خبرگزاری کار ایران

یادواره شهدای فولادسازی و شهید مهندس محمدجواد تندگویان

مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید گمنام در ذوب آهن اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۵۲۹

مراسم استقبال از پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس به همراه یادواره شهدای فولادسازی و شهید مهندس محمدجواد تندگویان در ایام سوگواری شهادت دخت گرامی پیامبر اسلام(ص) در مسجد الغدیر ذوب آهن اصفهان توسط شورای فرهنگی و با محوریت حوزه مقاومت بسیج کارگری شهید تندگویان شرکت ۲۹ آذرماه برگزار شد.

در این مراسم معنوی و با شکوه که جمعی از مدیران و کارکنان در آن حضور داشتند ، به مناسبت آخرین روزهای ایام فاطمیه(س) و شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین به یاد تمامی شهدای اسلام و کارخانه و شهید گمنامی که میهمان مراسم بود  عزاداری و مرثیه سرایی با اجرای سید مجتبی حسینی همکار ذوب آهنی صورت گرفت. در این برنامه که با حضور آیت ا... رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی همراه بود ؛ سردار رحیم لیالی مسئول قرار گاه جهاد تبیین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سخنانی به تشریح جایگاه و مقام سربازان و مجاهدان اسلام و شهدای گرانقدر ادوار تاریخ در آیات قرآنی پرداخت و یادآور شد : این حماسه آفرینان از متن جامعه و به ویژه طبقات محروم و حاشیه نشین بودند که با ولایتمداری، در برابر دشمنان اسلام و عدالت هرگز مماشات و سکوت نکردند.

وی افزود: آخرین پیام شهدا و مهم ترین پیام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در وصیت نامه اش اطاعت از ولایت فقیه و رهبری انقلاب اسلامی بود.

در این مراسم عبدالمحمود محمودی از راویان دفاع مقدس و از نیروهای لشکر ۱۴ امام حسین (ع) طی سخنانی به چگونگی تفحص و جستجوی شهدای مفقود الاثر در مناطق عملیاتی پرداخت و گفت: به دلیل وسعت مناطق جنگی و طول زیاد نوار مرزی بین ایران و عراق و بدون نقشه بودن میدان های مین دشمن ، شناسایی و پاک سازی این مناطق و در نتیجه یافتن پیکر مطهر شهدای مفقودالاثر دوران دفاع مقدس بسیار مشکل و زمان بر است و به همین دلیل هنوز حدود ۲۰۰۰ پیکر مطهرشهید شناسایی نشده و رزمندگان اسلام همچنان در جستجو و تحویل اجساد مطهر این شهدا به خانواده های صبور و منتظر شان هستند.

شایان ذکر است که شهید گمنام تشییع شده در مراسم مذکور در اواخر سال ۱۳۶۲ در جزیره مجنون و منطقه عملیاتی خیبر به شهادت رسیده بود. همچنین شهید مهندس محمد جواد تندگویان که نام حوزه مقاومت بسیج ذوب آهن اصفهان به نام ایشان مزین است، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران بود که در روزهای آغازین جنگ تحمیلی در مهرماه ۱۳۵۹ در منطقه آبادان به دست دشمن بعثی عراق به اسارت درآمد و بعد از شکنجه های فراوان به شهادت رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز