می‌شود.

مجتبی نظری به «ایلنا» گفت:  شرکت کروز به عنوان بزرگترین و پیشرفته‌ترین قطعه‌ساز کشور حدود 14 هزار پرسنل دارد و برای امسال نیز بیش از 2 هزار نفر جذب نیرو داشتیم.

او افزود: یکی از دلایل استخدام نیرو در سال جاری، کمبود نیروهای متخصص در داخل کشور و مهاجرت بسیاری از نیروهای ماهر است. امسال چند پروژه مهم داشتیم که بیشتر آن‌ها در زمینه منابع انسانی بود. باشگاه ورزشی کروز در کشور بی همتاست. در حال احداث واحد دندانپزشکی هستیم که اداره بهداشت و درمان آن‌را پیگیری می‌کند.

نظری گفت: سه سالن به سالن‌های تولیدی جدید در کیلومتر 21 جاده مخصوص کرج اضافه شده است. 3 کارخانه در جاده قدیم کرج، کیلومتر 13 جاده مخصوص کرج و کیلومتر 21 جاده مخصوص داریم. کروز بزرگترین قطعه‌ساز غرب آسیاست و حتی نمونه آن در ترکیه نیز وجود ندارد.

او تاکید کرد ۹ هزار از پرسنل این شرکت را خانم ها تشکیل می دهندپتانسیل کروز فقط در بخش صنایع خودروسازی محدود نمیشه و در صنایع دیگر هم می تواند بهترین قطعات مکانیکی و الکترونیکی ارائه دهد.

مدیر ارتباطات و روابط عمومی شرکت کروز افزود: شرکت کروز به طور متمرکز فعالیت می‌کند در واحدهای تولیدی. به منظور کاهش هزینه‌های تولید و جریان اداری را کمتر کنیم. عواملی که به رقابتی شدن قیمت کمک می‌کند. حاصل تلاشمان دانش و تکنولوژی است که در برخی بخش‌ها 6 شرکت بین‌المللی آن‌را در دست دارد.

او با اشاره به اینکه کروز برای نیروی انسانی جویای کار جایگاه خاصی دارد، بیان کرد: کروز نگاه خاصی در منابع انسانی و نگهداری پرسنل دارد. اولین شرکتی که در دوران شیوع ویروس کووید-19 تست کرونا گرفت، کروز است. با اینکه کارخانجات خودروسازی به ما بدهکارند، حقوق پرسنل یک روز هم عقب نیفتاده است. واحدهای تولیدی در حال افزایش و روبه رشد هستند. به همین روی استخدام در کروز ادامه دار است.

نظری تاکید کرد: بسیاری از پرسنل در داخل سیستم کروز آموزش دیده و سپس مراحل پیشرفت شغلی را طر کرده و در سمت‌های بالاتری مشغول به کارند.

او در رابطه با سهم کروز در بازار داخلی گفت: 3 هزار قطعه تولید می‌کنیم و 25 تا 30 درصد از قطعات مورد نیاز بازار داخل کشور در اختیار کروز است. دو شرکت دیگر نیز در شهرستان‌ها داریم؛ ویسکرا در کاشان 700 نفر نیروی انسانی و شرکت شرکت آریا ویستا که در محدود شهرک قدس(قلعه حسن خان) واقع شده، 500 نفر پرسنل دارد.

نظری گفت: قطعه‌هایی که تولید می‌کنیم 70 تا 100 درصد تولید داخل است. حتی طراحی قطعات را خود انجام می‌دهیم. مس را از مس باهنر خریداری کرده و سیم مخصوص خودرو را تولید می‌کنیم. بورد را خریداری کرده و نرم‌افزارهای هدایت‌کننده را تولید می‌کنیم که بسیار گران قیمت است.

او با تاکید بر اینکه ما شرکتی دانش‌بنیان هستیم، بیان کرد: با دانشگاه‌های مختلف در ارتباطیم و از دانش‌بنیان‌ها استفاده می‌کنیم. آزمایشگاه نیز در دانشگاه‌ها تاسیس کرده‌ایم. از یک سال گذشته برای تحقیقات درباره خودروهای برقی که محصولات آینده صنعت خودروسازی هستند، آزمایشگاه فنی در تهران تاسیس کرده‌ایم. در رابطه با کسب دانش، کروز هیچ‌گونه محدودیتی ندارد و هزینه بسیار بالایی را در این حوزه پرداخت می‌کند. عمده هزینه‌ها صرف تحقیق و توسعه می‌شود. در برخی موارد بی‌همتاییم در کشور.

نظری در رابطه با صادرات گفت: اگر خودروهای ایرانی به دیگر کشورها صادر شوند، 30 درصد از قطعاتشان متعلق به شرکت کروز است. در رابطه با صادرات در بازارهای جهانی حضوری فعال داشتیم و به شرکت‌های معتبر جهانی قطعات می‌فروختیم اما به دلیل تحریم‌ها و عدم امکان تبادلات مالی صادراتمان متوقف شد. تحریم‌ها برریشه‌های صنعت کشور آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد می‌کند.

او تاکید کرد: به طور کلی صادرات قطعات خودرو کار دشواری است. خودرو را می‌توانیم صادر کنیم اما قطعات را خیر. در دیگر حوزه‌ها نیز اینچنین است؛ پوشاک به راحتی وارد کشور می‌شود اما مواد اولیه‌اش قابل واردات نیست. در واردات مواد اولیه مورد نیاز برای تولید قطعات خودرو با مشکلات بسیاری مواجه‌ایم. با اینهمه از دانش و نیروی متخصص ماهری برخورداریم و تلاش می‌کنیم دستگاه‌ها و مواد اولیه مورد نیاز را تا حد امکان تولید کنیم. محققان دستگاهی در داخل ساخته‌اند که در دیگر کشورها بیش از 5 میلیون دلار قیمت دارد و اجازه واردات آن را نیز نداریم.

نظری گفت: برای شرکت‌های پژو و رنو قطعه تولید می‌کردیم اما تحریم‌ها مانع ادامه فعالیت شد.

او درباره چشم انداز شرکت کروز برای آینده گفت: تلاش می‌کنیم بهترین قطعات را تولید کنیم. کشورمان در صنعت جایگاه بالایی دارد و توانمندی‌های بسیاری دارد. نخبگان بزرگی در کشور داریم که تلاش می‌کنیم مانع از مهاجرتشان به دیگر کشورها شویم. کارآفرینانی که شرکت کروز را احداث کردند، از یک کارگاه دونفره آغاز کردند، دونفر کارگر داشتند، دوسهامدار داشتند، با یک موتور گازی و مغازه کار را شروع کردند. سود حاصل از تولید در خود کروز سرمایه‌گذاری شد و این شرکت توسعه یافت.

به گفته نظری 9 هزار نفر بانوی سرپرست خانوار در کروز فعالیت می‌کنند.

اشتغالزایی و ارائه خدمات بهینه برای نیروی کار در کروز

 

 

 

حجم ویدیو: ۱۳۰.۵۷M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۷:۵۱ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز