خبرگزاری کار ایران

نیاز به ۷۲۰ میلیون اصله نهال برای طرح ۵۰۰ هزار هکتاری زراعت چوب/ ترسیب کربن در زراعت چوب/ استفاده از آب‌های نامتعارف

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۹۲۳

مجری طرح ملی زراعت چوب وزارت جهاد کشاورزی گفت: بیش از ۷۲۰ میلیون اصله نهال برای اجرای طرح ملی زراعت چوب در سطح ۵۰۰ هزار هکتار نیاز است.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کامران پورمقدم با بیان این مطلب، افزود: نیاز این طرح به بیش از ۷۲۰ میلیون اصله نهال سریع‌الرشد، موجب رونق بخش تولید نهال و فعال‌تر شدن نهالستان‌های منابع طبیعی و بخش خصوصی در کشور می‌شود.
 وی برآورد کرد: برای تولید هر ۲۰۰ هزار اصله نهال از گونه‌های زراعت چوبی توسط بخش خصوصی، حداقل یک شغل دائم ایجاد شود.
پورمقدم با اشاره به نقش زراعت چوب در ترسیب کربن، اظهار داشت: با توجه به کاشت گونه‌های سریع‌الرشد در این طرح، می‌توان مقدار بیشتری از کربن را جذب و تبدیل به چوب کرد.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که با اجرای طرح زراعت چوب ظرف ۶ سال، بیش از ۱۷ میلیون تن کربن ترسیب می شود، تصریح کرد: این میزان جذب کربن در کاهش گازهای گلخانه‌ای که از اهداف کنوانسیون تغییر اقلیم سازمان ملل متحد نیز است، نقش خواهد داشت.
وی درباره مصرف آب در زراعت چوب نیز گفت: بر اساس سیاست وزارت جهاد کشاورزی در این طرح از آب سبز، آب‌های نامتعارف و پساب‌ها استفاده خواهد شد.
پورمقدم ادامه داد: کشت چوب با استفاده از آب‌های نامتعارف و پساب‌ها، گیاه پالایی را به دنبال خواهد داشت و به کاهش آلودگی آب و خاک کمک خواهد کرد..
وی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد آلودگی‌هایی که توسط درختان پالایش می‌شود، تاثیری در سلامت مصرف کننده چوب نمی‌گذارد.
مجری طرح ملی زراعت چوب در همین حال اذعان داشت: سازمان حفظ محیط زیست، استانداردهایی برای استفاده از پساب‌ها و فاضلاب در زراعت چوب دارد و بر اساس این استاندارها و دستورالعمل‌های سازمان محیط زیست، کشت انجام می گیرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز