خبرگزاری کار ایران

رویکرد بانک سینا در توسعه بانکداری نوین و هوشمند

فناوری اطلاعات؛ موتور محرک بانک سینا

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۰۷۲

این روزها و در عصر دیجیتال و فناوری، با توجه به شرایط زندگی روزمره افراد در جوامع مختلف، بنگاه‌های اقتصادی، خدماتی از جمله بانک‌ها و موسسات مالی، سعی بر این دارند تا خدمات خود را در قالب خدمات کاربردی الکترونیک و جذاب، به مشتریان خود عرضه کنند.

به گزارش ایلنا، با وجود امکاناتی که فضای گسترده در اختیار افراد قرار می‌دهد، کمتر کسی مانند گذشته تمایلی به حضور در شعبه‌های بانک و قرار گرفتن در صف نوبت‌دهی و ایستادن در پشت باجه‌های شلوغ را دارد و به لطف گوشی‌های تلفن همراه و سیستم‌های رایانه‌ای، امکان استفاده از خدمات بانکی به‌صورت برخط و با کمترین فوت وقت فراهم است.

مدیران بانک «سینا» نیز با درک درست از این ضرورت، طی سال‌های اخیر اقدامات ارزشمندی در جهت هوشمندسازی و ارائه خدمات الکترونیک و بانکداری نوین، به مشتریان خود داشته و این رویکرد را سرلوحه کاری خود قرار داده‌اند که در حوزه انفورماتیک با نگاهی ساختاریافته و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بانکداری نوین، در جهت تحقق بهینه اهداف راهبردی بانک، اقدام نمایند.

فناوری اطلاعات؛ موتور محرک بانک

مدیران بانک سینا فناوری اطلاعات را موتور محرک بانک می‌دانند و بر این باورند که مدیریت صحیح و هوشمندسازی طرح‌های عملیاتی در حوزه فناوری، منجر به ایجاد هم‌افزایی و تحولی بزرگ در توسعه خطوط کسب‌وکار بانک سینا شده و با عنایت به این موضوع، هوشمندسازی در دستور کار بانک قرار گرفته است.

در این رهگذر، بانک سینا با در نظر گرفتن ذائقه و انتظارات مشتریان و با استفاده از ابزارهای جدید، در پی اجرای مدل‌های جدید کسب‌وکار بانکداری مبتنی بر فناوری روز است.

توجه به آموزش نیروی انسانی

در این میان نیروی انسانی به‌عنوان رکن اصلی در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های کاری بانک، مورد توجه ویژه قرار دارد و آموزش نیروی انسانی کارآمد، جزو مسائل مهمی است که مدنظر می‌باشد تا از این طریق، زمینه تحقق اهداف ترسیم‌شده در حوزه پلتفرم بانکداری را فراهم آورد.

از طرفی با انجام کلیه عملیات مربوط به بانکداری خرد و اجتماعی در قالب پلتفرم‌های بانکداری دیجیتال در آینده نزدیک، هزینه قیمت تمام‌شده پول نیز در این بانک کاهش می‌یابد.

«سرزمین هوشمند» برای مشتریان هوشمند

در این راستا، «سرزمین هوشمند سینا» به عنوان اکوسیستمی از محصولات نوآورانه، به نحوی طراحی شده است که تامین‌کننده نیازها و سلایق گروه‌های مختلف مشتریان باشد.

بانکداری دیجیتال و پلترمی، یکی دیگر از راهبردهای بانک سینا است و توسعه خطوط کسب و کار، توسعه بانکداری دیجیتال و پلتفرمی در دستور کار بانک سینا قرار گرفته است.

بانک سینا بر آن است تا به‌عنوان یک بانک تجاری، با تعامل فعالانه و از طریق خطوط چهارگانه کسب وکارهای بانک شامل: «بانکداری تجاری»، «بانکداری اختصاصی»، «بانکداری اجتماعی» و «بانکداری خُرد» سهم بسزا و قابل قبولی در صنعت بانکداری کشور داشته باشد.

با توجه به اینکه در حال حال حاضر، در حوزه پرداخت، رقابت سنگینی بین بانک‎‌ها، شرکت‌های فناوری و فین‌تک‌ها وجود دارد و بانک سینا تلاش مضاعفی دارد تا در قالب بانکداری دیجیتال، سطح بهره‌وری را افزایش داده و خدمات مورد نیاز گروه‌های مشتریان را به‌صورت شخصی‌سازی شده در سرزمین هوشمند سینا ارائه دهد.

«سیبانک»

 عزم و اراده بانک سینا در توسعه خدمات زنجیره ارزش، «سیبانک» را به‌عنوان نخستین محصول سرزمین هوشمند سینا در حوزه بانکداری خُرد با هدف ارائه تمام سرویس‌های مورد نیاز مشتریان به‌صورت شخصی‌سازی شده در سرزمین هوشمند سینا ارائه کند.

نمونه‌هایی از خدمات الکترونیک

پیش از این نیز بانک سینا در حوزه توسعه خدمات الکترونیکی خود، سامانه‌ها و خدمات دیگری از جمله «اینترنت بانک»، «موبایل بانک»، «تلفن بانک»، «بازپرداخت اقساط تسهیلات با کارت شتابی»، «رمز یکبار مصرف» و ... را به مشتریان خود ارائه کرده بود و در ادامه فعالیت نیز از هیچ تلاشی برای راضی نگه داشتن مشتریان ارزشمند خود در راستای خدمات نوین دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز