خبرگزاری کار ایران

سرزمین هوشمند سینا یک اکوسیستم بانکداری تمام دیجیتال

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۱۷۸

بانک سینا با متنوع‌ترین سبد محصولات دیجیتال در دهمین نمایشگاه بانکداری الکترونیک

در شرایطی که صنعت مالی کشور شامل بانک، بیمه، بورس و حتی بازارهای موازی در دوره رکود به سر می‌برد و بسیاری از بانک‌های دولتی و خصوصی با مشکلات عدیده مالی مواجهند و برنامه‌های توسعه‌ای خود را به تعویق می‌اندازند، بانک سینا توانسته است عملکرد نسبتا خوبی را ثبت کند.

به گزارش ایلنا، بانک سینا افزون بر ارایه و انتشار گزارش‌های مالی ماهانه، فصلی و دوره‌ای مناسب، طی یک سال اخیر انواع محصولات بانکداری دیجیتال را رونمایی و اجرا کرده است. این بانک در دهمین نمایشگاه بانکداری الکترونیک که از 29 تا 30 ابان‌ماه (دوشنبه و سه‌شنبه) در تهران برگزار شد، متنوع‌ترین سبد محصولات بانکداری دیجیتال را با 4 محصول عرضه کرده است.

محصولات ارایه شده بانک سینا در بزرگ‌ترین گردهمایی مدیران و متخصصان صنعت بانکی کشور شامل «سیبانک» در قالب یک بانک تمام دیجیتال و هوشمند، «سیمارت» تحت عنوان بازارگاه هوشمند‌ سینا، «سیپات» در قالب پلتفرم حمایتی هوشمند و باشگاه مشتریان بانک سینا در یک پلتفرم ارزش‌آفرین به مشتریان معرفی و عرضه شده است.

مدیران بانک سینا، گام برداشتن در مسیر تحول دیجیتال را در صنعت بانکی اجتناب ناپذیر می‌دانند و بر همین اساس اپلیکیشن «سیبانک» را به عنوان نخستین محصول بانکداری پلتفرمی خود معرفی کرده‌اند. بانک سینا همچنین با راه‌اندازی بازارگاه «سیمارت» در مسیر توسعه بانکداری دیجیتال گام جدیدی برداشته‌اند.

به گفته مدیران بانک سینا، این بانک از سال گذشته حرکت به سمت تحول دیجیتال را سرلوحه اقدامات خود قرار داده‌ و پیشبرد طرح راهبردی کسب‌وکار را منوط به بهره‌برداری مطلوب از بانکداری دیجیتال اعلام کرده است.

بر اساس برنامه‌ها و رویکردهای آینده‌نگر این بانک و به دنبال توسعه سرزمین هوشمند سینا، بانک سینا در این راستا با راه‌اندازی بازارگاه «سیمارت» به عنوان بخشی از اکو‌سیستم دیجیتال، ارائه خدمات مطلوب و ارزش‌آفرین را به گروه‌های مشتریان در دستور کار قرار داده است.

گفتنی است؛ سامانه‌های مذکور پیش از این با حضور پرویز فتاح، رییس بنیاد مستضعفان، وحید خاوئی، مدیرعامل بنیاد علوی، غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل بانک سینا و محمدجواد دانش، معاون سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی صندوق توسعه ملی به بهره‌برداری رسیدند و در دهمین همایش بانکداری الکترونیک عرضه شدند.

شایان ذکر است؛ « سیپات»، سامانه حامی هوشمند سینا، سامانه‌ای ویژه برای ارائه خدمات بانکداری اجتماعی به گروه‌های مشتریان معرفی‌شده از سوی سازمان‌های حمایتی است که فاز نخست آن با همکاری بنیاد علوی به بهره‌برداری رسید. تا پیش از اجرای این سامانه، اعطای وام‌های حمایتی و اشتغالزایی در مناطق کم‌برخوردار بنیاد علوی که از سوی بانک سینا پرداخت می‌شد، با دشواری‌های زیادی برای مشتریان همراه بود. همچنین متقاضیان باید مسافت زیادی را برای انجام برخی امور تا نزدیک‌ترین شعبه بانک طی می‌کردند یا آن‌که همکاران بانک سینا برای احراز هویت و افتتاح حساب برای این گروه، باید به این مناطق مراجعه می‌کردند تا فرایند تسهیلات را انجام می‌دادند.

به این ترتیب و با ایجاد سامانه سیپات، این امکان فراهم شده است که اطلاعات جامعه مخاطب بنیاد علوی به صورت سیستمی و مکانیزه روی این سامانه ثبت و متقاضیان طبق انتخاب خود، برای دریافت تسهیلات به کانال غیرحضوری و در شرایط خاص به کانال حضوری بانک هدایت می‌شوند.

ازجمله اقدامات دیگر بانک سینا در حوزه بانکداری دیجیتال ایجاد شعبه پرتابل است که به منظور ارائه خدمات به متقاضیان دریافت تسهیلات به روش حضوری، ارائه خدمات بانکداری پرتابل در محل سکونت متقاضیان، ارسال شعب سیار یا هدایت مشتری به سمت نزدیک‌ترین شعبه انجام می‌شود.

 همچنین شعبه سیار بانک سینا شامل یک خودرو مجهز به تجهیزات بانکداری الکترونیک شامل کش‌لس و خودپرداز است و در داخل آن یک باجه برای انجام امور بانکی در نظر گرفته شده است. شعبه پرتابل بانک، یک کیف مجهز به سامانه بانکداری متمرکز بانک دارد که امکان ارائه خدمات بانکی و صدور کارت در محل مشتریان را داراست.

 سامانه سیمارت نیز به عنوان بازارگاه هوشمند یکی از محصولات سرزمین هوشمند سیناست که در آن محصولات گروه‌های کالایی متعدد برای خرید مشتریان، ارائه می‌شود. در این سامانه امکان خرید از محل پرداخت تسهیلات سازمانی بانک سینا به کارکنان نیز وجود دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز