خبرگزاری کار ایران

توسعه خط تولید ریل ذوب آهن اصفهان در دست اقدام است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۷۱۷

به مناسبت فرارسیدن ۱۳ آبان ماه سالروز افتتاح رسمی خط تولید ریل ملی در مجتمع بزرگ ذوب آهن اصفهان با علیرضا مهرابی قائم مقام مدیر مهندسی نورد شرکت گفتگویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایلنا قائم مقام مدیر مهندسی نورد شرکت گفت : تاریخچه تولید ریل در کارخانه ذوب آهن اصفهان به سال‌های ۷۳ و ۷۴ باز می‌گردد که به دلایل نداشتن زیرساخت‌ های  بسته‌بندی و پرداخت نهایی ریل، مورد پذیرش قرار نگرفت، سپس در سال ۷۶ مجدداً برای تولید ریل تلاش شد اما باز هم با موفقیت همراه نبود و سرانجام سال ۱۳۹۳ ریومپینگ کارگاه ۶۵۰ آغاز شد و در اواخر سال ۹۵ و اوایل سال ۹۶ پروژه با موفقیت به ثمر نشست و ما برای اولین بار تولید ریل ملی را با استانداردهای جهانی شروع کردیم.
علیرضا مهرابی ادامه داد :  ریل‌های ۶۰E۱ ، ۴۶E۲ در خطوط راه آهن سراسری و ۴۹E۱ و ۵۴E۱ در خطوط مترو کاربرد دارند و ریل سوزن ۶۰E۱A۱ نیز برای استفاده در مجموعه سوزن ریل در راه آهن سراسری ساخته شد.  
وی تصریح کرد :  استانداردهای مختلفی برای تولید ریل در کشورها وجود دارد که سختگیرانه‌ترین آن استاندارد EN۱۳۶۷۴ اروپا است و ریل تولیدی در مجتمع بزرگ ذوب آهن اصفهان نیز با طی نمودن تست‌هایی همانند خستگی، سختی، اکسیژن توتال ، عمق دکربوراسیون، سولفور پیرینت و چندین تست دیگر بر اساس این استاندارد تولید می‌شود.
مهرابی خاطر نشان کرد: تاکنون حدود ۱۵۰ هزار تن ریل در ذوب آهن اصفهان تولید و به راه آهن سراسری و مترو کلان شهرهایی همانند اصفهان، تهران، تبریز و مشهد تحویل داده شده است. رکورد تولید ریل در کارگاه نورد ۶۵۰ ذوب آهن اصفهان ۷۵۰۰ تن در ماه بود و در حال حاضر نیز بین ۳ تا ۵ هزار تن در ماه تولید داریم و ظرفیت تولید ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تن ریل در سال نیز وجود دارد که انشاا... این مهم محقق می گردد.
قائم مقام مدیر مهندسی نورد در پاسخ به این سوال که برای توسعه خط تولید ریل چه برنامه هایی دارید چنین گفت : اره و دریلینگ سوم را از شرکت لیزینگر تامین، نصب و راه اندازی کردیم و  تمامی قطعات مربوط به خط بسته ‌بندی شماره ۲ نیز داخل ذوب آهن بومی‌سازی، نصب و با موفقیت مورد بهره ‌برداری قرار گرفت.  از دیگر اقداماتی که در مورد توسعه خطوط تولید ریل انجام گرفت ریومپینگ راستاسنج بود که مشکلات و مشقات قبلی را به طور کامل برطرف نمود. از جمله برنامه های پیش نیز به روز رسانی پروفایل گیج تست سنتر، اولتراسونیک و ادی کارنت است که در حال انجام یک به یک آن‌ها هستیم، پمپ‌ها و تجهیزات مربوط به پوسته زدایی هم راه اندازی شد.

توسعه خط تولید ریل ذوب آهن اصفهان در دست اقدام است
مهرابی در ادامه به بومی سازی های انجام شده در مسیر تولید ریل پرداخت و گفت : از جمله مهم‌ترین بومی سازی های انجام شده، ساخت هات استمپینگ دستی است  که در  داخل ذوب آهن طراحی، ساخته و نصب شد و همچنین به دلیل عدم تامین قطعات یدکی هات استمپنگ اتومات به دلیل تحریم ها توسط شرکت خارجی، با کمک یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت و نصب خشاب و دیسک این دستگاه شدیم . از دیگر بومی‌سازی ‌های صورت گرفته که قبلاً نیز به آن اشاره شد خط شماره ۲ بسته ‌بندی ریل است که توازن بین خط تولید ریل و خط بسته‌بندی را برقرار نمود و از انباشته شدن محصول پشت خط بسته‌بندی جلوگیری کرد.
وی گفت : محورهایی که هم اکنون از ریل‌های تولیدی مجتمع بزرگ ذوب آهن استفاده می نمایند عبارتند از : محور همدان - سنندج، بستان آباد- ایل گلی، رشت – انزلی، یزد – اقلید و چابهار - زاهدان .
قائم مقام مدیر مهندسی نورد شرکت اظهار داشت :  امیدواریم  بتوانیم با تنوع بخشی بیشتر به سبد تولید محصولات شرکت ، بیش از گذشته در توسعه و عمران ایران عزیزمان نقش آفرین باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز