خبرگزاری کار ایران

تولید جلبک دریایی در ساحل بوشهر

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۷۴۱

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه سال قبل ۱۸ تُن جلبک در نوار ساحلی استان تولید گفت: امسال برای تولید ۴۰ تُن جلبک دریایی در استان هدف‌گذاری شده است.

به گزارش ایلنا از  سازمان شیلات ایران، عقیل امینی،مدیرکل شیلات استان بوشهر از پرورش و تکثیر انواع آبزیان در استان بر‌ اساس اقتصاد دریا محور خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر پرورش ماهی و میگو، تولید جلبک، کرم نرئیس، زالو و صدف در سواحل استان بوشهر برنامه‌ریزی شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۸ تُن جلبک در سواحل استان بوشهر تولید شد، گفت: ظرفیت پیش‌بینی شده برای امسال ۴۰ تُن جلبک است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر از تولید صدف خوراکی و مروارید‌ساز در استان خبر داد و گفت: زمینی به مساحت ۲۰۰ متر مربع به دستور استاندار در اختیار این مجموعه برای صادرات و توسعه اقتصاد دریا محور قرار داده شده است.
امینی با بیان اینکه این استان در صید و صیادی مقام چهارم کشوری دارد، گفت: بیش از سه سال بود که فعالیت کشتی‌های صید صنعتی به دلایل برخی مسائل زیست محیطی متوقف شده بود که با پیگیری نمایندگان استان در مجلس، صید صنعتی با رعایت دستورالعمل صید ترال و رعایت هفت لایه نظارتی آغاز به کار کرده و در ۵۵ روز اول ۴۰۰ تُن تولید صورت گرفته است.
وی با اشاره به بازسازی ذخایر و زیستگاه‌های مصنوعی آبزیان در نوار ساحلی استان بوشهر گفت: امسال با مطالعاتی که در بندر کنگان انجام شد، ۱.۸ میلیارد تومان از سوی سازمان شیلات ایران برای ایجاد یک زیستگاه مصنوعی به استان اعلام شد که قرار است این زیستگاه در بندر کنگان احداث شود.
امینی از فعالیت شش شرکت تولید غذای آبزیان پرورشی در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: اگر مواد اولیه طرح‌های پرورش آبزیان در استان تهیه شود ضمن خودکفایی برای فعالان این حوزه این زنجیره در استان بوشهر تکمیل می‌شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز