خبرگزاری کار ایران

نحوه گرفتن بلیط هواپیما در فرودگاه

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۴۰۵

 

خرید بلیط در فرودگاه ممکن است به دلیل مشکلاتی مانند نوسانات قیمت و عدم تضمین موجودی امکان‌پذیر نباشد و در صورت امکان، برنامه‌ریزی دقیق و خرید آنلاین قبل از سفر بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. در خرید بلیط هواپیما تهران مشهد بخاطر تقاضای بالا قطعا نیاز به مواردی که پایینتر اعلام میکنیم خواهید داشت. اما اگر امکان خرید آنلاین وجود ندارد و می‌خواهید در فرودگاه بلیط خریداری کنید، روش‌های مختلفی وجود دارد که بهتر است قبلا از آن اطلاعات دقیق و کاملی را داشته باشید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. در این مطلب قصد داریم به معرفی روش‌هایی بپردازیم که به شما اجازه می‌دهد، بلیط سفر خود را در آخرین لحظات باقی مانده به پرواز خریداری کنید.

روش‌های خرید بلیط هواپیما در فرودگاه

برای خرید بلیط هواپیما درون فرودگاه می‌توانید به چند روش عمل کنید که در اینجا به آنها اشاره خواهیم کرد:

تیکت آفیس در فرودگاه

در داخل خود فرودگاه پایگاه‌هایی وجود دارد که به عنوان تیکت آفیس شناخته می‌شوند. شما می‌توانید از تیکت آفیس‌های موجود در فرودگاه‌ها استفاده کرده و بلیط خود را خریداری کنید. در این روش امکان پرداخت نقدی هم خواهید داشت و این روش تهیه بلیط، یک گزینه مناسب برای سفرهای از قبل پیش بینی نشده است.

خرید از طریق تماس تلفنی

دومین روش، تماس تلفنی با شرکت‌های هواپیمایی است. شما می‌توانید با جستجوی نام شرکت هواپیمایی یا به عنوان مثال عبارت پرواز تهران شیراز به صورت آنلاین شماره تماس آنها را پیدا کرده و در نهایت به صورت تلفنی بلیط خود را خریداری کنید.

خرید بلیط از طریق دستگاه خود‌سرویس

در بعضی فرودگاه‌ها، دستگاه‌های خود‌سرویس برای خرید بلیط وجود دارند که شما می‌توانید با استفاده از آنها بلیط خود را در داخل فرودگاه خریداری کنید. کار با این دستگاه‌ها بسیار آسان است، اما راهنمای استفاده نیز در کنار آن درج شده است و می‌توانید به راحتی فرایند تهیه بلیط را انجام دهید.

خرید بلیط از طریق پرسنل فروش بلیط

خرید بلیط سفر در داخل فرودگاه را می‌توانید از طریق پرسنل نیز انجام دهید. کافی است به این پرسنل مراجعه کرده و در نهایت، بلیط هواپیما را در کوتاه‌ترین زمان تهیه کنید. در این مورد گاهی می توانید بلیط هواپیما چارتر با قیمت مناسب نیز خریداری کنید.

خرید بلیط از طریق شرکت‌های هواپیمایی

برخی از شرکت‌های هواپیمایی نیز می‌توانند بلیط‌های خود را در فرودگاه‌ها به فروش برسانند. شما می‌توانید به دفاتر فروش آنها که در داخل محدوده فرودگاه قرار گرفته مراجعه کرده و بلیط خود را برای نزدیک‌ترین پرواز تهیه کنید. البته انتخاب در این حالت محدود است چرا که ممکن است شرکت هواپیمایی مورد نظر شما نماینده‌ای را در فرودگاه نداشته باشد.

خرید آنلاین بلیط هواپیما

سریع‌ترین و راحت‌ترین روش خرید بلیط هواپیما به عنوان مثال مسیر پرواز مشهد تهران یا دیگر مسیرهای هوایی، استفاده از خدمات آژانس‌های هواپیمایی است که به صورت آنلاین فعال هستند. این پلتفرم‌ها مانند اسنپ تریپ همیشه در دسترس بوده و با دادن اطلاعات به آن می‌توانید لیست کاملی از پروازهای مختلف را در ساعاتی که می‌خواهید دریافت کرده و در نهایت یکی را انتخاب کنید. در این روش نیازی به مراجعه به مراکز مختلف نخواهید داشت و همچنین بلیط سفر به صورت آنلاین برایتان صادر می‌شود و کافی است تصویر آن را ارائه دهید تا اجازه ورود به داخل هواپیما به شما داده شود.

نکاتی که برای خرید بلیط هواپیما باید بدانید...

 

تا اینجا به طور کامل در مورد روش‌های خرید بلیط در هواپیما صحبت کردیم اما موارد دیگری که باید به آنها توجه کنید، عبارتند از:

  • قبل از رفتن به فرودگاه، اطلاعات مورد نیاز را مانند فرودگاه‌ها، هزینه بلیط هواپیما و زمان پروازهای مورد نیازتان را به صورت دقیق جستجو کنید.
  • اکنون کافی است اطلاعات خود و همراهانتان از جمله نام، تاریخ تولد و شماره ملی را یادداشت کنید.
  • در انتخاب زمان پرواز، روزی را انتخاب کنید که ترافیک پروازی کمتری دارد و مطمئن شوید پروازهای مورد نظرتان برای آن روز در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
  • اگر می‌خواهید با ماشین شخصی خود به فرودگاه بروید، حتما اطلاعات کاملی را در مورد پارکینگ به دست آورید تا بتوانید در روزهای سفر خود، ماشینتان را در آنجا قرار دهید.  

مزایای خرید آنلاین بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما از طریق اینترنت، روشی راحت و مناسب است. در این روش امکان خرید در هر زمان و مکانی را فراهم می‌کنید و نیازی به حضور در آژانس‌های مسافرتی نخواهید داشت. شما می‌توانید در هر ساعتی بلیط خود را خریداری کرده و از تخفیفات و پیشنهادهای ویژه آنلاین بهره‌مند شوید. با خرید آنلاین، می‌توانید بین شرکت‌های هواپیمایی مختلف، بلیط خود را انتخاب کنید و قیمت‌ها و اطلاعات مربوطه را با هم مقایسه کنید. همچنین، می‌توانید اطلاعات دقیقی درباره پروازها به دست آورده و بلیط خود را به صورت آنلاین خریداری کنید. البته باید به امنیت و اعتماد خود در خرید اینترنتی هم توجه کرده و سایت‌ها و آژانس‌های معتبر را انتخاب کنید.

کلام آخر...

روش‌های مختلفی برای خرید بلیط هواپیما وجود دارد که از جمله آنها می‌توانیم به خرید آنلاین از طریق سایت‌های فروش بلیط مانند اسنپ تریپ اشاره کنیم. اما همانطور که در این مطلب هم اشاره شد، در صورتی که مسیر سفر و تاریخ آن از قبل مشخص نیست، می‌توانید تهیه بلیط را با روش‌های دیگری هم انجام دهید. به عنوان مثال به آژانس‌های مسافرتی داخل فرودگاه بروید و مواردی از این قبیل که کار را برایتان ساده‌تر می‌کنند. آیا شما هم تا به حال در داخل فرودگاه خرید خود را انجام داده‌اید؟ در صورتی که پاسختان بله است، تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز