خبرگزاری کار ایران

علی آقا محمدی در گفتگو با ایلنا؛

طبق ارزیابی‌های به عمل آمده در سال جاری عملکرد تولیدکنندگان کشور قابل قبول بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۵۰۱

دکتر علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با ایلنا؛ در مراسم نخستین سمینار نکوداشت فعالین اقتصادی صنف نوشت افزار کشور گفت: نوشت ‌افزار از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی در کشور است که دائما با آدم‌ها سرو کار دارد.

در حقیقت بومی بودن این صنعت و حرکت توان داخلی کشور به این سمت مهم است. این صنعت کاملا با فرهنگ آمیخته است به گونه‌ای که از تبلیغات تا طراحی، نوع نوشته و خطی که در آن استفاده می‌شود را نمی‌تواند از فرهنگ جدا کرد. در واقع نوشت افزار بومی هم مانند موسیقی ایرانی است که بوی فرهنگ ایرانی را می‌دهد.

در گام نخست همه تولیدکنندگان نوشت افزار می‌بایست در راستای ساخت یک برند برای بهتر و بین‌المللی دیده شدن، به خصوص در بازارهای صادراتی همکاری و تلاش مضاعف کنند. همه انسان‌ها در تمام مراحل زندگی از ابتدا تا پایان عمر خود، با قلم و نوشت افزار ارتباط دارند به طوری که در اواخر عمر جهت نوشتن وصیت نامه نیز می‌بایست با قلم وصیت خود را نگارش کنند. این نیز موردی است که تولیدکنندگان این صنف باید به اهمیت جایگاه فرهنگ نوشت افزاری به ان توجه ویژه داشته باشند.

وی در ادامه گفت: غلبه بر مشکلاتی که به تدریج در این صنعت به وجود آمده‌ است نیز مشکلات قابل توجه و قابل پیگیری است که خوشبختانه در این نشست زمینه‌ای فراهم شده است که تولیدکنندگان با یکدیگر انس بگیرند و همکاری داشته باشند. بنابراین برای توانمند شدن راهی جز باهم بودن ندارند.

 وی ادامه داد: وقتی چهره ماندگار امشب گفت کاش من خود یک برند می‌ساختم و تا اینکه روی بیک سرمایه‌گذاری و تلاش کنم چنین آرزویی بلافاصله به جوانان منتقل می‌شود و انگیزه‌ای برای تولید و ساختن برند ایرانی ایجاد می‌شود.

مجموعه اینها نشان دهنده این است که این نشست و گردهمایی کار درست و اصولی بوده است و به اهداف خود نزدیک شده است. امیدواریم با تشکیل کمیته‌های کاری هم مشکلات حل شود و هم تمامی تولیدکنندگان نوشت افزار کشور بتوانند با تلاش و کوشش با تولیدات با کیفیت ضمن تامین نیازهای داخلی در صادرات نیز حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند و در واقع در بازارهای رقابت بین‌المللی حضور موفقی داشته باشند. کمااینکه محصولات ایرانی در آمازون با افتخارو با نام ایرانی به فروش می‌رسانند. این نشان دهنده این است که تولیدات ما در مقیاس‌ جهانی هم عرضه می‌شود.

اقامحمدی در پاسخ به سوال مبنی بر میزان تحقق شعار سال مقام معظم رهبری توسط تلیدکنندگان داخلی گفت: خوشبختانه طبق ارزیابی‌های به عمل آمده در سال جاری عملکرد تولیدکنندگان کشور قابل قبول بوده اما تلاش‌ها برای کاهش مشکلات پیش روی تولیدکنندگان و توسعه تولید و رونق اتقتصادی در حال پیگیری است و انشالله با رفع مشکلات پیش روی تولید و صنعت بتوانیم گام‌های بزرگتری در تولید داخلی برداشته شود. البته شعار سال مقام معظم رهبری منوط به امسال یا سال خاصی نیست و شعارهای سال مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی، کاهش تورم و حمایت از کارهای دانش بنیان می‌بایست در همه سال‌ها قابل پیگیری و اجرا شود.

به طور مثال در تولیدات  برخی از رشته‌های نوشت افزاری کاملا در راستای شعار سال و خواسته‌های مقام معظم رهبری حرکت شده است. به نظر می‌رسد با جمیع ارزیابی‌ها، سال جاری سال خوب تولید و تمکین از فرمایش مقام معظم رهبری باشد و نرخ رشد اقتصادی کشور نیز به لطف خدا و تلاش دولت و تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی مثبت بوده است.

در مورد تورم نیز نیازمند کاهش بیشتر و تدریجی آن هستیم و امیدوارم سال‌های آینده نیز با تمکین و پیگیری مسئولانه شعار سال مقام معظم رهبری مردم عزیز ایران اسلامی بتوانند زندگی بهتری داشته باشند.

مرتضی بلوکی

حجم ویدیو: ۱۲.۳۵M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۶:۴۸ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز