خبرگزاری کار ایران

توضیحات سخنگوی دولت ایران درباره سفر هیات اقتصادی طالبان به تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۶۰۱

سخنگوی دولت ایران درباره سفر هیات طالبان گفت: برای تسهیل و افزایش صادرات و واردات افغانستان از طریق بندر چابهار توافقات خوب انجام شد. برای ۲۴ ساعته شدن گمرکات دو کشور رایزنی شد‌. کمیته های مشترکی برای رسیدگی به مشکلات مهاجرین و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر ایجاد شد.

«علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت ایران در یک نشست خبری درباره سفر هیأت افغانستانی به ایران گفت: ایران و افغانستان اشتراکات فوق‌العاده زیادی دارند. هدف از سفر هیئت اقتصادی افغانستان به ایران رایزنی در خصوص رفع موانع و گسترش روابط تجاری بین دو کشور در زمینه های مواد معدنی، خدمات فنی ‌مهندسی، صادرات و واردات کالا ، استفاده از ظرفیت های ترانزیتی دو کشور و هدف گذاری ده میلیارد دلاری برای این منظور بوده است.

وی افزود: در این سفر رایزنی های خوبی در جهت تکمیل کریدورهای منطقه ای و احیای جاده ابریشم و اتصال ریلی و جاده ای به آسیای میانه و چین از طریق افغانستان صورت گرفت.
سخنگوی دولت ایران خاطرنشان کرد: برای تسهیل و افزایش صادرات و واردات افغانستان از طریق بندر چابهار توافقات خوب انجام شد. برای ۲۴ ساعته شدن گمرکات دو کشور رایزنی شد‌. کمیته های مشترکی برای رسیدگی به مشکلات مهاجرین و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر ایجاد شد.  توسعه روابط اقتصادی قطعا به پایدارتر شدن ثبات و امنیت منطقه کمک می کند.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز